Partner serwisu
Biznes i przemysł

AirAsia zmieni ponad dwieście A320neo na A321neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus Press/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
AirAsia zmieni ponad dwieście A320neo na A321neo
Fot. Airbus Media
Jedne z największych linii lotniczych Azji zamienią zamówienie na 253 airbusy A320neo na taką samą ilość większych A321neo. O transakcji poinformował producent podczas trwającego Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu.

– Ta zmiana umożliwi liniom lotniczym zaoferowanie większej przepustowości w odpowiedzi na duży popyt obciążający całą sieć – czytamy w oświadczeniu Airbusa.

Uzasadniona zmiana

Reuters poinformował już w zeszłym miesiącu, że malezyjski przewoźnik niskokosztowy negocjuje zakup nowej wersji odrzutowca dalekiego zasięgu. Agencja powoływała się wtedy na anonimowym informatorów. Teraz te doniesienia się potwierdzają i poznajemy szczegóły umowy.

Łącznie AirAsia ma złożonych zamówień na 592 samolotów z rodziny A320. W tej liczbie zawierają się 353 sztuki A321neo. Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu.

A321neo powstał w 2016 r. i jest od swojego poprzednika lepszy w wielu parametrach. Zasięg tego statku powietrznego to 7,4 tys. km, a więc o 1,8 tys. km więcej niż obecnego typu A321ceo. Tak wydłużony zasięg pozwala wykorzystywać samolot nawet do lotów transatlantyckich.. Dodatkową zaletą nowego airbusa jest możliwość zainstalowania aż 244 foteli, co zostało zrealizowane dzięki rekonfiguracji kabiny pasażerskiej i drzwi ewakuacyjnych. Pod koniec maja 2019 r. rodzina A320neo mogła się pochwalić zamówieniami od stu klientów z całego świata, którzy podpisali kontrakty na zakup w sumie ponad 6,5 tysiąca samolotów tego typu.

Linie zainteresowane A321XLR

Do tej pory malezyjska linie odebrały 224 samoloty z rodziny A320 i operują nimi ze swych baz położonych w Malezji, Indiach, Indonezji, Japonii, na Filipinach w Tajlandii. Przy okazji zmiany zamówienia pojawił się temat świeżo zaprezentowanego A321XLR. Zapytany o tę maszynę  prezes AirAsia Kamarudin Meranun powiedział, że „negocjacje trwają”.

W zeszłym roku AirAsia Group zawarła umowę z Airbusem na zakup 34 samolotów szerokokadłubowych A330neo. W sumie AirAsia oczekuje więc na 100 maszyn A330neo. Wszystkie te maszyny będą użytkowane przez AirAsia X, czyli przewoźnika Grupy obsługującego loty dalekiego zasięgu. W listopadzie 2018 r. szef tych linii mówił, że część z zamówionych samolotów może zostać zastąpiona nową propozycją Airbusa, jaką jest A321 Extra Long Range – wąskokadłubowa alternatywa dla mniejszych maszyn szerokokadłubowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates: Niezwykle pracowita zima pod względem obsługi bagaży

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Niezwykle pracowita zima pod względem obsługi bagaży

inf. prasowa Emirates 05 lutego 2024

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z wypoczynkową odzieżą w klasie biznes (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A

Biznes i przemysł

Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A

Mateusz Kieruzal 05 lutego 2022

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Biznes i przemysł

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates: Niezwykle pracowita zima pod względem obsługi bagaży

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Niezwykle pracowita zima pod względem obsługi bagaży

inf. prasowa Emirates 05 lutego 2024

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z wypoczynkową odzieżą w klasie biznes (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A

Biznes i przemysł

Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A

Mateusz Kieruzal 05 lutego 2022

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Biznes i przemysł

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5