Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Southwest Airlines: MAXy nie wrócą przed 10 sierpnia 2020


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-02-14 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Southwest Airlines: MAXy nie wrócą przed 10 sierpnia 2020
fot. Southwest Airlines
Amerykańskie linie Southwest Airlines ogłosiły, że Boeingi 737 MAX nie wrócą na siatkę połączeń przed 10 sierpnia. Dla przewoźnika będzie to oznaczało konieczność odwołania setek lotów już w drugim z rzędu okresie wakacyjnym i dalsze straty finansowe.
Uziemienie Boeingów 737 MAX daje się we znaki amerykańskim przewoźnikom szykującym się już do sezonu letniego. Southwest Airlines ogłosiły właśnie, że maszyny te nie wrócą na siatkę połączeń przed 10 sierpnia tego roku. Ostatnio podawanym terminem powrotu MAX-ów był 6 czerwca.

Władze linii zapewniają, że osobom, które już kupiły bilety na połączenia, które miały być obsługiwane przez B737 zaproponowane zostaną alternatywne trasy lub zwrócone pieniądze.

Southwest Airlines podkreśliły przy tym, tak jak to miało miejsce i we wcześniejszych komunikatach, że są przekonane, że działania podejmowane przez producenta jaki FAA doprowadzą do wdrożenie rozwiązań, które zagwarantują pasażerom pełne bezpieczeństwo.

Southwest to największy operator MAX-ów. Ma aż 34 felerne samoloty Boeinga. Ich uziemienie spowodowało, że roczny zysk operacyjny przewoźnika w 2019 r. spadł o 28 proc., czyli o 828 mln dolarów w porównaniu do tego co powinno przedstawić linia, gdyby MAX-y działały i zarabiały. Do tego nielatające samoloty trzymane teraz w Victorville w Kalifornii generują dodatkowe koszty, a zanim powrócą do eksploatacji będą musiały przejść prace konserwacyjne. Z kolei 27 zmontowanych MAX-ów w barwach Southwest ma u siebie producent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Efekt 737 MAX w finansach Southwest Airlines

Biznes i przemysł

Efekt 737 MAX w finansach Southwest Airlines

Aleksander Domański 28 stycznia 2020

Kwiecień, czerwiec? Kiedy wróci boeing 737 MAX?

Biznes i przemysł

Kwiecień, czerwiec? Kiedy wróci boeing 737 MAX?

Aleksander Domański 23 grudnia 2019

USA i Kanada: Boeingi 737 MAX uziemione do lutego 2020

Biznes i przemysł

USA i Kanada: Boeingi 737 MAX uziemione do lutego 2020

Łukasz Malinowski 01 listopada 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5