Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone
fot. Alan Wilson, CC BY-SA 2.0, Flickr
Ostatni zaparkowany na długoterminowy postój boeing 737 MAX opuścił lotnisko w Moses Lake. Tym samym kończy się burzliwy rozdział w historii Boeinga i programu MAX, który był efektem zaniedbań produkcyjnych. Odbiorcą wąskokadłlubowca będzie Air China.

Dwie katastrofy z udziałem B737 MAX 8 Lion Air i Ethiopian Airlines doprowadziły do zatrzymania linii montażowej i całkowitego wstrzymania dostaw samolotów o wąskim kadłubie z nowego programu. Boeing rozpoczął magazynowanie setek samolotów z serii MAX na lotnisku w Moses Lake (główny port lotniczy jako miejsce długoterminowego parkingu), inwestując w infrastrukturę lotniska i przenosząc personel w celu obsługi wycofanej z użytku floty samolotów.

W szczytowym momencie zawieszenia dostaw z powodu wzmożonych kontroli jakości i nadzoru nad bezpieczeństwem, na płytach postojowych portu w Moses Lake, jak i lotnisk w San Antonio w Teksasie, Victorville w Kalifornii oraz w regionie Puget Sound w stanie Waszyngton znajdowało się 450 wąskokadłubowych samolotów nowej generacji.

Port lotniczy w Moses Lake – jak wskazuje „Flight Global” – służył amerykańskiemu producentowi samolotów jako „fabryka cieni”, do której przeniesiono cześć pracowników, aby zajęli się konserwacją przechowywanych płatowców i przygotowaniem ich do dostaw w momencie, kiedy regulator wyda stosowne pozwolenie. 25 sierpnia ostatni boeing 737 MAX 8, który był zaparkowany w Moses Lake, opuścił lotnisko w stanie Waszyngton, aby być wkrótce dostarczonym do Air China.

Ten konkretny samolot po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 2019 roku, zanim został zaparkowany z powodu kombinacji środków nadzoru regulacyjnego, wstrzymania ruchu lotniczego w związku z pandemią COVID-19 i wreszcie napiętych stosunków handlowych z Chinami w związku z polityką administracji Trumpa.

Ostatnie 20 składowanych samolotów było przeznaczonych dla chińskich linii lotniczych, a ich dostawy oznaczają, że pracownicy „fabryki cieni” mogą wrócić do zakładów w Everett i Renton do „normalnej” działalności produkcyjnej. Dostawa następuje ponad pół roku później niż pierwotnie planował Boeing, który miał nadzieję na dostawę zinwentaryzowanych samolotów do końca 2024 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Korean Air kupują 103 boeingi. Największe zamówienie w historii linii

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air kupują 103 boeingi. Największe zamówienie w historii linii

Piotr Bożyk 26 sierpnia 2025

PZL Mielec dostarcza kolejne Black Hawki dla Filipin

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Piotr Bożyk 11 sierpnia 2025

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Biznes i przemysł

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Piotr Bożyk 04 sierpnia 2025

„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2

Biznes i przemysł

„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Korean Air kupują 103 boeingi. Największe zamówienie w historii linii

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air kupują 103 boeingi. Największe zamówienie w historii linii

Piotr Bożyk 26 sierpnia 2025

PZL Mielec dostarcza kolejne Black Hawki dla Filipin

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Piotr Bożyk 11 sierpnia 2025

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Biznes i przemysł

Boeing X-37B gotowy do ósmej misji kosmicznej

Piotr Bożyk 04 sierpnia 2025

„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2

Biznes i przemysł

„Stabilizacja” Boeinga, czyli strata w Q2

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij