Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Bułgaria wybiera konsorcjum francusko-niemieckie jako koncesjonariusza lotniska w Sofii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Bułgaria wybiera konsorcjum francusko-niemieckie jako koncesjonariusza lotniska w Sofii
fot. Wikimedia Commons
Bułgaria wybrała SofConnect  jako koncesjonariusza lotniska w Sofii. O kontrakt ubiegały się również zarejestrowana we Francji Meridiam Eastern European Investments oraz operator lotniska w Monachium. 

Wiadomość ta jest zaskoczeniem, ponieważ w maju ministerstwo transportu ogłosiło, że inny oferent – konsorcjum składające się z francuskich Aeroports de Paris i tureckiego TAV – zaoferował najwyższą opłatę koncesyjną. Konsorcjum SofConnect uzyskało jednak najwyższy wynik podczas procedury oceny, uzyskując 86,12 punktów na 100 punktów.

Konsorcjum zaproponowało, że zapłaci opłatę koncesyjną w wysokości 24,5 mln euro rocznie i zainwestuje 608 mln euro w lotnisko. Zwycięzca będzie zarządzał portem przez 35 lat i wybuduje trzeci terminal do 10 lat po podpisaniu umowy. Przetarg na 35-letnią koncesję został uruchomiony w 2016 r., ale w kwietniu 2017 r. Odwołał go ówczesny rząd, który stwierdził, że koncesja zwiększy opłaty lotniskowe i doprowadzi do spadku ruchu pasażerskiego.

Bułgaria przedłużyła termin składania ofert na koncesję na eksploatację bułgarskiego lotniska w Sofii sześć razy po ogłoszeniu ostatniego przetargu. W marcu 2018 r. rząd udzielił 35-letniej koncesji na lotnisko w Płowdiwie konsorcjum chińskiej HNA i zarejestrowanego w Holandii Plovdiv Airport Invest BV. Umowa została jednak anulowana przez oferenta. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Air Transat odebrał pierwszego A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Air Transat odebrał pierwszego A321LR

Piotr Bożyk 07 maja 2019

Zobacz również:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Air Transat odebrał pierwszego A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Air Transat odebrał pierwszego A321LR

Piotr Bożyk 07 maja 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5