Partner serwisu
Biznes i przemysł

Hi Fly wycofuje z floty Airbusa A380. Po niespełna trzech latach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Hi Fly wycofuje z floty Airbusa A380. Po niespełna trzech latach
Fot. Airbus Media
Spółka Hi Fly, specjalizująca się w leasingu samolotów szerokokadłubowych, chce pod koniec tego roku wycofać ze swojej floty największy odrzutowiec pasażerski na świecie – Airbusa A380. Maszyna należała do firmy niespełna trzy lata.

Decyzja o nieprzedłużaniu pierwotnie ustalonego okresu leasingu A380 była konsekwencją pandemii COVID-19, która drastycznie zmniejszyła popyt na bardzo duże samoloty. Super Jumbo zostanie zastąpiony we flocie Hi Fly dodatkowymi Airbusami A330 – mniejszymi i bardziej dostosowanymi do obecnych warunków rynkowych samolotami. 

Hi Fly, odbierając Super Jumbo w 2018 roku, było zaledwie czwartym operatorem tych samolotów w Europie. Obecnie należy do „ekskluzywnej” grupy 15 linii lotniczych, które kiedykolwiek obsługiwały Airbusa A380. Maszyna mogła zabrać na pokład 471 pasażerów w trzech klasach. Egzemplarz o którym mowa, latał wcześniej w barwach Singapore Airlines.

Malowanie samolotu o numerze 9H-MIP niosło ze sobą ekologiczny przekaz – hasło „Save the Coral Reefs” („Uratuj rafy koralowe” – przyp. red.) znalazło się na stateczniku, podobne zdanie widniało na kadłubie maszyny. „Był inspirujący i przekazał to odpowiedzialne przesłanie setkom milionów ludzi w czterech zakątkach świata” – czytamy o A380 na stronie grupy Hi Fly.

Interesujący wydaje się fakt, że zanim Hi Fly zadecydowały o wycofaniu jedynego w swojej flocie A380, planowały… zwiększyć ich liczbę. – Będziemy na pewno mieli ich więcej. To samolot niszowy na rynku, ale to świetna maszyna. A380 to wciąż bardzo nowa technologia lotnicza. Jest niezawodny, a pasażerowie bardzo go lubią. Wykorzystanie nie jest tak intensywne jak w przypadku A330. Bardzo dobrze o tym wiemy, ale uważamy, że to samolot, który powinien pozostać na niebie przez następne dziesięciolecia – mówił przeszło rok temu Paulo Mirpuri, prezes Hi Fly.

Wybuch pandemii zmienił jednak plany wielu przewoźników w kwestii dalszej eksploatacji Airbusów A380. Super Jumbo wycofały już ze swojej floty Air France, w dalszym ciągu uziemione A380 Qatar Airways poczekają na powrót do latania jeszcze co najmniej kilka lat. Także A380 największego operatora tych samolotów na świecie, Emirates, w powietrzu pojawiają się coraz rzadziej. Z kolei British Airways i Qantas wysłały swoje inne wielkie samoloty – Boeingi 747, czyli legendarne Jumbo Jety, na emeryturę. 

Hi Fly, portugalska firma, działa w oparciu o samoloty wyprodukowane przez Airbusa i ma w swojej ofercie także modele A330 i A340. Specjalizuje się w leasingu maszyn wraz z załogą, przy jednoczesnym zapewnieniu ich utrzymania oraz ubezpieczenia (wet lease). 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo

Biznes i przemysł

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo

Avgeek 11 lipca 2020

Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380

Pasażer i linie lotnicze

Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo

Biznes i przemysł

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo

Avgeek 11 lipca 2020

Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380

Pasażer i linie lotnicze

Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5