Partner serwisu
Biznes i przemysł

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Air France KLM

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.
fot. Air France KLM
Grupa Air France-KLM i należące do niej linie zobowiązały się do stopniowego zmniejszania swojego śladu środowiskowego, realizując odpowiedzialną i transparentną strategię. Do 2030 roku emisja gazów cieplarnianych generowana przez paliwo do silników odrzutowych ma być zredukowana o 30 procent na tonokilometr przychodu (RTK). 

Dotyczy to emisji mierzonej podczas całego procesu obejmującego produkcję, dostawę i użycie paliwa w samolotach. Powyższy cel został właśnie zatwierdzony przez Inicjatywę Science Based Targets (SBTi) - organizację zajmującą się oceną i weryfikacją zobowiązań firm w zakresie redukcji gazów cieplarnianych w oparciu wiedzę naukową. SBTi potwierdziła też, że cele Grupy Air France-KLM (zakres 1 i 3) są zgodne z podpisanym w 2015 roku Porozumieniem Paryskim, które zakłada ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu znacznie poniżej 2°C, w celu przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych.

– Grupa opracowała spójne podejście, które powstało w ramach strategii „Kierunek Zrównoważony Rozwój” (Destination Sustainability), mając na celu redukcję emisji CO2 w oparciu o trzy główne filary: modernizacja floty, zrównoważone paliwo lotnicze oraz metody operacyjne. Zatwierdzenie celów przez SBTi jest gwarancją, że strategia dekarbonizacji Grupy Air France-KLM jest zgodna z celami naukowymi – powiedział Benjamin Smith, Prezes Grupy Air France- KLM.

– Stojąc w obliczu kryzysu klimatycznego, linie Air France wraz pozostałymi członkami Grupy Air France-KLM, biorą na siebie odpowiedzialność i są w pełni zaangażowane w redukcję śladu węglowego. W tym roku stworzyliśmy skrojoną na miarę aktualnych potrzeb strategię o nazwie Air France ACT. Jest ona oparta na czterech filarach: przyspieszona wymiana floty, stopniowe wdrażanie SAF do naszych lotów poza Francją i Europą, odpowiedzialny względem środowiska pilotaż oraz rozwój transportu intermodalnego dzięki wzmocnionej współpracy z operatorami kolejowymi. Zatwierdzenie celów redukcji emisji CO2 do 2030
r. przez SBTi potwierdza solidność naszego planu dekarbonizacji – skomentowała Anne Rigail, Dyrektor Generalna Air France. 

– Chcemy nadal w transparentny sposób informować o wszelkich naszych działaniach w tym zakresie ich wynikach. KLM, wspólnie z Grupą Air France-KLM ma duże ambicje w zakresie odpowiedzialnego lotnictwa i rozwoju siatki połączeń w równowadze ze środowiskiem. Wymaga to fundamentalnych decyzji dotyczących floty, naszych operacji i wykorzystywanego paliwa. Cele poparte naukowo i związany z nimi kierunek redukcji emisji CO2 zapewniają przejrzystość, a jednocześnie wiążą się z poważnymi wyzwaniami. Aby im sprostać, musimy ściśle współpracować ze sobą oraz z naszymi partnerami z branży w celu opracowania rozwiązań technicznych i innowacji wspierających transformację energetyczną w lotnictwie – dodała Rigail.

Destination Sustainability - program zrównoważonego rozwoju Grupy Air France-KLM

Grupa Air France-KLM wdraża szereg inicjatyw, tak aby jej działalność miała mniejszy wpływ na środowisko. W tym celu powołała program „Destination Sustainability” (Kierunek Zrównoważony Rozwój), w ramach którego realizuje ustalone cele redukcji CO2 w oparciu o trzy główne filary:

  • Ambitny plan modernizacji i wymiany floty z wykorzystaniem samolotów nowej generacji, których eksploatacja pozwala na obniżenie emisji CO2 o 20-25 procent, w porównaniu z poprzednimi modelami. W tym celu Grupa inwestuje obecnie ponad dwa miliardy euro rocznie w zakup samolotów takich jak Airbus A220, Airbus A320- i A321neo, Airbus A350, Boeing 787 i Embraer 195- E2, które należą do najbardziej wydajnych samolotów w swoich kategoriach. Do 2028 roku samoloty nowej generacji mają stanowić 64 procent floty Grupy Air France-KLM.

  • Wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), które są wytwarzane z odpadów przemysłowych i pochodzących z gospodarstw domowych, w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym. Air France-KLM wykorzystuje wyłącznie SAF wytworzone bez szkody dla produkcji żywności czy paszy, których produkcja nie konkuruje z łańcuchem dostaw produktów żywieniowych. Linie Air France i KLM są pionierami w wykorzystaniu SAF, które odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji transportu lotniczego, ponieważ pozwalają obniżyć emisję gazów cieplarnianych średnio o 80 procent w całym cyklu życia. W związku z tym w listopadzie b.r. Grupa podpisała dwie umowy na dostawy tego paliwa, które zapewnią trzy z wymaganego 10-procentowego udziału SAF, co linie zobowiązały się osiągnąć do 2030 roku.

  • Poprawa efektywności operacji lotniczych poprzez stosowanie procedur ograniczających zużycie paliwa (kołowanie na jednym silniku, schodzenie do lądowania w trybie ciągłym itp).

    Ponadto Grupa Air France-KLM współpracuje z całym szeroko pojętym sektorem lotniczym, aby przyspieszyć opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie projektowania i obsługi technicznej samolotów, silników lotniczych, jak też paliw syntetycznych, które są niezbędne, aby zredukować emisje generowane przez lotnictwo do zera.

    SBTi - Science Based Targets

    To wspólna inicjatywa CDP (organizacji non-profit promującej mierzenie śladu środowiskowego działań firm i organizacji), the United Nations Global Compact, Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i WWF. SBTi określa i promuje najlepsze praktyki w wyznaczaniu celów środowiskowych w oparciu o najnowszą wiedzę naukową w zakresie klimatu, a także poddaje te wyznaczone przez firmy cele niezależnej ocenie. 

  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Zobacz również:

    AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

    Pasażer i linie lotnicze

    AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

    Avgeek 28 stycznia 2023

    Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

    Biznes i przemysł

    Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

    Rafał Dybiński 31 października 2022

    Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów

    Pasażer i linie lotnicze

    Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

    Biznes i przemysł

    Zobacz również:

    AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

    Pasażer i linie lotnicze

    AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

    Avgeek 28 stycznia 2023

    Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

    Biznes i przemysł

    Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

    Rafał Dybiński 31 października 2022

    Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów

    Pasażer i linie lotnicze

    Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

    Biznes i przemysł

    Kongresy
    Konferencje
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5