Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
28-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Grupa Air France-KLM zamówiła wczoraj (27 stycznia) cztery frachtowe airbusy A350F dla Martinair. Francusko-holenderski koncern zwiększył także zamówienie A350-900 dla Air France o kolejne trzy maszyny tego typu. Nowy zakup zwiększy zdolności przewozowe Martinair i Air France dzięki najbardziej wydajnym oraz ekologicznym samolotom towarowym i pasażerskim dostępnym na rynku.

Martinair zamieni B747 na A350F

Grupa Air France-KLM zamówiła cztery airbusy A350F Martinair. To kolejne zamówienie na ten typ samolotu w grupie AF-KLM. Dostawy nowych samolotów zaplanowane są od połowy 2026 r.

Według producenta nowy zakup zwiększy zdolności przewozowe Martinair dzięki najbardziej wydajnym i ekologicznym samolotom towarowym dostępnym obecnie na rynku. Nowe airbusy A350F zastąpią obecnie użytkowaną flotę czterech boeingów B747: jednego 747-400BCF, latającego w barwach Martinair, a także trzech B747-400ERF obsługiwaną przez holenderską linię dla KLM Cargo.

Airbus A350F

A350F zapewni wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii. Samolot będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo. A350F ma wykazać bezkonkurencyjną wydajność paliwową, przy o 40 proc. niższym spalaniu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do B747F. Jest to decydującą przewagą w stosunku do limitów produkcyjnych od 2028 r. zgodnie z normą ICAO CO2. Dzięki konstrukcji nowej generacji, A350F będzie jedynym dużym frachtowcem zdolnym do spełnienia tego wymogu bez potrzeby ingerencji technicznej.

Oprócz już i tak korzystnych cech wydajności, operatorzy A350F będą również mogli skorzystać z usług Airbusa, aby poprawić osiągi samolotu, ale także jego ślad węglowy. Na przykład Idle Factor Optimizer NAVBLUE optymalizuje ustawienie Idle Factor, aby zaoszczędzić czas, paliwo i dystans podczas fazy zniżania. Idle Factor Optimizer pozwali zaoszczędzić średnio 50 kg paliwa na każdym zniżaniu A350F. Bezproblemowa integracja A350F z najnowocześniejszymi usługami cyfrowymi, takimi jak Skywise, to prawdziwy krok dla przewoźników towarowych w XXI wieku. Pakiet usług Skywise daje operatorom możliwość wykorzystania mocy dużych zbiorów danych i podejmowania właściwych decyzji tam, gdzie mają one największe znaczenie. Zupełnie nowy A350F, to następca nowej generacji 747F, który zapewnia wszystkie zalety samolotu najnowszej generacji i przeskakuje o jedną lub dwie generacje przed obecnymi bezpośrednimi konkurentami.

Do tej pory Airbus sprzedał 35 A350F dla: Martinair (4), Silk Way West Airlines (2), Air France (4), Air Lease Corporation (7), CMA CGM (4) oraz Singapore Airlines (7) i Etihad Cargo (7).

Kolejne trzy A350 dla Air France

Poza samolotami cargo, grupa Air France-KLM wzbogaci swoją flotę pasażerską zamawiając trzy dodatkowe samoloty A350-900, które będą latały w barwach Air France. W efekcie, po dostawie wszystkich, flota francuskiej linii będzie liczyła w sumie 41 nowoczesnych maszyn A350-900. Zamówione Airbusy, których dostawa jest planowana na 2024 r., zastąpią najstarsze maszyny B777 i będą latać na trasach międzykontynentalnych z lotniska Charlesa de Gaulle'a w Paryżu.

Według przewoźnika odnawianie floty jest kluczowym działaniem, które pozwala obniżyć emisję CO2 z natychmiastowym efektem. Obok zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) oraz poprawy efektywności operacji lotniczych, modernizacja floty stanowi jeden z filarów prośrodowiskowej strategii Grupy. Air France – KLM dąży do redukcji CO2 na pasażera/km o 30 procent w porównaniu z 2019 rokiem. Cel ten został niedawno zatwierdzony przez inicjatywę Science-Based Targets (SBTi).

Flota linii Air France

Obecnie flota przewoźnika składa się z 207 samolotów: 16 airbusów A220-300, dziewięciu A318, 17 A319, 39 A320, 18 A321, 15 A330-200, 20 A350-900, 18 boeingów B777-200ER, 43 B777-300ER, dwóch B777F oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 69 airbusów: 21 airbusów A350-900, czterech A350F oraz 44 A220-300.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

inf. pras. 10 grudnia 2022

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

inf. pras. 10 grudnia 2022

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5