Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kolejna partia polskich BSP dla Wojsk Obrony Terytorialnej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Defence24

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Kolejna partia polskich BSP dla Wojsk Obrony Terytorialnej
fot. wbgroup.pl
Jak poinformował na swoim Twitterze minister obrony Mateusz Błaszczak, MON zakupi dziewięć kolejnych dronów FlyEye polskiej produkcji. Jak twierdzi członek rządu, zakup jest efektem sprawdzenia się bezzałogowców w służbie.

W zasadzie jest to zrealizowanie opcji umowy zawartej w grudniu zeszłego roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a firmą Grupa WB. Transakcja opiewała na kwotę 34 268 823,48 zł i zakładała dostarczenie Wojskom Obrony Terytorialnej dwunastu zestawów Bezzałogowych Systemów Powietrznych typu FlyEye wraz z opcją pozyskania kolejnych dziewięciu.

Sprawdzone „w boju”

Jak podaje portal Defence24, rzeczywiście oddziały WOT były chwalone kilka tygodni temu na Sejmowej Komisji Obrony Narodowej za ich działania w czasie wiosennych klęsk żywiołowych i przy innych kryzysach. OT brała udział także w poszukiwaniach około 10 zaginionych osób. Skądinąd wiadomo, że jeden system klasy takiej jak FlyEye z głowicą optoelektroniczą zaopatrzoną w kamerę termowizyjną (a taką dysponuje FlyEye) jest w czasie poszukiwań ekwiwalentem kilkudziesięciu czy nawet kilkuset osób zaangażowanych w poszukiwania.

Co to za maszyna?

BSP FlyEye jest modułowym systemem, który wykazuje się łatwością złożenia i demontażu. Gotowość do startu osiągana jest w czasie krótszym niż 10 minut. Start z ręki, bez użycia dodatkowych przyrządów możliwy jest w wąskich i ograniczonych przestrzeniach. Dron waży 12 kg, ma 1,8 m długości i dwa razy więcej rozpiętości. Cichy silnik elektryczny zasilany z akumulatorów litowo-polimerowych pozwala latać na pułapie 3 500 m z prędkością maksymalną do 120 km/h przez 150 minut.

FlyEye jako platforma nośna jest standardowo wyposażona w głowicę umieszczoną pod kadłubem, zapewniając tym samym duży zakres obserwacji. Dwie kamery w głowicy (kamera światła dziennego oraz termowizyjna) pozwalają na szybkie przełączanie zobrazowań wideo. FlyEye ma możliwość integracji z lekkim uzbrojeniem precyzyjnym, integracji z akustycznym sensorem wektorowym do wykrywania źródeł wystrzału. W zależności od zastosowania FlyEye może być również zintegrowany z innymi głowicami obserwacyjnymi. Standardowe wyposażenie w obserwacyjną głowicę dualną wyposażoną w kamery światła dziennego i termowizyjną może być modyfikowane w zależności od potrzeb i przeznaczenia.

Drony są zintegrowane z używanym powszechnie w WP systemem kierowania ogniem artylerii Topaz, dzięki czemu mogą nie tylko rozpoznawać cele dla artylerzystów, ale też być używane do korygowania ognia. Obecnie niewielka liczba tych BSP służy właśnie w naszej artylerii. FlyEye jest również na wyposażeniu Wojsk Specjalnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polski Spectre Solutions zbuduje cywilny sektor UAS w Gruzji

Biznes i przemysł

Polski Spectre Solutions zbuduje cywilny sektor UAS w Gruzji

inf. pras. Spectre Solutions 16 listopada 2023

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Prawo i polityka

Atak dronów na Polskę? Potrzeba nowych regulacji prawnych

Prawo i polityka

Take Off: Drony cargo – rewolucja w transporcie towarów

Biznes i przemysł

Take Off: Drony cargo – rewolucja w transporcie towarów

Welcome Airport Services 10 września 2023

Raporty sugerują, że A380 Emirates uderzył w drona podczas lądowania w Nicei

Pasażer i linie lotnicze

WNP.PL odpowiada na oświadczenie PAŻP

Prawo i polityka

WNP.PL odpowiada na oświadczenie PAŻP

inf. pras./wnp.pl 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

Polski Spectre Solutions zbuduje cywilny sektor UAS w Gruzji

Biznes i przemysł

Polski Spectre Solutions zbuduje cywilny sektor UAS w Gruzji

inf. pras. Spectre Solutions 16 listopada 2023

Lasek: PAŻP powinna stworzyć system zapobiegania kolizjom z dronami

Prawo i polityka

Atak dronów na Polskę? Potrzeba nowych regulacji prawnych

Prawo i polityka

Take Off: Drony cargo – rewolucja w transporcie towarów

Biznes i przemysł

Take Off: Drony cargo – rewolucja w transporcie towarów

Welcome Airport Services 10 września 2023

Raporty sugerują, że A380 Emirates uderzył w drona podczas lądowania w Nicei

Pasażer i linie lotnicze

WNP.PL odpowiada na oświadczenie PAŻP

Prawo i polityka

WNP.PL odpowiada na oświadczenie PAŻP

inf. pras./wnp.pl 22 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5