Partner serwisu
Prawo i polityka

Boeing: 50 mln dolarów na cele charytatywne. „Uhonorujemy ofiary katastrof”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Boeing: 50 mln dolarów na cele charytatywne. „Uhonorujemy ofiary katastrof”
Fot. Boeing
Amerykański producent poinformował o rozdysponowaniu kolejnej transzy 50 ze 100 mln dolarów, przeznaczonych dla rodzin ofiar dwóch katastrof samolotów Boeing 737 MAX: linii Lion Air i Ethiopian Airlines. Tym razem producent przeznaczy 50 mln dolarów na cele charytatywne, bezpośrednio wskazane przez rodziny – zadeklarował Boeing.

Firma będzie ponownie współpracować z prawnikami Kenem Feinbergiem i Camille Biros w zakresie tworzenia, alokacji i dystrybucji funduszu. „Feinberg i Biros natychmiast rozpoczną współpracę z rodzinami, rządami i innymi zainteresowanymi stronami w celu zidentyfikowania kwalifikujących się organizacji charytatywnych” – informuje Boeing. Wszystkie środki pieniężne dystrybuowane przez Feinberga i Birosa będą niezależne od wszelkich rozwiązań prawnych przewidzianych w ramach procedury prawnej.

– Po miesiącach dyskusji z rodzinami ofiar, urzędnikami rządowymi, liderami społeczności i innymi osobami, ustaliliśmy, że najlepszą drogą – zarówno dla osób, które straciły bliskich, jak i społeczności dotkniętych tymi wypadkami – jest umożliwienie rodzinom podjęcia decyzji, jak te środki zostaną ulokowane – powiedział Tim Keating, wiceprezes Boeinga ds. operacji rządowych, który nadzoruje działalność charytatywną firmy. – Mamy nadzieję, że dzięki tej darowiźnie rodziny będą w stanie uhonorować swoich bliskich w sposób, który będzie im osobisty i znaczący, jednocześnie tworząc trwałe dziedzictwo w ich społecznościach na całym świecie – dodał.

Trwają także prace nad ogłoszonym wcześniej Funduszem Pomocy Finansowej Boeinga o wartości 50 milionów dolarów, który zapewnia krótkoterminową pomoc finansową rodzinom ofiar. – Kiedy złożyliśmy przyrzeczenie o przekazaniu 100 milionów dolarów, naszym podstawowym priorytetem było zapewnienie rodzinom natychmiastowej pomocy finansowej – stwierdził Keating.

Chodzi o ofiary dwóch katastrof lotniczych wąskokadłubowych samolotów Boeing 737 MAX indonezyjskiej linii lotniczej Lion Air w październiku 2018 roku i etiopskiego przewoźnika Ethiopian Airlines z marca 2019 roku. W sumie w obu wypadkach zginęło ponad 350 osób. Jak ustalili śledczy, badający przyczyny wypadków, obie katastrofy miały ze sobą wiele wspólnego, m.in. te same okoliczności zdarzenia, co zadecydowało o wyłączeniu w marcu samolotów typu MAX z ruchu lotniczego. Finalnie okazało się, że zawinił system MCAS, odpowiadający za zapobieganie przeciągnięciu.

Samoloty z wadliwym oprogramowaniem zostały uziemione globalnie w marcu ubiegłego roku, zaraz po katastrofie Ethiopian Airlines. Termin powrotu MAX-ów do służby wciąż się opóźnia. Niedawno największy operator tego modelu samolotu na świecie, Southwest Airlines, poinformował, że odrzutowiec Boeinga na pewno nie zacznie lotów przed sierpniem tego roku, co oznacza kolejne straty dla przewoźników.

Stratny jest także Boeing – w styczniu do producenta nie wpłynęło żadne zamówienie, co wydarzyło się po raz pierwszy od lat 60. ubiegłego wieku. Producent zanotował także stratę roczną na koniec 2019, po raz pierwszy od 1997 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX 7 i 10. Certyfikacja znów opóźniona

Biznes i przemysł

B737 MAX 7 i 10. Certyfikacja znów opóźniona

Mateusz Kieruzal 31 lipca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Biznes i przemysł

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Biznes i przemysł

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Mateusz Kieruzal 27 sierpnia 2025

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

B737 MAX 7 i 10. Certyfikacja znów opóźniona

Biznes i przemysł

B737 MAX 7 i 10. Certyfikacja znów opóźniona

Mateusz Kieruzal 31 lipca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Biznes i przemysł

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Biznes i przemysł

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Mateusz Kieruzal 27 sierpnia 2025

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij