Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Przyszłość A380 w China Southern Airlines coraz bardziej niepewna


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-04-21 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przyszłość A380 w China Southern Airlines coraz bardziej niepewna
fot. China Southern Airlines
China Southern Airlines są jedynym w Państwie Środka operatorem A380. Wygląda jednak na to, że wkrótce Super Jumbo tego przewoźnika z Kantonu podzielą los tych z Air France, Thai Airways, HiFly, Etihad Airways i Lufthansy.
China Southern Airlines dysponują ogromną flotą 622 samolotów, ale tylko pięć z nich to największe na świecie A380. Ich przyszłość jest coraz bardziej niepewna w związku ze spadkiem popytu na podróże międzynarodowe do i z Państwa Środka. Potwierdził to w bieżącym tygodniu Guoxiang Wu, jeden z wiceprezesów China Southern Airlines, przemawiający podczas wydarzenia CAPA Live.

– A380 jest największym samolotem w naszej flocie i wciąż rozważamy jak możemy rozwiązać ten problem. Musimy, tak jak wiele innych linii lotniczych, przemyśleć czy nie jest on zbyt duży do naszych tras. Koszty eksploatacji są bardzo wysokie, a dodatkowo nadal nie mamy jasnego sygnału ożywienia ruchu lotniczego w najbliższych latach, zwłaszcza jeśli rozpatrujemy międzynarodowe połączenia. Trzeba więc pomyśleć o optymalnej strukturze naszej floty – podkreślił Guoxiang Wu.

Według serwisu RadarBox.com wszystkie pięć Super Jumbo przewoźnika z Chin regularnie latały w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Każdy z pękatych gigantów służył liniom lotniczym z Kantonu ponad 100 godzin miesięcznie. Niemniej większość z tych lotów była słabo wypełniona pasażerami i była wykorzystywana przede wszystkim do transportu ładunków pilnej potrzeby na trasach do Australii, Ameryki Północnej oraz Europy.

Chociaż ostateczna decyzja w sprawie A380 nie została jeszcze podjęta, to jednak Guoxiang Wu zaznaczył, że China Southern Airlines zwróci przed terminem niektóre leasingowane szerokokadłubowce i może to dotyczyć zarówno Super Jumbo, jak i A330.

Oferowanie przewoźnika z Kantonu jest aktualnie na poziomie zaledwie 10 proc. sprzed pandemii, niemniej krajowy rynek wygląda solidnie, bowiem liczba takich realizowanych rejsów przekracza już stan z analogicznych miesięcy 2019 roku. Dużo gorzej jest jednak w przypadku międzynarodowych połączeń, które dawałyby możliwości wykorzystania A380.

– Musimy zrestrukturyzować naszą flotę, w tym wycofać stare samoloty, niektóre szerokokadłubowce, ograniczyć dostawy nowych maszyn i poprawić strukturę leasingu. Redukcja kosztów jest teraz bardzo ważna dla wszystkich linii lotniczych. Musimy przyjrzeć się uważniej naszemu modelowi biznesowemu – podsumował Guoxiang Wu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5