Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing: 100 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof MAX-ów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-07-04 11:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing: 100 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof MAX-ów
Fot. Boeing
Amerykański producent Boeing poinformował, że przeznaczy 100 mln dolarów na pomoc dla rodzin ofiar dwóch katastrof B737 MAX – linii Lion Air oraz Ethiopian Airlines. Pieniądze pozwolą sfinansować edukację i codzienne wydatki poszkodowanych członków rodzin.
Jak wyjaśnił Boeing, środki finansowe będą wypłacane rodzinom przez wiele lat. Zostaną przeznaczone na edukację dzieci i młodzieży, codzienne wydatki i rozwój gospodarczy społeczności, dotkniętych tragedią – czytamy w oświadczeniu producenta.

Chodzi o ofiary dwóch katastrof lotniczych wąskokadłubowych samolotów boeing 737 MAX indonezyjskiej linii lotniczej Lion Air w październiku ubiegłego roku i etiopskiego przewoźnika Ethiopian Airlines z marca tego roku. W sumie w obu wypadkach zginęło ponad 350 osób. Jak ustalili śledczy, badający przyczyny wypadków, obie katastrofy miały ze sobą wiele wspólnego, m.in. te same okoliczności zdarzenia, co zadecydowało o wyłączeniu w marcu samolotów typu MAX z ruchu lotniczego.

W toku śledztwa udało się stwierdzić, że przyczyną katastrofy była wada podsystemu MCAS, czyli automatu, który miał zapobiegać przeciągnięciu. Padły zarzuty w kierunku Federalnej Administracji Lotnictwa, czyli instytucji, która wydaje pozwolenia bezpieczeństwa, iż zbyt pochopnie wypuściła na rynek samolot. – Kiedy Boeing w 2015 roku chciał dogonić Airbusa, produkującego konkurencyjnego A320neo, i certyfikować swojego nowego B737 MAX, menedżerowie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) postanowili, z powodów kadrowych i finansowych, przekazać część procesu certyfikacji do samego Boeinga.

To wszystko miało na celu szybsze zatwierdzenia certyfikacji typu. Jednak pierwotna analiza bezpieczeństwa, którą Boeing dostarczył do FAA w sprawie nowego systemu kontroli lotu na MAX-ach, raportu służącego do certyfikacji samolotu jako bezpiecznego do lotu, miała kilka istotnych wad – napisał w swoim artykule Dominic Gates z Seattle Times. To, co stało się przy certyfikacji typu B737 MAX, zakrawa na patologiczne zachowanie, ponieważ producent nie powinien certyfikować swojego produktu, bo to może prowadzić do tuszowania pewnych problemów, które występują podczas całego procesu certyfikacji.

Na razie nie wiadomo kiedy MAX-y powrócą do służby w liniach lotniczych i dostaną pozwolenie na wykonywanie lotów. Niedawno pisaliśmy, że maszyny pozostaną uziemione minimum do sierpnia, gdyż na jaw wyszły kolejne problemy, związane tym razem z wadą aktualizacji naprawianego podsystemu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Paris Air Show w obiektywie Rynku Lotniczego

Biznes i przemysł

Paris Air Show w obiektywie Rynku Lotniczego

Piotr Bożyk 01 lipca 2019

Vietnam Airlines myśli o zakupie nawet stu wąskokadłubowców

Pasażer i linie lotnicze

Vietnam Airlines myśli o zakupie nawet stu wąskokadłubowców

Aleksander Domański 28 czerwca 2019

FAA: Kolejne wady w Boeingach 737 MAX

Biznes i przemysł

FAA: Kolejne wady w Boeingach 737 MAX

Emilia Derewienko 27 czerwca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5