Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

EASA: Część A321neo z usterką podobną do tej w MAX-ach


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-07-19 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aeronauticsonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

EASA: Część A321neo z usterką podobną do tej w MAX-ach
Fot. Airbus Media
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wykryła błąd w systemie kontroli lotu niektórych z A321neo. Organ nadzorczy poinformował o tym 17 lipca linie lotnicze, stwierdzając, że nieprawidłowość działania komputera może w efekcie doprowadzić do utraty kontroli nad statkiem powietrznym.
Komputer sterujący lotem jest odpowiedzialny między innymi za sterowanie lotkami, a analiza „ujawniła, że nadmierne nachylenie może wystąpić w pewnych warunkach i podczas określonych manewrów” – na razie udało się dotrzeć tylko do tego szalenie ogólnikowego stwierdzenia EASA. Ponieważ tylko niektóre samoloty A321neo są wyposażone w wadliwe systemy, tylko wybrani operatorzy muszą od teraz przestrzegać specjalnej dyrektywy EASA. Wedle wytycznych organu kontrolnego, usterka ma zostać wyeliminowana do końca sierpnia. Jednak wszystkie linie z A321neo we flocie będą musiały zmienić instrukcje dla pilotów, aby w zmaksymalizować poziom bezpieczeństwa.

Obecnie w służbie jest 195 A321neo, które latają dla 35 linii lotniczych. Wedle doniesień medialnych, opisywany problem przypomina ten z systemem MCAS, który doprowadził do dwóch katastrof boeingów 737 MAX i trwającego od marca uziemienia tych samolotów. 

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. A321neo jest najpojemniejszym przedstawicielem w tej rodzinie samolotów europejskiego konsorcjum. Maszyna jest w stanie przewozić do 240 pasażerów przy układzie jednoklasowym. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
AirAsia zmieni ponad dwieście A320neo na A321neo

Biznes i przemysł

AirAsia zmieni ponad dwieście A320neo na A321neo

Aleksander Domański 19 czerwca 2019

TAP Air Portugal odebrały pierwszego A321LR

Pasażer i linie lotnicze

TAP Air Portugal odebrały pierwszego A321LR

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2019

American Airlines odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines odebrały pierwszego A321neo

Piotr Bożyk 05 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5