Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Embraer podpisał wiążący kontrakt na 10 frachtowców E-Jet


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-06-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Embraer podpisał wiążący kontrakt na 10 frachtowców E-Jet
Fot. Embraer Media
Embraer podpisał wczoraj (24 czerwca) wiążącą umowę na 10 samolotów pasażerskich embraer E-Jet przebudowanych na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F) z nieujawnionym klientem.
Samoloty do przebudowy będą pochodziły z obecnej floty E-Jetów klienta, a ich dostawy rozpoczną się w 2024 r. Jest to pierwszy wiążący kontrakt dla P2F firmy Embraer, a zarazem druga umowa na tego typu operacje. W maju Embraer i Nordic Aviation Capital (NAC) ogłosiły porozumienie w sprawie przyznania do 10 slotów na konwersję samolotów E190F/E195F.

Przebudowane E-Jety P2F firmy Embraer zapewniają wiodące w tym segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jets Freighters będą miały o ponad 50% większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30% niższe koszty operacyjne niż samoloty wąskokadłubowe.

Ponad 1600 samolotów E-Jet dostarczonych przez Embraer na całym świecie sprawia, że klienci korzystający z programu P2F mogą korzystać z dobrze rozwiniętej, dojrzałej, globalnej sieci usług, a także z szerokiej gamy produktów gotowych wspierać ich działalność od pierwszego dnia.

Przebudowa w Brazylii

Przebudowa na frachtowce będzie przeprowadzana w zakładach Embraera w Brazylii i obejmuje dodanie: przednich drzwi ładunkowych na głównym pokładzie; systemu obsługi ładunku; wzmocnienia podłogi; sztywną barierę ładunkową (RCB) - 9G Barrier z drzwiami dostępowymi; system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym; zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, ciśnienie itp.) oraz usunięcie wnętrza i dostosowanie go do przepisów dotyczących transportu materiałów niebezpiecznych.

Pełna konwersja na frachtowiec jest dostępna dla wszystkich używanych wcześniej pasażerskich samolotów E190 i E195. Ich wejście do służby przewidywane jest na początku 2024 r. Embraer szacuje rynek dla samolotów tej wielkości na około 700 maszyn, które zostaną dostarczone w ciągu następnych 20 lat.

E-Jety cargo

E-Jet P2F zapewni przełomowe osiągi i ekonomikę. E-Jet Freighter będzie miał o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 25 proc. niższe koszty operacyjne niż wąskokadłubowe samoloty cargo (vs. B737-300).

E190F będzie mógł przewozić ładunek o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm). Więcej na temat nowych samolotów w artykule "Embraer celuje w przewozy cargo i wprowadza E190F oraz E195F (P2F)"

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Embraer: Mamy najlepszą ofertę dla LOT-u

Biznes i przemysł

Embraer: Mamy najlepszą ofertę dla LOT-u

Łukasz Malinowski 27 czerwca 2022

Turkish Airlines zainteresowane zamówieniem 30 A220-300

Biznes i przemysł

Turkish Airlines zainteresowane zamówieniem 30 A220-300

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2022

 

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

Infrastruktura i lotniska

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

08 sierpnia 2022

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

Pasażer i linie lotnicze

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

08 sierpnia 2022

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

Biznes i przemysł

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

08 sierpnia 2022

Air Serbia chce latać na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia chce latać na Kubę

08 sierpnia 2022

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

08 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5