Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Grupa Air France-KLM zamówi 50 airbusów z rodziny A350

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Grupa Air France-KLM ogłosiła wczoraj (25 września), że planuje złożyć duże i zarazem przełomowe zamówienie, którego celem jest odnowienie floty dalekodystansowej, z korzyścią dla środowiska i ekonomii całej grupy AF-KLM. Zamówienie obejmie łącznie 50 samolotów A350 (A350-900 i A350-1000) z prawem do zakupu 40 kolejnych maszyn tego typu. Dzięki temu zakupowi Air France-KLM stanie się największym na świecie klientem A350 wyprzedzając dotychczasowego lidera - Singapore Airlines.

Dostawy przyszłego zamówienia spodziewane sa w latach 2026-2030. Jak podkreśla grupa AF-KLM będzie to zamówienie ewolucyjne, zapewniające całej grupie elastyczność w przydzielaniu samolotów do floty danej linii, zgodnie z dynamiką rynku i lokalnymi warunkami. Nowe samoloty zastąpią maszyny poprzedniej generacji, a konkretniej airbusy A330-200 i najstarsze boeingi B777-200ER.

- To nowe zamówienie będzie ważnym krokiem w odnowieniu floty Grupy. Airbus A350 to najnowocześniejszy samolot z doskonałymi osiągnięciami w Air France, gdzie szybko stał się ulubieńcem pasażerów i załogi od momentu wejścia do służby w 2019 r. Idealnie pasuje do potrzeb sieciowych naszej grupy i może pochwalić się wyjątkowymi osiągami: jest cichszym, bardziej wydajnym paliwowo i opłacalnym samolotem w porównaniu z poprzednimi generacjami. Odegra on kluczową rolę w osiągnięciu przez AF-KLM ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym obniżenia o 30 proc. emisji CO2 na pasażerokilometr do 2030 r. - stwierdził Benjamin Smith, prezes grupy Air France-KLM.

Nowe zamówienie będzie uzupełnieniem istniejącego zamówienia Air France-KLM na 41 airbusów A350-900 dla Air France, z których 22 zostały już dostarczone. Grupa będzie również jednym z pierwszych klientów wersji cargo A350F, zamawiając osiem samolotów tego typu w celu odnowienia i rozszerzenia swojej gałęzi przewozów cargo. Dzięki tym połączonym zamówieniom, obejmującym 99 samolotów A350 (+40 praw zakupu), Air France-KLM stanie się największym na świecie klientem i operatorem samolotów z rodziny A350.

Bardziej zielona flota

Odnowienie floty jest głównym sposobem grupy na natychmiastowe ograniczenie emisji CO2 i hałasu. Wraz z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego i technik ekologicznego pilotażu, jest to jeden z filarów dekarbonizacji AF-KLM, której celem jest obniżenie o 30 proc. emisji CO2 na pasażera/km do 2030 r. w porównaniu z 2019 r. Od 2000 r. Air France-KLM zmniejszyła swój ślad hałasowy o 40 proc., a cała grupa kontynuuje współpracę ze wszystkimi interesariuszami w celu dostosowania swojej działalności. Do 2028 r. udział samolotów nowej generacji we flocie grupy Air France-KLM osiągnie 64 proc., w porównaniu do 5 proc. w 2019 r.

Flota Air France i grupy AF-KLM

Obecnie flota przewoźnika składa się z 214 samolotów: 30 airbusów A220-300, sześciu A318, 14 A319, 38 A320, 16 A321, 15 A330-200, 22 A350-900, 18 boeingów B777-200ER, 43 B777-300ER, dwóch B777F oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 53 airbusów: 19 airbusów A350-900, czterech A350F oraz 30 A220-300.

Natomiast flota całej grupy AF-KLM, to 538 samolotów: 30 airbusów A220-300, sześć A318, 14 A319, 38 A320, 16 A321, 15 A330-200, pięć A330-300, 22 A350-900, 10 boeingów 737-700, 142 B737-800, pięć B737-900ER, cztery B747-400F, 33 B777-200ER, 59 B777-300ER, dwa B777F, 23 B787-9 Dreamliner, 10 B787-10, 18 embraerów E195-E2, 13 E170, 17 E175 oraz 50 E190. Grupa oczekuje na dostawę 221 samolotów: 69 airbusów A350, osiem A350F, 30 A220-300, 100 A320/A321neo, pięciu boeingów B787-10 oraz dziewięciu embraerów E195-E2.

Rodzina A350

A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która głównie zastępuje stare A330/A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu) oraz wersji cargo A350F. Samolot napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Według najnowszych danych Airbusa dotyczących zamówień i dostaw dla tej rodziny, otrzymał zamówienia na ponad 1000 samolotów, z których dostarczył ponad 550 maszyn.

Do końca sierpnia br. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1036 samolotów A350: 771 A350-900, 226 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Do 1 września br. francuski producent dostarczył 552 maszyny 40 liniom lotniczym: 474 A350-900 oraz 78 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (63), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (47). Warto także dodać, że jubileuszowa 500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5