Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Thai Airways wycofają definitywnie z floty wszystkie B747, A330 i A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2021
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Thai Airways wycofają definitywnie z floty wszystkie B747, A330 i A380
fot. Airbus
Linie lotnicze Thai Airways nie przywrócą już do obsługi pasażerskiej żadnego ze swoich boeingów 747 oraz airbusów A380 – donoszą serwisy "CNBC Indonesia", "Nation Thailand" i "The Thaiger". Podobny los spotka nawet nieznacznie mniejsze szerokokadłubowe samoloty A330-300.

Restrukturyzujący się narodowy przewoźnik Tajlandii, który zapowiedział zwolnienie 395 pilotów (pracę zachowa 905), postawi w przyszłości jedynie na airbusy A350 oraz boeingi 777-300ER i 787.

Na początek linie lotnicze z południowej Azji wycofają wszystkie dziewięć boeingów 747. Pierwotny plan zakładał ich użytkowanie jeszcze w 2024 roku, ale pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiła, że żaden z Jumbo Jetów nie wróci do rejsów pasażerskich w barwach Thai Airways. Taka decyzja nie jest żadną niespodzianką, tym bardziej, że wiele linii lotniczych w ostatnich dwunastu miesiącach również zrezygnowało z "Królowej Przestworzy".

Większym zaskoczeniem są jednak plany obejmujące airbusy A330 i A380. Przed wybuchem kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 narodowy przewoźnik Tajlandii posiadał flotę piętnastu maszyn A330-300 ze średnią wieku na poziomie 10,2 lat. HS-TBG ma nawet zaledwie 7,9 lat. Wszystkie są zaparkowane od prawie roku i nie wygląda również na to, że wrócą do obsługi podróżnych.

Ten sam scenariusz czeka sześć Super Jumbo należących do linii lotniczych z południowej Azji. Cztery z nich są na lotnisku w Bangkoku, a pozostałe dwa w porcie U-Tapao, obsługującym miasto Rayong i kurort Pattaya. Maszyny HS-TUE i HS-TUF zostały nawet wystawione na sprzedaż, ale szanse na znalezienie nabywcy są znikome. Nie pomaga w tym nawet młody wiek samolotów. A380 należące do Thai Airways mają bowiem od 7,6 do najwyżej 8,9 lat.

Przyszła flota narodowego przewoźnika Tajlandii oprze się głównie na boeingach 787 i airbusach A350. Dreamlinery i nieznacznie większe maszyny producenta z Tuluzy wspierać w operacjach będą jeszcze boeingi 777-300ER.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Thai Airways sprzedały pięć A340 nieużywanych od 13 lat

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały pięć A340 nieużywanych od 13 lat

Mateusz Kieruzal 08 września 2022

Bardzo dobry drugi kwartał w Thai Airways. Więcej pasażerów i niższa strata

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Thai Airways sprzedały pięć A340 nieużywanych od 13 lat

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały pięć A340 nieużywanych od 13 lat

Mateusz Kieruzal 08 września 2022

Bardzo dobry drugi kwartał w Thai Airways. Więcej pasażerów i niższa strata

Biznes i przemysł

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5