Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa: Airbusy A380 nie wrócą do floty? Zastąpią je Dreamlinery


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-03-09 09:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa: Airbusy A380 nie wrócą do floty? Zastąpią je Dreamlinery
fot. Lufthansa
Coraz częściej mówi się o tym, że największe cywilne samoloty świata, czterosilnikowe Airbusy A380, nie powrócą do floty niemieckiej Lufthansy – informuje portal ch-aviation. Linie uziemiły czternaście tych maszyn po kryzysie popytu na podróże, spowodowanym pandemią koronawirusa.
Lufthansa prawdopodobnie nigdy nie reaktywuje swoich czternastu samolotów A380-800, w zamian stawiając na flotę średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych, takich jak 20 zamówionych egzemplarzy Boeing 787-9 Dreamliner. Na stałe wycofano m.in. czternaście Airbusów A380-800 i dziesięć samolotów A340-600.

– Wyjątkowy kryzys przyspiesza proces transformacji w naszej firmie. 2021 będzie dla nas rokiem zmian i modernizacji. Nacisk pozostaje położony na zrównoważonym rozwoju: badamy, czy wszystkie samoloty starsze niż 25 lat pozostaną uziemione na stałe – mówił w zeszłym tygodniu podczas konferencji prasowej Lufthansy prezes grupy, Carsten Spohr.

Roczne sprawozdanie finansowe grupy wymienia sześć piętrowych samolotów Airbus jako „przeznaczonych do wycofania z eksploatacji”, a pozostałe osiem jako „tymczasowo wycofane z eksploatacji”. Spohr wyjaśnił jednak, że z dzisiejszej perspektywy nie ma szans na reaktywację tego ostatniego.

W raporcie rocznym grupa precyzowała, że to rozróżnienie wynika głównie z faktu, że sześć samolotów zostanie odsprzedanych Airbusowi w 2022 i 2023 roku. Lufthansa ogłosiła transakcję w 2019 roku, jeszcze przed pandemią COVID-19.

Spohr dodał, że w przyszłości grupa skoncentruje się na mniejszych samolotach szerokokadłubowych, które są lepiej dostosowane do oczekiwanego środowiska o niskim popycie na podróże lotnicze. W związku z tym potwierdził, że co najmniej część z dwudziestu B787-9, które grupa ma na stałe zamówione przez Boeinga , trafi do Lufthansy. Jak dotąd grupa odmówiła komentarza na temat ewentualnych operatorów statków powietrznych.

Ostateczna decyzja dotycząca całej dwudziestki nie została jeszcze podjęta. Samoloty mają zostać dostarczone między 2022 a 2025 rokiem. Oprócz 20 zamówionych egzemplarzy, Lufthansa ma opcje na kolejnych 20.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5