Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Singapore Airlines wznowią jesienią rejsy A380. Tuzin destynacji, w tym cztery w Europie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Singapore Airlines wznowią jesienią rejsy A380. Tuzin destynacji, w tym cztery w Europie
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Singapore Airlines planują od 31 października powrót do eksploatacji airbusów A380 - informuje serwis OAG.

Wśród dwunastu destynacji, do których dolecą Super Jumbo należące do narodowego przewoźnika Singapuru, najczęściej obsługiwane będą australijskie Sydney i port Londyn-Heathrow.

Największe samoloty pasażerskie świata linii lotniczych z Azji Południowo-Wschodniej będą lądować w stolicy Anglii dwa razy w ciągu każdej doby. Poza tym A380 pojawią się w Auckland, Delhi, Mumbaju, Nowym Jorku, Paryżu, Pekinie, Szanghaju, Zurychu oraz we Frankfurcie nad Menem. Na 7 grudnia zaplanowano również premierowy rejs pękatym gigantem do Osaki. Niewiadomą pozostają natomiast loty do Hongkongu, Melbourne i portu Tokio-Narita.

A380 wykorzysta w tym roku tylko siedem linii lotniczych na całym świecie. Jeśli nie nastąpią żadne nowe nieprzewidziane komplikacje, to rejsów Super Jumbo będzie w sumie 22 535. Przed dwoma laty było ich jednak aż 119 032.

Siedem na dziesięć tegorocznych lotów A380 zaplanowały Emirates. Przewoźnik z Dubaju zrealizuje w sumie 15 544 rejsów największymi samolotami pasażerskimi globu, których po ostatniej dostawie będzie posiadać w swojej flocie 122. Korean Air wykorzystają pękate giganty w 1751 lotach, Singapore Airlines w 1729, a British Airways w 1713. China Southern Airlines planuje jeszcze 1010 rejsów z pomocą A380. Kolejnych 526 zaplanowały japońskie All Nippon Airways (ANA) i wreszcie 262 koreańskie Asiana Airlines.

Super Jumbo postanowiły już całkowicie wycofać ze swoich flot niemiecka Lufthansa, portugalskie HiFly oraz Air France, Etihad AirwaysMalaysia Airlines i Thai Airways. Włodarze Qatar Airways są przekonani, że pękaty gigant nie ma już raczej przyszłości i nie zaplanowali jeszcze żadnych lotów tego typu w bieżącym lub przyszłym roku. Z drugiej strony optymistycznie nastawione pozostaje jeszcze Qantas. Narodowy przewoźnik Australii jest gotowy przywrócić do operacji w trzy miesiące całą flotę dziesięciu posiadanych A380, ale najwcześniej w 2024 roku.



Singapore Airlines posiadają tuzin A380, ale wszystkie są obecnie zaparkowane. Super Jumbo linii lotniczych z Azji Południowo-Wschodniej wrócą do przestrzeni powietrznej dopiero jesienią. 1729 zaplanowanych rejsów to zaledwie 17 proc. takich lotów pękatymi gigantami z 2019 roku. Zestawienie powyżej najlepiej ilustruje ekstremalne trudności, z jakimi boryka się przewoźnik i pozostałe linie lotnicze na świecie, które wykorzystują największe aktualnie samoloty pasażerskie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

SIA wycofuje się z Kanady i jednego miasta Australii. Więcej lotów do Chin

Pasażer i linie lotnicze

A380 Singapore Airlines na siedmiu lotniskach świata w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

SIA wycofuje się z Kanady i jednego miasta Australii. Więcej lotów do Chin

Pasażer i linie lotnicze

A380 Singapore Airlines na siedmiu lotniskach świata w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5