Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Malaysia Airlines wycofają z floty wszystkie A380


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-05-05 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Malaysia Airlines wycofają z floty wszystkie A380
fot. Malaysia Airlines
Linie lotnicze Malaysia Airlines potwierdziły wycofanie do końca bieżącego roku z floty wszystkich swoich airbusów A380. Przewoźnik z Azji dysponował sześcioma Super Jumbo. 
Wcześniej na podobne decyzje podjęli zarządzający Thai Airways, Air France, niemiecką Lufthansą czy Etihad Airways. Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do flot China Southern Airlines oraz Qatar Airways. Oprócz Emirates loty pasażerskie zamierzają jeszcze realizować z pomocą pękatych gigantów Korean Air, British Airways, australijskie Qantas, japońskie All Nippon Airways oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn.

– Jesteśmy świadomi wyzwania związanego ze sprzedażą takiego samolotu, ale wciąż szukamy sposobów pozbycia się naszej całej floty A380 - ujawnił Izham Ismail, prezes Malaysia Airlines, cytowany przez "Executive Traveller". - W tej chwili jesteśmy przekonani, że Super Jumbo nie pasują do naszych planów na przyszłość" - dodał Izham Ismail.

Flota Malaysia Airlines do 2025 roku ma składać się w sumie z 83 samolotów. Przewoźnik z Azji rentowność zamierza odzyskać dwa lata wcześniej, kiedy zakładany jest powrót popytu na podróże lotnicze. Niemniej dostawy zamówionych boeingów 737 MAX odłożono do 2024 roku.

Pierwszy A380 trafił do narodowych linii lotniczych Malezji dopiero w 2012 roku. Ostatni z sześciu największych samolotów pasażerskich świata dotarł do przewoźnika z Azji dwanaście miesięcy później. To był na swój sposób wyjątkowy egzemplarz, bowiem setny Super Jumbo wyprodukowany przez Airbusa.

Pękate giganty Malaysia Airlines miały osiem apartamentów pierwszej klasy, przemianowaną następnie na biznes, która oferowała 66 foteli w układzie 2-2-2. Oprócz nich dostępnych było 420 miejsc klasy ekonomicznej. Flota sześciu A380 miała nawet zostać przekształcona w osobne linie lotnicze Amal, których misją miał być transport muzułmanów z Azji Południowo-Wschodniej do Arabii Saudyjskiej na pielgrzymki Hadżdż i Umra.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Malaysia Airlines negocjują wciąż z wierzycielami. "Nie rzucamy ręcznika"

Biznes i przemysł

Malaysia Airlines negocjują wciąż z wierzycielami. "Nie rzucamy ręcznika"

Rafał Dybiński 20 października 2020

Rosja wycofuje się z rozmów o zestrzeleniu samolotu Malaysia Airlines

Prawo i polityka

Rosja wycofuje się z rozmów o zestrzeleniu samolotu Malaysia Airlines

Emilia Derewienko 17 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5