SERWISY PARTNERSKIE rynek-kolejowy.pl rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji
Redakcja 17 września 2025
Projekt ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, złożony przez prezydenta Nawrockiego, nie przyspieszy budowy ani części lotniczej, ani kolejowej inwestycji. Jego celem ma być raczej spór z rządem niż realne wsparcie przedsięwzięcia – zwłaszcza w obszarze kolei dużych prędkości, gdzie zapisane ograniczenia budzą zdziwienie.
Muzeum Lniarstwa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPK
Umowa CPK z Lazard Freres SAS i Pekao Investment Banking
CPK. Znamy plan przetargów. 70 mld zł do 2026 r.!
Piotr Okienczyc (WELCOME Airport Services): Dobre wyniki i dobre perspektywy
Łukasz Malinowski 17 września 2025
Z każdym kolejnym rokiem WELCOME obsługuje większą liczbę pasażerów, więcej frachtu i ruchu general aviation. Teraz, spółka szykuje się nie tylko na rozbudowę Lotniska Chopina i przejście na CPK, ale również na zwiększenie obecności w Modlinie, gdzie pojawi się jeden z jej największych klientów – Wizz Air. O perspektywach dla branży handlingowej na polskim rynku, o automatyzacji procesu obsługi pasażerów i o inwestycjach w segment cargo rozmawiamy z Piotrem Okienczycem, Prezesem WELCOME Airport Services.
WELCOME: Nowe autobusy Cobus 3000 na Lotnisku Chopina
Welcome: Pierwsze zdalne wypychanie rejsowego B737 w Radomiu
Rotmański pożegnał się z Welcome Airport Services
Fijoł (LOT): Kilkanaście nowych tras w 2026, dopiero zaczęliśmy w Skandynawii
Rafał Dybiński 15 września 2025
– Ogłosimy w przyszłym roku kilkanaście nowych tras, natomiast wstrzymam się jeszcze z informacją, jakie to będą kierunki – wyznał Michał Fijoł, prezes PLL LOT, w trakcie rozmowy z dziennikarzami podczas VIII Kongresu Rynku Lotniczego, który odbył się w Warszawie.
Fijoł (LOT): Dotrzymaliśmy słowa, Airbus chciał nas bardziej
Związkowcy LOT bronią odwołanego prezesa. "Bandycki numer"
LOT: Są zmiany w zarządzie. Fijoł zostaje (aktualizacja)
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Mateusz Kieruzal 15 września 2025
China Southern Airlines wystawiły ponownie na sprzedaż 10 boeingów 787-8, a Polskie Linie Lotnicze LOT – szukając możliwości rozwoju floty szerokokadłubowej – nie wykluczają pozyskanie Dreamlinerów od przewoźnika z Państwa Środka. Szybkie i bezpośrednie dostawy nowych „Liniowców Marzeń” od Boeinga są wykluczone.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Punktualność w sierpniu. LOT drugi w Europie
Furgalski rozprawia się z mitami wokół CPK
ep. 12 września 2025
– Na początku ludzie dali sobie wmówić, że projekt CPK został zatrzymany, bo generalnie mieliśmy problem z komunikowaniem ze strony rządu co robi – stwierdził Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, podczas Kongresu Rynku Lotniczego. – Dziś rządowi przypisuje się już nie tyle chęć zaorania projektu, co jego realizacji z dużym opóźnieniem – dodał.
W przyszłym roku będzie widać ruch na placu budowy CPK?
CPK zapewnia, że polskie firmy będą uczestniczyć w realizacji megalotniska
Unibep będzie modernizował zabezpieczenie na granicy z Białorusią
Flota LOT na otwarcie CPK. Blisko 140 samolotów, w tym prawie 30 Dreamlinerów
Rafał Dybiński 11 września 2025
Jak będzie wyglądać flota Polskich Linii Lotniczych LOT na 2032 rok, kiedy zaplanowano otwarcie CPK? – To, co obiecujemy, to robimy – zapewniał Michał Fijoł, prezes PLL LOT, podczas VIII Kongresu Rynku Lotniczego, który odbył się w Warszawie.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Fijoł (LOT): Dotrzymaliśmy słowa, Airbus chciał nas bardziej
Rafał Dybiński 11 września 2025
– Cieszę się, że po raz kolejny LOT dotrzymał słowa i udowodnił, że będzie rozstrzygnięcie przetargu. Zdecydowaliśmy się na wybór Airbusa, który chciał nas bardziej i zaprezentował lepszą ofertę – wyjaśnił Michał Fijoł, prezes PLL LOT, na wstępie wystąpienia podczas VIII Kongresu Rynku Lotniczego.
Fijoł (LOT): Kilkanaście nowych tras w 2026, dopiero zaczęliśmy w Skandynawii
Związkowcy LOT bronią odwołanego prezesa. "Bandycki numer"
LOT: Są zmiany w zarządzie. Fijoł zostaje (aktualizacja)
W przyszłym roku będzie widać ruch na placu budowy CPK?
ep. 11 września 2025
– Mamy rozpędzoną maszynę i wiele konkretów – mówi Filip Czernicki, prezes spółki CPK, odnosząc się do postępów w realizacji największej inwestycji lotniskowej, tj. Centralnego Portu Komunikacyjnego. – To już dobrze naoliwiony mechanizm – dodał. Zapewnił, że w przyszłym roku będzie już widać ruch na placu budowy – powinny ruszyć duże roboty ziemne.
Furgalski rozprawia się z mitami wokół CPK
CPK zapewnia, że polskie firmy będą uczestniczyć w realizacji megalotniska
Unibep będzie modernizował zabezpieczenie na granicy z Białorusią
Dlaczego LOT czekał z decyzją flotową?
Mateusz Kieruzal 11 września 2025
Obecne wady silników Pratt & Whitney są jednym z powodów, przez które Polskie Linie Lotnicze LOT odkładały w czasie podjęcie decyzji flotowej. Narodowy przewoźnik nie chciał mieć problemów, z jakimi mierzą się m.in. airBaltic, Swiss International Air Lines i Wizz Air.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Zaczynamy Kongres Rynku Lotniczego
ep. 11 września 2025
W Warszawie rozpoczął się VIII Kongres Rynku Lotniczego. Z uwagi na szczególne okoliczności związane z naruszeniem przestrzeni powietrznej naszego kraju, nie zabraknie na nim wątków związanych z tematyką militarną i podwójnego wykorzystania lotnisk.
Święto Lotnictwa Polskiego z wyjątkową wystawą w MLP
Lotnictwo cywilne wobec wyzwań przyszłości. Impuls do badań i rozwoju
Zabierz Babcię i Dziadka do Muzeum Lotnictwa Polskiego!
Nowa strategia PPL: Zarządzanie CPK, kontrola nad Modlinem, inwestycje w startupy!
Łukasz Malinowski 10 września 2025
Polskie Porty Lotnicze wkrótce ogłoszą nową strategię. Spółka podkreśla, że chce być operatorem nowego centralnego lotniska, rozmawia o przejęciu udziałów w lotnisku w Modlinie oraz rozważa inwestycje w firmy z sektora IT. – Mamy doświadczenie, ambicje i plany, żeby wykorzystać niesamowitą koniunkturę, jaką ma lotnictwo i jaką ma Polska. Chcemy ten czas maksymalnie wykorzystać – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL.
Sanocki (PPL): Skupiamy się na Mazowszu i nie skreślamy Radomia
R. Stępień (PGL): Tworzymy sprawny holding lotniczy
Łukasz Malinowski 10 września 2025
– Powołanie niezależnego prezesa PGL-u przyniosło przede wszystkim strukturalną klarowność i stabilność zarządczą oraz stworzyło warunki do dalszego rozwoju grupy PGL jako samodzielnego i sprawnie funkcjonującego holdingu lotniczego – mówi Radosław Stępień, prezes zarządu Polskiej Grupy Lotniczej. Przy okazji przypomina, że na finiszu są już prace nad nową strategią Grupy.
Google Cloud i Polska Grupa Lotnicza łączą siły
Lotniska w Polsce: Niemal 30 mln pasażerów w pierwszym półroczu
Zarząd PGL odwołany
CPK. Znamy plan przetargów. 70 mld zł do 2026 r.!
Łukasz Malinowski 08 września 2025
Centralny Port Komunikacyjny przedstawił plan postępowań na lata 2026-2028. Spółka jeszcze w tym roku zamierza ogłosić postępowania o łącznej wartości ok. 30 mld zł. W następnym roku mają zostać ogłoszone postępowania o wartości ok. 40 mld zł. Czy budowlanka da radę?
Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji
Muzeum Lniarstwa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPK
Umowa CPK z Lazard Freres SAS i Pekao Investment Banking
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Jacek Płaza 11 sierpnia 2025
Minister obrony narodowej i wiceprezes Rady Ministrów, Władysław Kosiniak-Kamysz otworzy 11 września w Warszawie Kongres Rynku Lotniczego. Poza przedstawicielami branży lotniczej na miejscu pojawią się ambasadorowie m.in. Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Argentyny, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii i Słowacji.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Nowe połączenia z Polski do Zadaru? Prezes lotniska odwiedzi Warszawę
Lasek (CPK): Nowa polityka rozwoju lotnictwa będzie bardziej wszechstronna
Roman Czubiński 31 października 2024
Nie ma potrzeby budowania w Polsce nowych lotnisk regionalnych, ale te już działające powinny zostać utrzymane. W przeszłości nie brakowało przykładów zbyt ostrożnego projektowania infrastruktury lotniskowej, przez co obecnie wiele portów ma problemy z przepustowością. Oprócz rentowności należy też brać pod uwagę względy bezpieczeństwa – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek.
Lasek: CPK powstanie raczej w końcówce 2032 roku
Lasek: LOT blisko decyzji flotowej
Lasek: CPK może mieć prywatnego inwestora
Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność
Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 18 października 2024
Wydarzenia ostatnich pięciu lat skłoniły nas do poprawy elastyczności oraz do lepszego zabezpieczenia naszych systemów przed atakami – mówi dyrektor ds. ATM w Indra Sistemas, José Luís González Paz. Jak dodaje, firma ściśle współpracuje z użytkownikami swoich rozwiązań, którzy mogą uczestniczyć w ich opracowywaniu i ulepszaniu.
Prawnik: Ekologia nie zatrzyma rozwoju lotnictwa
Lasek: Każde lotnisko to zasób strategiczny
Poznań: Lotnisko Ławica poszerza ofertę cargo
Newseria Biznes 15 października 2024
Farmaceutyki, żywność, towary niebezpieczne, dzieła sztuki, a nawet zwierzęta z ogrodów zoologicznych – m.in. w tych obszarach transportu cargo chce się rozwijać poznańskie lotnisko Ławica. Port lotniczy finalizuje szereg procedur, dzięki którym będzie mógł dotrzeć do nowych klientów. – Zapewnienie właściwej jakości, wejście w partnerstwa i długotrwałe relacje to klucz do sukcesu w tej branży – przekonuje Mateusz Padewski, dyrektor Departamentu Cargo Portu Lotniczego Poznań Ławica.
Poznań: Najlepszy lipiec w historii lotniska
Lotnisko Poznań w programie Hidden Disabilities Sunflower
Poznań: Rekordowy czerwiec i półrocze w historii lotniska
Kraków: Współużytkowanie ze szkodą dla pasażerów?
Mateusz Kieruzal 04 października 2024
Port lotniczy Kraków-Balice jest lotniskiem współużytkowanym, co oznacza, że regularnie korzystają z jego infrastruktury cywilni przewoźnicy komercyjni, jak i siły powietrzne Rzeczypospolitej Polskiej. Mimo sporego wykorzystania portu im. Jana Pawła II przez wojskowych, to opłaty za użytkowanie ponosi wyłącznie strona cywilna.
„Opcja atomowa”. Lotnisko Kraków może być zamknięte trzy miesiące
Będzie nowy Plan Generalny dla Kraków Airport
Kraków: Inauguracja połączenia easyJet do Genewy
Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami
Mateusz Kieruzal 03 października 2024
– Termin „wsparcie polityczne”, zwłaszcza w odniesieniu personalnym, miewa negatywny wydźwięk. Ja zakładam, że procesy, które prowadzimy są tak uzasadnione gospodarczo i społecznie, tak istotnie wpływają na miasto, region i Polskę, że krakowskie lotnisko będzie miało zawsze wsparcie wszystkich aktorów krajowej, regionalnej i lokalnej sceny politycznej. Niezwykle ważne jest, aby budować ponad podziałami i wypracować konsensus, który będzie niezależny od zmieniającego się świata polityki – wyznał w wywiadzie dla Rynku Lotniczego Łukasz Strutyński, nowy prezes Kraków Airport.
Strutyński (Kraków): Przed nami spiętrzenie inwestycji
PPL: W sprawie Radomia zeszliśmy na ziemię
Roman Czubiński 03 października 2024
– Lotnisko w Radomiu nie osiągnie zakładanych przez poprzednią ekipę wyników rzędu miliona pasażerów rocznie. Obsłużenie pół miliona podróżnych jest jednak możliwe w ciągu kilku lat – powiedział podczas Kongresu Rynku Lotniczego Marcin Danił, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych. PPL starają się zainteresować przewoźników lataniem z Radomia, zabiegają też o możliwość przyjmowania lotów nocnych.
Wpływ PPL na regiony - blisko 60 mld zł wartości dodanej
Raport PPL: Polska przyspiesza w wyścigu o lotniska przyszłości
PPL działają na rzecz zrównoważonego lotnictwa
Wrocław: Rozbudowa ze środków własnych, kredytów i CEF
Roman Czubiński 02 października 2024
We wrocławskim porcie lotniczym rozbudowy wymagają zarówno płyty postojowe, jak i terminal oraz infrastruktura towarzysząca. Dzięki współpracy z wojskiem rozbudowę płaszczyzn lotniczych, z których będą korzystały także samoloty cywilne, można dofinansować z funduszy Unii Europejskiej. Najszybciej zostanie ukończony nowy hotel lotniskowy – zapowiedział podczas Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław Karol Przywara.
SAS podwoi liczbę lotów z Wrocławia do Kopenhagi!
Wrocław: Takiego lata jeszcze nie było! Ponad 1,8 mln pasażerów!
Ochryda także z Wrocławia! Kolejna trasa Wizz Air
Modlin: Wielu przewoźników chce latać od nas
Roman Czubiński 01 października 2024
Choć sytuacja finansowa i prawna jest wciąż niełatwa, robimy, co możemy by przyciągnąć nowych przewoźników i rozbudować infrastrukturę – mówi pełniący obowiązki prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa Modlin Tomasz Szymczak. Jak dodaje, pod względem kontroli lotów modlińskie lotnisko stanie się wkrótce najbardziej innowacyjnym portem w Polsce: zacznie tu działać pierwsza w kraju zdalna wieża kontroli.
Lotnisko Modlin: Lipiec słaby, ale będzie lepiej
Modlin. Zmiana zarządu lotniska. Ruszą inwestycje?
Modlin: Rok 2022 zamknięty stratą 348 tys. złotych
Nowelizacja ustawy o danych pasażera. Linie liczą na uniknięcie kar
Newseria Biznes 01 października 2024
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Pelissier (Airbus): Modernizacja floty podstawą ograniczania emisji lotnictwa
Newseria Biznes 27 września 2024
Lotnictwo odpowiada za ok. cztery proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, żeby w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Airbus: A220 idealnie pasuje do ambicji LOT
Juda (LOTAMS): Rozmawiamy z liniami lotniczymi z całego świata
Rafał Dybiński 26 września 2024
– Tylko od kwietnia nawiązaliśmy współpracę z ponad 200 osobami. To wysoko wykwalifikowany personel – podkreśliła w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Aleksandra Juda, prezes LOTAMS.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Prawnik: Ekologia nie zatrzyma rozwoju lotnictwa
Roman Czubiński 23 września 2024
– Wymogi związane z ekologią nie będą hamulcem rozwoju branży lotniczej, lecz szansą na jej rozwój. O ile zostaną odpowiednio potraktowane, mogą wręcz przyczynić się do skoku technologicznego. Administracyjne ograniczenia przewozów w konkretnych relacjach czy przypadającej na mieszkańca liczby podróży mogą jednak być wprowadzane najwyżej przejściowo – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Maciej Jóźwiak, adwokat, partner kierujący zespołem zajmującym się rozwiązywaniem sporów i doradztwem na rynku lotniczym w polskim biurze kancelarii Eversheds Sutherland.
Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność
Lasek: Każde lotnisko to zasób strategiczny
Strutyński (Kraków): Przed nami spiętrzenie inwestycji
Roman Czubiński 22 września 2024
Trwają przygotowania do intensywnej rozbudowy krakowskiego lotniska. Największe inwestycje, jakie czekają je w najbliższych latach, to rozbudowa terminala (który wkrótce i tak może okazać się za mały w stosunku do potrzeb) oraz budowa nowej drogi startowej. Najbardziej intensywne prace będą toczyły się do roku 2030 – poinformował podczas Kongresu Rynku Lotniczego prezes Kraków Airport Łukasz Strutyński.
Strutyński: Rozwój Kraków Airport ponad podziałami
Podlaski „multiport lotniczy”? Lepiej inwestować w autobusy i kolej
Roman Czubiński 19 września 2024
Podlaska Izba Lotnicza chce, by w gminie Kołaki Kościelne powstało ogromne lotnisko cargo. Inwestycja ma być finansowana w „nowym modelu” – pomysłodawcy nie podają szczegółów, prawdopodobnie chodzi jednak o kapitał chiński. Zdaniem ekspertów z branży koncepcja nie ma szans na realizację.
Etiopia zbuduje „afrykański CPK”
Rumuński CPK? Bukareszt zyska trzecie lotnisko?
Tajlandia planuje potroić przepustowość lotnisk do 2037 stając się regionalnym hubem
Przywara (Wrocław): Zbliżamy się do limitów
Rafał Dybiński 17 września 2024
– Samoloty z Wrocławia wylatywały pełne. Dużym atutem naszej zimowej siatki połączeń będzie utrzymanie kierunków, które były naszymi letnimi nowościami – podkreślił Karol Przywara, prezes portu lotniczego Wrocław, z którym rozmawialiśmy podczas Kongresu Rynku Lotniczego 2024.
Przywara (Wrocław): Eksperci z branży znajdą u nas ciekawe projekty
Furgalski: Chińskie gacie nie mogą być podstawą cargo w CPK
Rafał Dybiński 16 września 2024
Jakiego CPK potrzebuje polski biznes? - Chińskie gacie nie mogą być podstawą cargo - zaapelował Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, podczas Kongresu Rynku Lotniczego 2024.
Furgalski: Trzeba zrobić wszystko, żeby Radom jak najkrócej przynosił straty
Furgalski: Możemy zapomnieć, że latanie będzie tańsze
Furgalski wśród najbardziej wpływowych osób w gospodarce
Fijoł (LOT): Powiększamy siatkę połączeń, flotę i załogę
Roman Czubiński 13 września 2024
Przygotowania do rozbudowy floty i wymiany części posiadanych samolotów przebiegają zgodnie z planem – zapewnił na Kongresie Rynku Lotniczego prezes zarządu PLL LOT Michał Fijoł. Jeszcze w tym roku potencjał przewozowy firmy ma wzrosnąć o przeszło 15 proc. Przewoźnik, zgodnie z nową strategią, uruchamia też połączenia w kolejnych relacjach.
Reuters: Airbus i LOT blisko zawarcia umowy
LOT z nową radą nadzorczą
MAP: Bartmiński poza resortem. Efekt sprawy LOT
Czernicki (CPK): Koniec z „bujaniem w obłokach”
Roman Czubiński 12 września 2024
Zmiany w harmonogramie budowy CPK były konieczne, by nowa infrastruktura nie była od samego początku przewymiarowana. Znaczenie miały także oszczędności finansowe. Po zmianach inwestorzy zagraniczni nadal interesują się CPK i chcą wziąć udział w jego budowie – powiedział w debacie otwarcia Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego dr Filip Czernicki.
CPK. Patriotyzm gospodarczy a faworyzowanie gigantów
CPK wybrał wykonawcę projektu Centrum Przetwarzania Danych
CPK: Wkonawcy wycofują zarzuty w postępowaniu na budowę Terminala
Lasek: Każde lotnisko to zasób strategiczny
Roman Czubiński 12 września 2024
Każde lotnisko cywilne może być wykorzystane do celów obronności państwa. Trzeba wykorzystywać w tym celu porty regionalne, nawet te trwale nierentowne – mówił podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek. Zapowiedział też przedstawienie wkrótce założeń zmian w polityce rozwoju lotnictwa cywilnego, uwzględniających potrzeby zarządców lotnisk.
Indra Sistemas: Cyfryzacja poprawia odporność
Prawnik: Ekologia nie zatrzyma rozwoju lotnictwa
Ruszył Kongres Rynku Lotniczego!
Rafał Dybiński 12 września 2024
– Cieszę się, że przestaliśmy się kręcić w naszej branży wyłącznie wokół CPK. Są problemy do rozwiązania, może nudne i bez fajerwerków, ale są. Ważne jest bowiem udoskonalenie współpracy lotnisk cywilnych z wojskiem – podkreślił Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, na otwarcie Kongresu Rynku Lotniczego.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Midera (ZRPL): To lotniska regionalne i low-costy rozwijają lotnictwo
Łukasz Malinowski 12 września 2024
– To porty regionalne z low-costami rozwijają obecnie rynek lotniczy w Polsce – mówi Anna Midera, prezeska Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Podkreśla, że liczy na dialog z rządem również w tak problematycznych sprawach, jak podatek od nieruchomości, hałas, obsługa medyczna na lotniskach, wymagania dotyczące służb ochrony lotnisk, czy struktura opłat terminalowych.
Midera (ZRPL): Porty regionalne mają się dobrze, ale finansowanie…
Midera (Łódź Airport): Ponad 500 tys. pasażerów w tym roku
Midera ponownie prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych
Ambasadorowie Kanady i Hiszpanii wezmą udział Kongresie Rynku Lotniczego!
Redakcja 11 września 2024
Ambasador Kanady i Hiszpanii w Polsce, odpowiednio J.E. Catherine Godin, oraz J.E. Ramiro Fernández Bachiller, potwierdzili udział w Kongresie Rynku Lotniczego. Do grona panelistów dołączył zaś prezes krakowskiego portu lotniczego, Łukasz Strutyński.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
LOT, Embraer, CPK, Orlen partnerami Kongresu Rynku Lotniczego
Redakcja 09 sierpnia 2024
PLL LOT został partnerem platynowym VII Kongresu Rynku Lotniczego, dołączając m.in. do Embraera (partner srebrny), Centralnego Portu Komunikacyjnego, Orlenu czy wrocławskiego lotniska. Nasz portal jest współorganizatorem Kongresu.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Jaworska-Maćkowiak o przygotowaniu służb nawigacyjnych po zakończeniu wojny na Ukrainie
Redakcja 05 sierpnia 2024
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i członek rady nadzorczej CPK, potwierdziła udział w VII Kongresie Rynku Lotniczego (12 września 2024 r. w Warszawie – rejestracja jest już otwarta).
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Turystyka a lotnictwo: Bez dbałości o środowisko nie będzie rozwoju
Roman Czubiński 06 stycznia 2024
Dbałość o dalszy rozwój turystyki – zarówno wypoczynkowej, jak i biznesowej – jest żywotnym interesem Polski. Utrzymanie i wzmocnienie pozycji na rynku wymaga przy tym większej, niż dotychczas, dbałości o wymogi ekologii. Dobrym sposobem może być zacieśnienie współpracy między przewoźnikami lotniczymi a koleją – mówią w rozmowie z Rynkiem Lotniczym prezesi Polskiej Izby Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Z Modlina do Indii? Być może low-costem
Kasper Fiszer 01 października 2023
Dużą zaletą portu lotniczego w Modlinie jest możliwość prowadzenia operacji nocą. Być może wkrótce zostanie to wykorzystane przez przewoźników chcących zaoferować loty do Indii. Zarząd lotniska liczy na operatorów niskokosztowych.
Modlin: Wzrost opłat „wynagrodził” spadek ruchu
Modlin: Niecałe 2,8 mln pasażerów w 2024! Duży spadek ruchu!
Ryanair tnie w Modlinie. "Ograniczenie ruchu o połowę"
Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami
Kasper Fiszer 30 września 2023
Zagrożeniem dla ruchu lotniczego stały się potencjalne zderzenia z dronami. Jak im zapobiegać? O odpowiedzialności za systemy bezpieczeństwa mówił podczas Kongresu Rynku Lotniczego Maciej Lasek, polityk Koalicji Obywatelskiej.
Atak dronów na Polskę? Potrzeba nowych regulacji prawnych
Lotnicze cargo będzie rosło wraz z gospodarką
Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny
Czartery motorem napędowym lotnictwa. Także te do Polski?
Kasper Fiszer 29 września 2023
Turyści korzystający z usług biur podróży stanowią istotną grupę klientów linii lotniczych. Liczba lotów czarterowych na polskich lotniskach rośnie. Czy wkrótce istotną gałęzią staną się także te połączenia, które będą dowozić chcących odpocząć w naszym kraju?
Czarter do Kolumbii. Egzotyczna nowość Itaki
Dokąd lecą Polacy na Boże Ciało? Rozkwit opcji w cieniu lidera
Łódź: Czartery na Kretę, do Meksyku i na Kubę
Myszakowski (Wrocław): Brak fachowców popycha w stronę nowych technologii
Rafał Dybiński 28 września 2023
– Zakładamy, że z roku na rok korzystanie z nowych technologii stanie się bardziej powszechne. Zasadniczy problem polega na możliwości pozyskania pracowników na rynku. To jest bardzo trudne – stwierdził Przemysław Myszakowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław, podczas debaty poświęconej nowym technologiom na Kongresie Rynku Lotniczego 2023 w Warszawie.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Atak dronów na Polskę? Potrzeba nowych regulacji prawnych
Kasper Fiszer 25 września 2023
W obliczu trwającej wojny na Ukrainie zagrożenie atakiem dronów na Polskę lub inne państwo europejskie wydaje się coraz bardziej realne. Niezbędne są nie tylko systemy, które pomogą się przed takim atakiem bronić, ale też zmiany prawne, które pozwolą na ich efektywne działanie. Proces legislacyjny jest jednak zbyt powolny – to główne wnioski z debaty o bezpieczeństwie przestrzeni powietrznej, jaka odbyła się podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami
Lotnicze cargo będzie rosło wraz z gospodarką
Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny
Historyczne niedoinwestowanie kolei. Czy CPK zasypie olbrzymią lukę?
Kasper Fiszer 25 września 2023
Inwestycje w infrastrukturę drogową były w historii III RP znacznie większe niż na kolei. Przedstawiciele branży mówią o realnych konsekwencjach tego stanu rzeczy, m.in. o niewielkim rynku na rozjazdy czy podkłady. Czy szansą na zmianę tego stanu rzeczy będzie budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z prowadzącymi do niego liniami KDP?
CPK. Patriotyzm gospodarczy a faworyzowanie gigantów
CPK wybrał wykonawcę projektu Centrum Przetwarzania Danych
CPK: Wkonawcy wycofują zarzuty w postępowaniu na budowę Terminala
Lotnicze cargo będzie rosło wraz z gospodarką
Roman Czubiński 24 września 2023
Konieczne warunki wzrostu lotniczych przewozów ładunku to rozwój produkcji przemysłowej, kompetentny personel oraz dobrze zaprojektowana i wykonana infrastruktura. Lotniska regionalne powinny specjalizować się w obsłudze określonych grup ładunków. Mimo wciąż istniejących ograniczeń polski rynek jest atrakcyjny dla spedytorów – to wnioski z debaty o lotniczym cargo podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami
Atak dronów na Polskę? Potrzeba nowych regulacji prawnych
Dekarbonizacja lotnictwa. Proces trudny, ale konieczny
Szymczak (Modlin) o kolei na lotnisko, Air Malta, drodze startowej i trasach
Rafał Dybiński 22 września 2023
– Nasza sytuacja kadrowa jest dużo lepsza niż w portach w dużych miastach w Polsce, a także znacznie spokojniejsza w porównaniu z portami z Europy Zachodniej – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Tomasz Szymczak, pełniący obowiązki prezesa zarządu portu lotniczego Warszawa-Modlin.
Rezygnacja Tomasza Szymczaka, dyrektora Łukasiewicz – ILOT
Lotnisko w Modlinie z jednym wiceprezesem mniej
Modlin w nowym otoczeniu. Szymczak o sytuacji lotniska (wywiad)
"Lotnisko jest strefą stresogenną i trzeba uwzględniać czynnik ludzki"
Rafał Dybiński 21 września 2023
– W dającej się przewidzieć przyszłości, czyli za rok a nawet dwa, nie będziemy dostarczać dronami naszych produktów do gate'ów – zapowiedział Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju, Lagardere Travel Retail Polska, podczas debaty poświęconej nowym technologiom na Kongresie Rynku Lotniczego 2023 w Warszawie.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Dziadosz (Szczecin) o SKM na lotnisko, kadrach, połączeniach i rejsach LOT
Rafał Dybiński 20 września 2023
– Ludzi brakuje wszędzie. Staramy się, szkolimy, wysyłamy na kursy, zmieniliśmy również naszą politykę wynagradzania – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Maciej Dziadosz, prezes zarządu portu lotniczego Szczecin-Goleniów.
Szczecin (Dziadosz): Zysk w latach 2033-2034
Szczecin: Celem powrót tras południowych i naturalna konkurencja z koleją
Lotniska regionalne: Ruch w półroczu większy o milion niż w 2019
Roman Czubiński 19 września 2023
Ruch w portach regionalnych rośnie rok do roku niezależnie od tego, co dzieje się w centralnym hubie dla całej Polski. Jeśli tempo inwestycji w regionach nie zmaleje, a dojazdy drogowe i kolejowe będą powstawały zgodnie z planem, po otwarciu CPK będzie tak nadal – stwierdził podczas Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych i prezes zarządu Kraków Airport Radosław Włoszek.
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra - Babimost
Lotnisko Szczecin-Goleniów z nowym oświetleniem pasa
Lublin: Bardzo dobry maj i dwucyfrowy wzrost
Wójcik: Zatrudnimy więcej osób i wpiszemy się w pojęcie zielonego lotniska
Rafał Dybiński 18 września 2023
– Udało się nam utrzymać dobrych, wykwalifikowanych pracowników w czasie pandemii, co stanowiło nie lada wyzwanie. Dzięki temu utrzymujemy wysoki poziom obsługi – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Wiktor Wójcik, prezes zarządu portu lotniczego Olsztyn-Mazury.
Wójcik (Olsztyn-Mazury): Ruch biznesowy rozwija się bardzo dobrze
ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów
Roman Czubiński 15 września 2023
Liczba podróżujących samolotami do i z Polski będzie rosła, choć będzie to wzrost wolniejszy, niż zakładano przed pandemią. Inwestycje, w tym – budowa CPK, będą niezbędne, by zaspokoić rosnący popyt – mówił podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson. Wyniki szczegółowe będą jednak zależne od wielu zmiennych, w tym – od wyników przyszłorocznych wyborów do Parlamentu Europejskiego.
ULC potwierdza. Loty Warszawa – Maskat możliwe
ULC: Nowa kampania na rzecz bezpieczeństwa lotniczego
ULC stanie się „profesjonalną agencją”
CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki
Roman Czubiński 15 września 2023
Decyzje o dokładnym zakresie inwestycji lotniskowej będą podejmowane najpóźniej, jak się da. Pozwoli to zminimalizować ryzyko przeskalowania i dostosować się do nieprzewidzianych okoliczności – mówił podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego doradca prezesa zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego ds. lotniskowych Piotr Kasprzyk.
CPK. Patriotyzm gospodarczy a faworyzowanie gigantów
CPK wybrał wykonawcę projektu Centrum Przetwarzania Danych
CPK: Wkonawcy wycofują zarzuty w postępowaniu na budowę Terminala
Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy
Roman Czubiński 14 września 2023
Przewozy lotnicze będą w najbliższych latach rosły szybciej, niż przewiduje ULC. Dominacja przewoźników niskokosztowych będzie się utrzymywała lub pogłębiała – przekonywał podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu Buzz (dawniej Ryanair Sun) Michał Kaczmarzyk. Z myślą o dwukrotnym zwiększeniu przewozów w całej Europie w ciągu dekady Ryanair składa ogromne zamówienia na nowe samoloty.
Polski Ryanair z dużym spadkiem zysku netto
Buzz zatrudni 300 pilotów w Polsce, w tym 100 jeszcze w 2022 roku
Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?
Jak główne partie widzą przyszłość CPK?
Jakub Madrjas 14 września 2023
Przedstawiciele największych partii politycznych wzięli udział w debacie otwarcia Kongresu Rynku Lotniczego. Najbardziej temperaturę dyskusji podniósł oczywiście temat Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zarzuty Macieja Laska z KO, Mirosława Suchonia z Trzeciej Drogi i Krzysztofa Bosaka z Konfederacji odpierał Marcin Horała z PiS.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu
Roman Czubiński 14 września 2023
Choć po roku 2019 pandemia przerwała wzrost przewozów, powróciliśmy na ścieżkę wzrostu. Uruchamiamy nowe połączenia i optymalizujemy koszty, by utrzymać ten trend – powiedział podczas debaty strategicznej Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu PLL LOT Michał Fijoł. Wśród sukcesów przewoźnika wymienił odzyskanie pasażerów biznesowych oraz dobre statystyki punktualności.
Reuters: Airbus i LOT blisko zawarcia umowy
LOT z nową radą nadzorczą
MAP: Bartmiński poza resortem. Efekt sprawy LOT
Kongres Rynku Lotniczego rośnie wraz z branżą. VI edycja wystartowała
Jakub Madrjas 14 września 2023
- Ci wszyscy którzy mówili, że pandemia oznacza "koniec świata" w lotnictwie grubo się pomylili, a ci, którzy ich posłuchali i zwolnili pracowników czy obcięli inwestycje - popełnili duży błąd - mówił Marcin Horała. sekretarz stanu w MFiPR i pełnomocnik rządu ds. CPK otwierając dziś (14 września) w Warszawie VI już Kongresu Rynku Lotniczego.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Braki kadrowe na lotniskach. Które technologie zastąpią pracę człowieka?
Redakcja 06 września 2023
Urządzenia autonomiczne, takie jak schodki, autobusy, rękawy, a także np. bramki biometryczne czy odprawa paszportowa w coraz większym stopniu zastępują pracę człowieka. Na Kongresie Rynku Lotniczego (14 września w Warszawie) jedna z debat zostanie poświęcona nowym technologiom na lotniskach.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Lufthansa, Buzz, LOT i Turkish Airlines na Kongresie Rynku Lotniczego
Redakcja 31 sierpnia 2023
Przewoźnicy będą szeroko reprezentowani na Kongresie Rynku Lotniczego. Oprócz PLL LOT, Turkish Airlines, Buzz i Lufthansy wśród gości znajdą się również przedstawiciele linii lotniczych z krajów Zatoki Perskiej.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Fijoł, Wild, Samson i Horała spotkają się na Kongresie Rynku Lotniczego
Jacek Płaza 25 lipca 2023
Organizatorzy Kongresu Rynku Lotniczego ogłosili nazwiska pierwszych uczestników debat. Wezmą w nich udział m.in. Mikołaj Wild, prezes CPK, Michał Fijoł, prezes LOT-u, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK czy Piotr Samson, prezes ULC.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Tomasik: Zimą z Katowic do Wietnamu i Tajlandii. Jest klient na taką ofertę
Rafał Dybiński 20 września 2022
– Nigdy 100 proc. pasażerów nie będzie dojeżdżało koleją na lotnisko. Linia kolejowa na pewno doskonale ułatwi życie pracownikom, którzy dojeżdżają do Katowice Airport. Pracuje u nas blisko 4000 osób i to oni na początku będą głównymi beneficjentami – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Artur Tomasik, prezes prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej lotniskiem im. Wojciecha Korfantego.
Tomasik: Widzimy swoją szansę w rynku e-commerce
Tomasik: Ludzie chcą i lubią latać z lotnisk regionalnych
Tomasik: Chcieliśmy 400 mln zł, dostaliśmy 142. A lotniska potrzebują nie tylko pieniędzy
Indra Sistemas: Bezpieczeństwo i efektywność – odpowiadamy na wyzwania
Roman Czubiński 19 września 2022
– Infrastruktura kontroli lotów w Europie z pewnością skorzysta na dalszej cyfryzacji. Odpowiedzią na problemy związane z cyberbezpieczeństwem, a także m. in. z brakami kadrowymi, okażą się natomiast nowe technologie takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe – mówił podczas Kongresu Ruchu Lotniczego José Luis González Paz z Indra Sistemas. Konieczność zmierzenia się z tymi wyzwaniami jest coraz pilniejsza: ruch lotniczy nad Europą jest już bliski dorównania wartościom z 2019 r
Systemy radarowe Indra zabezpieczą polskie bazy sił powietrznych
Rozmowy PAŻP z firmą INDRA o wdrażaniu systemu iTEC
Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT
Rafał Dybiński 17 września 2022
Lotniczy rynek cargo odegrał kluczową rolę podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Dzięki frachtowcom przemieszczającym się z jednego kontynentu na drugi, transport ładunków pilnej potrzeby, takich jak maseczki, respiratory i co najważniejsze szczepionki, przyczynił się do większej odporności wielu społeczeństw. Niektórzy przewoźnicy dostrzegli w tym swoją szansę i skupili swoją działalność bardziej właśnie na rynku cargo.
DHL Express kontynuuje wysyłki do USA
Lotnisko Chopina z cargo z Chin. Sichuan Airlines także w lecie
Emirates SkyCargo ułatwia handel Afryki ze światem
Ukraina: W 1,5 miesiąca po wojnie wznowimy kontrolę lotów
Roman Czubiński 14 września 2022
Choć ukraiński zarządca przestrzeni powietrznej działa na razie w trybie wojennym, trwa opracowywanie planów odbudowy po zakończeniu wojny. Powrót do normalnego funkcjonowania ma być możliwy w ciągu od 4 do 6 tygodni po tym czasie. Dziś największym wyzwaniem jest utrzymanie uprawnień kontrolerów, którzy wobec zamknięcia przestrzeni powietrznej pozostają bezczynni – mówił podczas Kongresu Rynku Lotniczego prezes ukraińskiej agencji kontroli lotów „Uksatsa” Andrii Yarmak.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Fijoł (LOT): Radom to element naszej strategii
Mateusz Kieruzal 12 września 2022
Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych, podczas odbywającego się w Warszawie, i organizowanego przez ZDG TOR, Kongresu Rynku Lotniczego, powiedział, że lotnisko w Radomiu daje szanse na otwarcie przez flagowe linie lotnicze z Polski lotów do Rzymu, gdzie takiego połączenia nie da się oferować z hubu na lotnisku Chopina, gdyż linie nie są w stanie konkurować z Wizz Airem, który z dużą częstotliwością lata do Rzymu. Ceny biletów mają takie, aby zachęcić pasażerów do latania i wypełnić samoloty obsługujące połączenie. Nie będzie przebazowań samolotów z Warszawy do Radomia, gdyż linie chcą uniknąć zbędnych kosztów.
Fijoł (LOT): Kilkanaście nowych tras w 2026, dopiero zaczęliśmy w Skandynawii
Fijoł (LOT): Dotrzymaliśmy słowa, Airbus chciał nas bardziej
Związkowcy LOT bronią odwołanego prezesa. "Bandycki numer"
Lotnictwo i kolej: Różne drogi do ekologii
Roman Czubiński 12 września 2022
Część sektora lotniczego wciąż postrzega kolej głównie jako konkurencję, podczas gdy inni dostrzegają potencjał do współpracy. W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych przedsiębiorstwa z branży podejmują takie działania, jak wymiana samolotów na bardziej oszczędne, wprowadzanie biopaliw czy elektryfikacja obsługi naziemnej. Unijny pakiet Fit for 55 nie cieszy się natomiast poparciem w branży – to wnioski z debaty strategicznej podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
Ekolodzy: Jedna podróż lotnicza w roku, za resztę wielkie podatki
Raport EEA: Zachęćmy pasażerów samolotów, by wybrali KDP
Wójcik (Olsztyn-Mazury): Ruch biznesowy rozwija się bardzo dobrze
Rafał Dybiński 12 września 2022
– Filozofią powstawania naszego portu było skomunikowanie tego regionu przede wszystkim z Polską i całą Europą oraz ściągnięcie inwestorów. To się udało – podkreślił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Wiktor Wójcik, prezes portu Olsztyn-Mazury.
Wójcik: Zatrudnimy więcej osób i wpiszemy się w pojęcie zielonego lotniska
Dreamlinery PLL LOT dolecą na Madagaskar i do Bangkoku
Rafał Dybiński, Mateusz Kieruzal, lm 09 września 2022
Michał Fijoł, wiceprezes Polskich Linii Lotniczych LOT ds. handlowych, zapowiedział podczas odbywającego się w Warszawie Kongresu Rynku Lotniczego, że polski przewoźnik podpisał z biurem podróży Rainbow umowę na przewóz lotniczy o wartości prawie 400 mln złotych. W ramach umowy LOT poleci z Warszawy na Madagaskar (Nossy Be) oraz tajskiego Bangkoku.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
PLL LOT przystępują do programu IATA Environmental Assessment
Rafał Dybiński 09 września 2022
Polskie Linie Lotnicze LOT przystępują do programu IATA Environmental Assessment (IEnvA), którego celem jest poprawa zarządzania środowiskiem przez przewoźnika. Porozumienie podczas Kongresu Rynku Lotniczego podpisali Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych PLL LOT, Mateusz Dziudziel, dyrektor biura paliw, PLL LOT oraz Sebastian Mikosz, starszy wiceprezes IATA.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Mikosz: Lotnictwo wraca na ścieżkę rozwoju
Roman Czubiński 09 września 2022
Rok 2022 jest dla lotnictwa annus salutis – rokiem odbudowy. Wojna w Ukrainie i drożejące paliwa nie pozwalają jednak na szybszy, niż zakładano, powrót do przewozów sprzed pandemii COVID-19. Również kryzys wizerunkowy lotnictwa to wyzwanie, które trzeba podjąć – powiedział na otwarciu Kongresu Rynku Lotniczego wiceprezes IATA Sebastian Mikosz.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Fijoł (LOT): Do lipca obsłużyliśmy już 4,5 mln pasażerów
Rafał Dybiński 09 września 2022
– Oczekiwania co do wyników z września również są bardzo dobre. Wykorzystujemy aktualnie całą naszą flotę, generując w ten sposób 90 proc. foteli, które były dostępne w 2019 roku. To ze względu na małe ograniczenia we flocie związane z wycofywaniem samolotów Q400 – podkreślił podczas Kongresu Rynku Lotniczego Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Horała: Za rok spotkamy się w innym świecie
Roman Czubiński 09 września 2022
Wojna w Ukrainie pokazała – między innymi – jak ważna jest „twarda” infrastruktura, w tym – transportowa. Jednym z jej najważniejszych elementów będzie w Polsce CPK, na którego terenie za rok będą już trwały prace przygotowawcze. Również w przyszłym roku ruch lotniczy może powrócić do wyników sprzed pandemii – zapowiedział pełnomocnik rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcin Horała, w wystąpieniu otwierającym Kongres Rynku Lotniczego.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Kongres Rynku Lotniczego już we wrześniu w Warszawie!
inf. pras 04 lipca 2022
Kongres Rynku Lotniczego to jedno z kluczowych wydarzeń biznesowych dedykowanych branży lotniczej w Polsce. Od pięciu lat Kongres jest przestrzenią dla merytorycznej dyskusji w gronie czołowych polskich i zagranicznych ekspertów. Na stałe wpisał się w krajobraz rynku lotniczego w Polsce.
Ruszyła rejestracja na Kongres Rynku Lotniczego
Kloskowski: Mamy przed sobą ostatnie pół roku stanu "niepewności"
Rafał Dybiński 08 października 2021
– Nie oczekujmy cudów. Nigdy nie będzie między portami bardzo szczegółowej współpracy, bo to są konkurenci – wyznał Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego Gdańsk w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.
Kloskowski (Gdańsk): Za rosnącym ruchem idą wyniki finansowe
Kloskowski: CPK nie wpłynie na atrakcyjność lotniska w Gdańsku
Kloskowski (Gdańsk): Nie mamy ambicji, żeby latać za Atlantyk
Mikosz: Nie wolno straszyć wirusem. Priorytetem branży jest restart
Rafał Dybiński 06 października 2021
– Presja na ochronę środowiska jest taka, że przewoźnicy będą odchodzić od samolotów czterosilnikowych z racji większej efektywności kosztowej – powiedział nam Sebastian Mikosz, starszy wiceprezes ds. relacji członkowskich i zewnętrznych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
Były prezes PLL LOT oficjalnie prezesem Poczty Polskiej
Były prezes PLL LOT przejmie stery Poczty Polskiej?
Mikosz o CPK: Zatrzymać, zbadać, zdecydować
Opłaty lotniskowe: Czy „nożyce kosztowe” zaszkodzą portom regionalnym?
Roman Czubiński 04 października 2021
Nadal nie ma zgody co do przyszłorocznej podwyżki opłat terminalowych. Władze lotnisk regionalnych obawiają się o swoją konkurencyjność, podczas gdy PAŻP i ministerstwo bagatelizują ich zastrzeżenia – to wnioski z debaty podczas Kongresu Rynku Lotniczego. Ostatecznej decyzji wciąż nie podjęto. Być może rozstrzygnięcie przyniesie poprawka do budżetu, przewidująca pokrycie deficytu PAŻP z budżetu państwa.
Gdańsk wprowadzi nową opłatę lotniskową
Midera: Podwyżki opłat rozkładają na porty koszty budowy CPK i lotniska w Radomiu
Hawryluk: Dostaliśmy dużo nowych zaleceń, nie jest łatwo wszystko koordynować
Grzegorz Rekiel 26 września 2021
Tak, jak po 11 września 2001 roku system bezpieczeństwa się zmienił i wiele rozwiązań zostało na stałe, tak po pandemii świat lotniczy nie będzie taki sam i dużo rzeczy z nami zostanie – powiedział Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin podczas debaty poświęconej bezpieczeństwu lotniczemu w trakcie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Lotnisko w Lublinie po operacji wojska już otwarte [AKTUALIZACJA]
Lublin: Nowy prezes o sytuacji lotniska. "Budujemy ofertę biznesową"
Lublin: Powstanie stała baza śmigłowcowa wojsk lądowych RP
IATA: Fit for 55 idzie w złym kierunku
Roman Czubiński 25 września 2021
Dekarbonizacja lotnictwa jest koniecznością, jednak UE popełnia błąd, narzucając na przewoźników lotniczych nowe obciążenia finansowe. Zamiast tego organy unijne powinny wdrożyć system zachęt do produkcji biopaliw na domieszkę do benzyny lotniczej – stwierdził podczas IV Kongresu Rynku Lotniczego Sebastian Mikosz, starszy wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Dąbrowski o polityce klimatycznej: Obawiam się, że powstaną sfery ubóstwa energetycznego
Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów
Grzegorz Rekiel 22 września 2021
– Nie przywiązywałbym specjalnej wagi do tego, że procentowy udział cargo w przychodach przewoźników rośnie, bo jeśli pozostałe przychody spadły, to nie może być inaczej – ocenił Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk w czasie debaty poświęconej „rynkowi lotniczego cargo w dobie pandemii” podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
DHL Express kontynuuje wysyłki do USA
Lotnisko Chopina z cargo z Chin. Sichuan Airlines także w lecie
Emirates SkyCargo ułatwia handel Afryki ze światem
Furgalski: Koordynujmy działania dla dobra lotnictwa
Roman Czubiński 21 września 2021
Odbudowa światowej gospodarki wymaga sprawnego systemu połączeń lotniczych. Aby nie utrudniać jego działania, a jednocześnie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19, należy koordynować obostrzenia w poszczególnych krajach oraz bardziej zdecydowanie umożliwić podróże samolotami osobom zaszczepionym – przekonywał podczas IV Kongresu Rynku Lotniczego prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski.
Litwa zniosła restrykcje związane z COVID-19
Tajlandia zmienia strategię walki z pandemią i otworzy kraj dla zaszczepionych turystów
PAŻP: Działamy i rozwijamy się mimo trudności
Roman Czubiński 21 września 2021
Zawieszenie rozkładowych połączeń lotniczych w marcu ubiegłego roku pozbawiło PAŻP ogromnej części dochodów. Co gorsza, w przeciwieństwie do przewoźników lotniczych agencje kontroli lotów nie otrzymały pomocy publicznej. W poszukiwaniu oszczędności nie wstrzymaliśmy jednak najważniejszych inwestycji ani nie zwolniliśmy wykwalifikowanej kadry – powiedział prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Janiszewski podczas IV Kongresu Rynku Lotniczego.
PAŻP: Jaworska-Maćkowiak zostaje na stanowisku
Szefowa PAŻP zrezygnowała ze stanowiska [aktualizacja]
PAŻP naprawia błędy. 1,4 mld złotych na inwestycje
Midera: Lotnisko w Łodzi nie potrzebuje żadnych inwestycji, wszystko jest gotowe
Rafał Dybiński 20 września 2021
- Jeżeli jest dobra oferta, to można przyjechać z Warszawy czy Poznania do Łodzi. Autostrada jest dostępna w obu kierunkach - wyznała Anna Midera dla Rynku Lotniczego. Prezes Portu Lotniczego Łódź zgodziła się odpowiedzieć na kilka naszych pytań podczas Kongresu Rynku Lotniczego.
Łódź: Dwucyfrowy wzrost w drugim kwartale
Łódź: Inauguracja rejsów do Szarm el-Szejk (zdjęcia)
Ogromna strata łódzkiego lotniska w 2024 roku
Horała: Będą zmiany w projekcie polityki lotniczej
Roman Czubiński 17 września 2021
Pracując nad polityką lotniczą, bierzemy pod uwagę głos branży i społeczeństwa – zapewniał podczas Kongresu Rynku Lotniczego sekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości i pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała. Podkreślił konieczność elastycznego dostosowywania się do zmian rynku, w tym – do skutków pandemii oraz do wymogów ochrony środowiska. Dokument ma być przyjęty w pierwszej połowie przyszłego roku.
Kongres Rynku Lotniczego - o kondycji polskiej branży lotniczej w drugim roku pandemii
Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc w Warszawie!
IV Kongres Rynku Lotniczego już we wrześniu w Warszawie!
Fijoł: Byliśmy na stromej grani, elastyczność była koniecznością, biznes wraca
Rafał Dybiński 17 września 2021
– Linie lotnicze musiały zachowywać się jak kotki dachowe. Byliśmy jednak na bardzo stromej grani – powiedział Michał Fijoł podczas debaty otwierającej tegoroczny Kongres Rynku Lotniczego.
LOT dla szkół
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
LOT może pozyskać B787 po China Southern
Mikosz: Pandemia udowodniła, że lotnictwo jest niezbędne
Jakub Madrjas 17 września 2021
- Nauczyliśmy się i potwierdziliśmy, że jako branża jesteśmy pożyteczni, a często niezbędni. Do tego udowodniliśmy, że jesteśmy niezwykle elastyczni. A po trzecie, zdajemy sobie sprawę, że nie będzie już powrotu do tego, co było wcześniej - mówił wiceprezes IATA Sebastian Mikosz podczas dzisiejszego otwarcia Kongresu Rynku Lotniczego.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
Konsultacje nowych opłat nawigacyjnych. "Chcemy odrobinę ulżyć portom regionalnym"
Redakcja/inf. pras. 15 września 2021
Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała ujawnił, że trwają konsultacje propozycji nowych opłat dot. służby żeglugi powietrznej w Polsce. Rozmowy dotyczą "Planu skuteczności działania służb żeglugi powietrznej na lata 2020–2024".
PAŻP: Ćwiczenia walidacyjne na piątkę
PAŻP beneficjentem środków unijnych
Plany PAŻP do 2029 roku zgodne z celami Unii Europejskiej
Spółka CPK jako pierwsza w Polsce opracowała standardy szybkich kolei
inf. pras 14 września 2021
Centralny Port Komunikacyjny przedstawił standardy Kolei Dużych Prędkości, opracowane z Instytutem Kolejnictwa i we współpracy z partnerami zagranicznymi. Są one niezbędne do projektowania i budowy tzw. szprych w ramach systemu kolejowego CPK, który będzie spójny z inwestycjami kolejowymi prowadzonymi i planowanymi przez kraje sąsiadujące z Polską.
Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji
Muzeum Lniarstwa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPK
Umowa CPK z Lazard Freres SAS i Pekao Investment Banking
Wojtera: Postaramy się, aby pasażerowie polubili Radom. Modlin na tym nie straci
Rafał Dybiński 11 września 2021
– Lotnisko w Modlinie wciąż jest wybierane przez bardzo wielu pasażerów i to cieszy, ale wciąż nie przynosi dochodów i to właśnie martwi. Fakt powstania Radomia nie sprawi, że Modlin na tym straci. Siła ciążenia tych lotnisk jest trochę inna – podkreślił Stanisław Wojtera, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL).
Polskie lotniska działają wspólnie
Radom tematem rozmów PPL z Air France, Emirates, El Al, KLM i Lufthansą
PPL w 2021: Wzrost przychodów, więcej pasażerów i 338 mln zł na inwestycję w Radomiu
Chorzewski: Rynek osądzi czy Radom i Modlin będą mogły istnieć obok siebie
Michał Szymajda 10 września 2021
Leszek Chorzewski skończył 9 września swoją kadencję pełniącego obowiązki prezesa na lotnisku Warszawa-Modlin. Na płycie lotniska rozmawialiśmy z nim o perspektywach na rozwój podstołecznego portu.
Chorzewski: Lotniska wylądowały w nowym świecie
Warszawa-Modlin. Czy PPL i Mazowsze zaczną współpracować?
Łukasz Malinowski 09 września 2021
Przez ostatnie lata władze Mazowsza i PPL pozostawały w nieustannym sporze co do przyszłości lotniska Warszawa-Modlin. Po zmianach w zarządzie oba podmioty deklarują chęć współpracy, ale widać, że nie będzie to łatwe. Nadal nie mówią bowiem jednym głosem w sprawie finansów czy współpracy z Egis.
Lotnisko Modlin: Osiem miesięcy i tylko 1,1 mln pasażerów
Lotnisko Warszawa-Modlin: Kowalski nowym prezesem
30 milionów pasażerów lotniska w Modlinie
IV Kongres Rynku Lotniczego już we wrześniu w Warszawie!
TOR Konferencje 19 lipca 2021
17 września 2021 roku w warszawskim Centrum Nauki Kopernik odbędzie się czwarta edycja Kongresu Rynku Lotniczego – największego w Polsce wydarzenia dotyczącego branży lotniczej. Kongres już na stałe wpisał się w kalendarze przedstawicieli lotnictwa w Polsce. Organizatorami Kongresu są Zespół Doradców Gospodarczych TOR i portal Rynek Lotniczy.
Horała: Będą zmiany w projekcie polityki lotniczej
Kongres Rynku Lotniczego - o kondycji polskiej branży lotniczej w drugim roku pandemii
Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc w Warszawie!
Kobielski: 737 MAX to najlepszy na świecie samolot średniego zasięgu
Rafał Dybiński 07 października 2020
– Największy dołek finansowy dla każdej linii lotniczej dopiero się zbliża. To będzie styczeń i luty – podkreślił Andrzej Kobielski w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Air był gościem III Kongresu Rynku Lotniczego. Najważniejsze coroczne wydarzenie sektora lotniczego w Polsce odbyło się 18 września w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Kraków: B737 Enter Air wypadł z drogi startowej. Operacje wznowione [aktualizacja]
Enter Air z centrum szkoleniowym
Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie
Ludzie chcą znów latać. Czy miasta nadal będą chciały ich gościć?
Kasper Fiszer 04 października 2020
Nie trzeba w żaden sposób stymulować ruchu lotniczego, wystarczy, że znikną restrykcje – twierdzi Eryk Kłopotowski. Wskazuje on jednak na możliwość zmiany polityki popularnych miast europejskich wobec turystów. Mieszkańcy części z tych ośrodków mogą bowiem nie chcieć powrotu do sytuacji boomu turystycznego.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Łatwiej odbudować wakacyjne czartery niż niskokosztowe city-breaki
Kasper Fiszer 01 października 2020
Przyszłoroczny sezon letni może być dla przewoźników lotniczych całkiem normalny. Dłużej trwać będzie odbudowa segmentu turystyki weekendowej czy związanej z odwiedzinami u znajomych lub rodziny – przewiduje Sebastian Gościniarek. Zachowuje on przy tym optymizm co do przyszłości branży.
LOT dla szkół
Boeing: Najlepszy sierpień od lat
Pierwszy A220 dla LOT w pierwszej połowie 2027 roku
Tomasik: Pomoc dla lotnisk nie pokryje w całości naszych strat (Wywiad)
Rafał Dybiński 30 września 2020
– Wykorzystujemy ten trudny okres, aby robić burzę mózgów, co nasz port powinien robić po 2025 roku, czyli jak już wrócimy do tej normalności i jak powinniśmy się rozwijać pod względem infrastruktury – ujawnił Artur Tomasik w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza portem Katowice-Pyrzowice, był gościem III Kongresu Rynku Lotniczego.
Katowice: Sześć firm w postępowaniu przetargowym na wybór projektanta głównego terminalu
Katowice: Sierpień najlepszym miesiącem w historii lotniska
Katowice Airport z drugim terminalem cargo. Rusza projektowanie!
Niebo nad Europą nadal bezpieczne
Roman Czubiński 26 września 2020
Mimo bezprecedensowej skali trudności polskim i europejskim kontrolerom udało się utrzymać bezpieczeństwo ruchu lotniczego podczas pandemii. Choć liczba operacji drastycznie spadła, zwalnianie personelu kontroli lotów byłoby pochopnym krokiem – uznali uczestnicy dyskusji podczas tegorocznego Kongresu Rynku Lotniczego. Podkreślono też wagę zbierania doświadczeń z myślą o przyszłych kryzysach, które prawdopodobnie będą się powtarzać.
Prezes PAŻP i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz jutro w Warszawie przed branżą lotniczą
Jak LOT rozbudowuje siatkę wobec perspektywy przeprowadzki na CPK? Ostatnie wolne miejsce na Kongresie Rynku Lotniczego!
Wicepremier przybliży wizję CPK przed ambasadorami w Polsce
PAŻP: „Nowa normalność” wymaga elastyczności
Roman Czubiński 25 września 2020
Pandemia COVID-19 nie będzie zapewne ostatnim tego typu wydarzeniem. Branża lotnicza musi więc przygotować się na kolejne niespodziewane zamknięcia rynku. Zarówno ten, jak i wcześniejsze kryzysy powinny nauczyć nas przede wszystkim szybkiego i elastycznego dopasowywania procedur do zmieniających się okoliczności – powiedział podczas Kongresu Rynku Lotniczego dr inż. Mariusz Krzyżanowski, ekspert ds. bezpieczeństwa lotniczego w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
PAŻP: Ćwiczenia walidacyjne na piątkę
PAŻP beneficjentem środków unijnych
Plany PAŻP do 2029 roku zgodne z celami Unii Europejskiej
Port Gdańsk: Testowanie wszystkich pasażerów na COVID-19 jest nierealne
Kasper Fiszer 23 września 2020
Polityka testowania wszystkich pasażerów na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 jest nierealna, bo działałaby tylko do momentu, w którym na lotnisku rzeczywiście pojawiłaby się osoba chora – przekonuje prezes Portu Gdańsk. Apeluje on o „głos rozsądku w debacie”, który miałyby dać środowiska biznesowe. Realne spojrzenie na skalę zagrożenia miałoby bowiem pozwolić m.in. na względnie zbliżone do dotychczasowych wyniki osiągane w przyszłorocznym sezonie turystycznym.
Kloskowski (Gdańsk): Za rosnącym ruchem idą wyniki finansowe
Kloskowski: CPK nie wpłynie na atrakcyjność lotniska w Gdańsku
Kloskowski (Gdańsk): Nie mamy ambicji, żeby latać za Atlantyk
Bartolini Air: W lotnictwie dyspozycyjnym po lockdownie nastąpił rozkwit
Magdalena Romanowska 22 września 2020
Pandemia i miesiące lockdownu odmieniły oblicze wszystkich działów lotnictwa, również general aviation. O tym, co właściwie zalicza się do tego pojęcia, jak wygląda sytuacja w ośrodkach szkoleniowych podczas pandemii i o zmianach, jakie dla general aviation szykuje przyszłość, mówili uczestnicy debaty „Wpływ pandemii na sektor general aviation” podczas III Kongresu Rynku Lotniczego, który odbył się 18 września 2020 r. w Warszawie.
Katowice Airport z hangarem dla samolotów General Aviation
Wizz Air „usprawnia” operacje w Bukareszcie
Systematyczny wzrost ruchu lotniczego General Aviation
Enter Air: Odrodzi się turystyka, ale czy wróci równa konkurencja o klienta?
Kasper Fiszer 21 września 2020
O potencjalnych problemach, jakie mogą wyniknąć z wydłużenia czasu odprawy na lotnisku, mówił podczas Kongresu Rynku Lotniczego Andrzej Kobielski z Enter Air. Przewidywał on przy tym, że liczba podróży biznesowych zmniejszyła się w sposób trwały. Zwracał jednocześnie uwagę na daleko idące konsekwencje przyznawania państwowym liniom lotniczym dodatkowych środków na działalność, do których dostępu nie mają pozostali operatorzy.
Kraków: B737 Enter Air wypadł z drogi startowej. Operacje wznowione [aktualizacja]
Enter Air z centrum szkoleniowym
Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie
Wiceprezes LOT: Zaangażujemy się w rynek lotów turystycznych
Elżbieta Pałys 19 września 2020
Ponad 300 tys. pasażerów w zagranicznym ruchu turystycznym przewiózł w tym roku LOT. Przewoźnik zakłada, że w przyszłym roku liczba ta może sięgnąć miliona. – Do tej pory skupialiśmy się na obsłudze ruchu hubowego, biznesowego, teraz bardzo intensywnie weszliśmy w ruch turystyczny. To dla nas szansa – mówi Michał Fijoł, członek Zarządu PLL LOT.
Nowy klient E195-E2. Avelo Airlines zamówią do 100 samolotów
Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę
Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras
Co niszczy branżę lotniczą – koronawirus czy polityka?
Kasper Fiszer 18 września 2020
O skali i sposobie wprowadzania obostrzeń w ruchu lotniczym z i do Polski, o tym, na ile powinniśmy bać się latania w okresie pandemii i o pozycji różnych przewoźników w dobie nieustających zmian prawnych dyskutowano dziś na Kongresie Rynku Lotniczego w Warszawie.
Pandemia szansą dla technologicznego rozwoju lotnictwa?
Kiedy pasażerowie powrócą do latania?
LOT: 3 mln pasażerów do końca 2020 roku
Emilia Derewienko 18 września 2020
– Ten trudny rok zakończymy szacunkowo liczbą 2,5-3 mln przewiezionych pasażerów - powiedział podczas III Kongresu Rynku Lotniczego w rozmowie z dziennikarzami Michał Fijoł, członek zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.Przedstawiciel narodowego przewoźnika był gościem organizowanego po raz trzeci Kongresu Rynku Lotniczego.
Nowy klient E195-E2. Avelo Airlines zamówią do 100 samolotów
Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę
Ryanair o Ukrainie. Na początek 75 tras