Linie Edelweiss poinformowały w ostatnich dniach, że odebrały trzeciego airbusa A350-900, co pokazuje, że przewoźnik jest już na półmetku dostaw nowych szerokokadłubowców. Szwajcarska linia przekazała także kolejne plany dotyczące floty wąskokadłubowej, do której pozyska pięć kolejnych A320neo po Austrianie.
Airbus A350-900 numer trzy dla Edelweiss, to samolot o rejestracji HB-IHB i numerze seryjnym MSN 045, który został wyprodukowany latem 2016 r. Maszyna pomieści na pokładzie łącznie 339 pasażerów: 30 w klasie biznes (2-2-2), 309 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Pozyskany A350 nosi imię/nazwę Melchsee-Frutt na cześć miejscowości w gminie Kerns, w środkowej Szwajcarii, w kantonie Obwalden. Miejscowość leży nad jeziorem Melchsee i jest popularnym ośrodkiem sportów zarówno letnich jak i zimowych.
Wcześniej maszyna latała dla LATAM Airlines Brasil, do której trafiła 26 sierpnia 2016 r. W sezonie letnim 2017 airbus latał również dla Qatar Airways. Z floty LATAM A350 został wycofany pod koniec 2020 ze względu na pandemię koronawirusa, ale także przez decyzję LATAM, który chciał budować flotę dalekodystansową w oparciu tylko o samoloty B787 Dreamliner.
Jako ciekawostkę warto dodać, że taką samą rejestrację (HB-IHB) nosił w latach 1973 - 1984 McDonnell Douglas DC-10-30 ówczesnej linii Swissair.
Wszystkie A350 będą używanymi maszynami
Wszystkich sześć samolotów o numerach seryjnych MSN 035, 045, 079, 226, 245 i 363, pierwotnie użytkowanych przez LATAM Airlines Brasil i Hainan Airlines, jest dostarczanych w konfiguracji dwuklasowej dla 339 pasażerów: 30 w klasie biznes (2-2-2), 309 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Samoloty zostały wyprodukowane w latach 2016 - 2019 Na pokładzie wszyscy pasażerowie będą mogli skorzystać z jednego z najbardziej zaawansowanych systemów rozrywki pokładowej Panasonic z dużymi ekranami o wysokiej rozdzielczości i zasilaniem USB przy każdym fotelu.
Więcej A320neo
Pod koniec sierpnia informowaliśmy, że Edelweiss powiększy swoją flotę samolotów wąskokadłubowych do 16 maszyn, w tym o pierwszą maszynę A320neo. Szwajcarski przewoźnik wypoczynkowy przejmie dwa samoloty od swojej siostrzanej spółki Swiss International Air Lines (SWISS). Teraz linia ogłosiła, że zamierza odebrać pięć kolejnych A320neo w celu dalszej rozbudowy swojej obecnej floty samolotów wąskokadłubowych. Maszyny, które dołączą do floty przewoźnika, pochodzić bedą z grupy Lufthansa, a konkretniej pięć maszyn będzie przejętych od Austrian Airlines.
Zgodnie z oświadczeniem Edelweiss, każdy z nowych samolotów dołączy do floty linii w latach 2027–2028. Trzy z nich zastąpią najstarsze airbusy A320 we flocie Edelweiss (HB-IHX, HB-IHY i HB-IHZ), które mają średnio prawie po 27 lat. Dwa dodatkowe samoloty zostaną włączone do floty w celu zapewnienia dodatkowej przepustowości na potrzeby planowanego rozwoju linii. Wraz z dołączeniem dodatkowych samolotów szwajcarski przewoźnik planuje eksploatować flotę 18 samolotów wąskokadłubowych, w skład której wejdą zarówno A320ceo, jak i A320neo.
Edelweiss i jego flota
Edelweiss jest wiodącą szwajcarską linią lotniczą zajmującą się przewozami wypoczynkowymi i lata do najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych na świecie. Linia jest siostrzaną spółką Swiss International Air Lines (SWISS) i członkiem Lufthansa Group.
Flota przewoźnika składa się obecnie z 22 airbusów: 14 A320, pięciu A340-300 oraz
trzech A350, które docelowo będą zastępować A340. Linia oczekuje na dostawę 10 airbusów: jednego A320, sześciu A320neo oraz trzech A350-900.