Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

British Airways nie skreślają z planów A380. „Nie wiemy tylko, kiedy wrócą"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-28 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 British Airways nie skreślają z planów A380. „Nie wiemy tylko, kiedy wrócą"
Fot. British Airways
Prezes British Airways Sean Doyle potwierdził, że A380 wrócą do służby narodowego przewoźnika Wielkiej Brytanii. Orientacyjna data wznowienia lotów Super Jumbo nie jest jednak jeszcze znana, ale wydaje się odległa.
Los największych samolotów pasażerskich świata we flocie jednej z największych linii Europy był długo niepewny. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przypieczętował bowiem koniec A380 u takich przewoźników jak Lufthansa, Etihad Airways, Thai Airways czy Air France.

Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do floty Qatar Airways. Oprócz Emirates, do których w maju przyszłego roku trafią ostatnie z zamówionych A380, operacje z podróżnymi zamierzają kontynuować z pomocą pękatych gigantów jeszcze All Nippon Airways, China Southern Airlines, Korean Air, a także australijskie Qantas oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn. Do grona optymistów dołączyły wreszcie British Airways.

– A380 są w planach dotyczących przyszłości naszych linii lotniczych, chociaż aktualnie nie latają. Nie jesteśmy jeszcze tylko pewni, kiedy dokładnie te samoloty wrócą do obsługi pasażerów – ujawnił Doyle dla "The Independent". Narodowy przewoźnik Wielkiej Brytanii uziemił wszystkie swoje A380 dokładnie przed rokiem. Początkowo pękate giganty stacjonowały w Chateauroux, ale niektóre maszyny latały w celu konserwacji nawet do Manili na Filipinach.

Tuzin Super Jumbo, które posiadają British Airways, aktualnie jest podzielonych na trzy lokalizacje. Sześć stacjonuje w Madrycie w celu zaplanowanych kolejnych konserwacji. Trzy najstarsze można odszukać w Teruel, również w Hiszpanii, gdzie są na długoterminowym przechowaniu. Pozostałe trzy zaparkowane są w Doha wraz z flotą największych samolotów pasażerskich Qatar Airways.

Dlaczego British Airways potrzebują nadal A380? Ograniczone możliwości portu Londyn-Heathrow sprawiają, że idealnie pasują na trasach do węzłów komunikacyjnych o podobnie dużym zagęszczeniu, takich jak Los Angeles, gdzie dwa loty mniejszymi samolotami można zastąpić jednym rejsem. Taki ruch uruchomiłby z kolei dodatkowe możliwości na innym połączeniu długodystansowym. Póki co jednak oferowanie narodowego przewoźnika Wielkiej Brytanii jest na poziomie 20 proc. stanu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Tylko 24 samoloty A380 regularnie latają. Co z resztą Super Jumbo?

Pasażer i linie lotnicze

Tylko 24 samoloty A380 regularnie latają. Co z resztą Super Jumbo?

Rafał Dybiński 22 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5