Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Singapore Airlines wznowią jesienią rejsy A380. Tuzin destynacji, w tym cztery w Europie


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-05-21 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Singapore Airlines wznowią jesienią rejsy A380. Tuzin destynacji, w tym cztery w Europie
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Singapore Airlines planują od 31 października powrót do eksploatacji airbusów A380 - informuje serwis OAG.
Wśród dwunastu destynacji, do których dolecą Super Jumbo należące do narodowego przewoźnika Singapuru, najczęściej obsługiwane będą australijskie Sydney i port Londyn-Heathrow.

Największe samoloty pasażerskie świata linii lotniczych z Azji Południowo-Wschodniej będą lądować w stolicy Anglii dwa razy w ciągu każdej doby. Poza tym A380 pojawią się w Auckland, Delhi, Mumbaju, Nowym Jorku, Paryżu, Pekinie, Szanghaju, Zurychu oraz we Frankfurcie nad Menem. Na 7 grudnia zaplanowano również premierowy rejs pękatym gigantem do Osaki. Niewiadomą pozostają natomiast loty do Hongkongu, Melbourne i portu Tokio-Narita.

A380 wykorzysta w tym roku tylko siedem linii lotniczych na całym świecie. Jeśli nie nastąpią żadne nowe nieprzewidziane komplikacje, to rejsów Super Jumbo będzie w sumie 22 535. Przed dwoma laty było ich jednak aż 119 032.

Siedem na dziesięć tegorocznych lotów A380 zaplanowały Emirates. Przewoźnik z Dubaju zrealizuje w sumie 15 544 rejsów największymi samolotami pasażerskimi globu, których po ostatniej dostawie będzie posiadać w swojej flocie 122. Korean Air wykorzystają pękate giganty w 1751 lotach, Singapore Airlines w 1729, a British Airways w 1713. China Southern Airlines planuje jeszcze 1010 rejsów z pomocą A380. Kolejnych 526 zaplanowały japońskie All Nippon Airways (ANA) i wreszcie 262 koreańskie Asiana Airlines.

Super Jumbo postanowiły już całkowicie wycofać ze swoich flot niemiecka Lufthansa, portugalskie HiFly oraz Air France, Etihad AirwaysMalaysia Airlines i Thai Airways. Włodarze Qatar Airways są przekonani, że pękaty gigant nie ma już raczej przyszłości i nie zaplanowali jeszcze żadnych lotów tego typu w bieżącym lub przyszłym roku. Z drugiej strony optymistycznie nastawione pozostaje jeszcze Qantas. Narodowy przewoźnik Australii jest gotowy przywrócić do operacji w trzy miesiące całą flotę dziesięciu posiadanych A380, ale najwcześniej w 2024 roku.



Singapore Airlines posiadają tuzin A380, ale wszystkie są obecnie zaparkowane. Super Jumbo linii lotniczych z Azji Południowo-Wschodniej wrócą do przestrzeni powietrznej dopiero jesienią. 1729 zaplanowanych rejsów to zaledwie 17 proc. takich lotów pękatymi gigantami z 2019 roku. Zestawienie powyżej najlepiej ilustruje ekstremalne trudności, z jakimi boryka się przewoźnik i pozostałe linie lotnicze na świecie, które wykorzystują największe aktualnie samoloty pasażerskie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5