Brazylijski Embraer dostarczył w drugim kwartale bieżącego roku jedenaście samolotów pasażerskich oraz 21 odrzutowców biznesowych, w tym dwanaście lekkich i dziewięć średnich.
Klienci producenta z Kraju Kawy w całym 2022 roku odebrali łącznie 46 maszyn. Siedemnaście z nich było samolotami pasażerskimi, natomiast 29 odrzutowcami biznesowymi. Portfel wiążących zamówień po sześciu miesiącach osiągnął poziom 17,8 mld dolarów, najwyższy od drugiego kwartału 2018 roku. To wzrost o dwanaście proc. w odniesieniu do tego samego okresu z 2021 roku.
Więcej zamówień na frachtowceNowymi operatorami odrzutowców z rodziny E-Jets zostały linie lotnicze Sky High z Dominikany. Karaibski przewoźnik wzmocni swoją flotę dwoma samolotami wersji E190. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Embraer podpisał jeszcze w czerwcu kontrakt z anonimowym klientem na konfigurację dziesięciu odrzutowców pasażerskich na maszyny wersji cargo, tzw. Passenger To Freighter (P2F). Samoloty będą pochodzić z obecnej floty anonimowego klienta, a ich dostawy rozpoczną się w 2024 roku.
To dopiero drugi podobny taki kontrakt. Wcześniej bowiem w maju brazylijski producent i
Nordic Aviation Capital (NAC) uzgodniły konwersję dziesięciu maszyn na frachtowce E190F i E195F. Dodatkowo dział Defesa & Segurança (obrony i bezpieczeństwa - tłum. red.) dostarczył ostatniego zmodernizowanego myśliwca AF-1 marynarce Brazylii.
Owocne Farnborough AirshowW minionym tygodniu kolejnych dwadzieścia odrzutowców E195-E2 nabyły kanadyjskie Porter Airlines. Osiem maszyn mniejszej wersji E175 wzmocni natomiast flotę grupy Alaska Air. Więcej o tym pisaliśmy z kolei w
TYM TEKŚCIE.
Podczas tegorocznego Farnborough Airshow brazylijski producent i Polskie Linie Lotnicze LOT podpisały umowę o odnowieniu i rozszerzeniu programu Pool, wspierającego flotę embraerów E-Jet narodowego przewoźnika zad Wisły. – Elastyczność i prawdziwe partnerstwo są podstawą naszej wieloletniej współpracy z Embraerem – powiedział Maciej Wilk, członek zarządu PLL LOT do spraw operacyjnych. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Narodowy przewoźnik znad Wisły przymierza się do odnowy floty. Embraer, którego już
ponad 40 maszyn lata w barwach PLL LOT, jest przekonany, że jego samoloty najlepiej spełnią oczekiwania spółki. O E-Jetach E2
rozmawialiśmy podczas IATA AGM z Cesarem Pereirą, odpowiadającym w Embraerze za sprzedaż w naszej części świata.