Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Smutne zdjęcie rozbiórki pierwszego wycofanego airbusa A380 Air France


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-01-02 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Smutne zdjęcie rozbiórki pierwszego wycofanego airbusa A380 Air France
Fot. KC Videos
Smutne zdjęcie rozbiórki pierwszego wycofanego airbusa A380 Air France
Smutne zdjęcie rozbiórki pierwszego wycofanego airbusa A380 Air France
Krążące ostatnio na Twitterze zdjęcie pokazuje smutny los pierwszego airbusa A380 wycofanego z floty Air France. W lutym u.br. samolot poleciał na lotnisko Knock w północno-zachodniej Irlandii, a ostatnio zaczęła się jego rozbiórka.
W ostatnich dniach w sieci pojawiło się zdjęcie z demontażu byłego airbusa A380 linii Air France, co zasmuciło wielu fanów lotnictwa, a przed wszystkim tego największego samolotu pasażerskiego na świecie. A380 o rejestracji F-HPJB dołączył do floty Air France w lutym 2010 r. Chociaż wiele wycofywanych z eksploatacji samolotów A380 jest po prostu zaparkowanych, ten Air France stał się jednym z pierwszych A380, które faktycznie zostały w znaczący sposób zdemontowany. Samolot wykonał swój ostatni lot  w barwach Air France 31 grudnia 2019 r. Następnie 20 lutego u.br. wykonał swój w ogóle ostatni lot z Drezna w Niemczech do Knock w Irlandii.



Air France pożegnało oficjalnie w piątek Airbusa A380 pod koniec czerwca 2020 r. Dziesięć maszyn Super Jumbo służyło narodowemu przewoźnikowi powietrznemu znad Sekwany przez 11 lat. Giganty zastąpią w najbliższych latach na długodystansowych bardziej ekonomiczne A350.

Projekt dwupokładowego Airbusa

Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko Airbus dając lotnictwu maszynę A380-800. To wspomniane marzenie udało się spełnić tylko technicznie, a nie finansowo, co pokazują wydarzenia w 2019, a koronawirus tylko przypieczętował koniec tego samolotu w wielu liniach. Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym raportem na ten temat "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".

Koronawirus dobił latanie A380

Spora część globalnej floty Airbusa A380 stanie jedną z największych ofiar pandemii koronawirusa. Kilku operatorów już jakiś czas temu zaczęło uziemiać niektóre lub wszystkie swoje samoloty tego typu. Inni przewoźnicy chcą natychmiast wycofać część lub całą flotę SuperJumbo. Uziemienie airbusów A380 nie powinno być zaskoczeniem. Wykonywanie operacji lotniczych tymi bardzo lubianymi przez większość podróżnych piętrowymi samolotami ma uzasadnienie ekonomiczne wtedy, gdy na ich pokładzie podróżuje komplet pasażerów. To przedstawia problem dla linii lotniczych, szczególnie w okresie poza szczytem sezonu, gdyż znalezienie ponad pół tysiąca pasażerów na każdy rejs, nie należy do łatwych zadań. Obecnie dziennie lata około 20-25 A380, w porównaniu do około 210-220 SuperJumbo rok temu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5