Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: 50 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof. „Tak szybko jak to możliwe”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: 50 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof. „Tak szybko jak to możliwe”
Fot. Boeing
Amerykański producent poinformował, że rodziny ofiar dwóch katastrof lotniczych samolotów B737 MAX otrzymają w pierwszej transzy 50 mln dolarów. Łącznie Boeing chce przeznaczyć na ten cel 100 mln dolarów.

Fundusze w postaci 50 mln dolarów to „krótkoterminowa” pomoc finansowa dla rodzin ofiar. Boeing ogłosił również, że w tworzeniu i nadzorowaniu funduszu kompensacyjnego pomogą mu uznani specjaliści – Kenneth Feinberg i Camille Biros. W sumie amerykański producent wypłaci na ten cel deklarowane wcześniej 100 mln dolarów.

– Tragiczna śmierć ludzi w obu katastrofach nadal mocno obciąża wszystkich w Boeingu, współczujemy wszystkim bliskim ofiar tych wypadków – stwierdził Dennis Muilenburg, prezes Boeinga. – Dzięki naszej współpracy z ekspertami Feinbergiem i Biros mamy nadzieję, że rodziny otrzymają potrzebną pomoc tak szybko i sprawnie, jak to tylko możliwe – zadeklarował.

Wszystkie środki rozdysponowane przez ekspertów mają być niezależne od jakiejkolwiek uchwały podjętej w procesie prawnym. – Jesteśmy zaszczyceni, mogąc podjąć się tak ważnego zadania, jakim jest zapewnienie potrzebnej pomocy finansowej rodzinom tych dwóch tragedii – stwierdził Kenneth Feinberg. – Wiemy, jak ważne jest pomaganie rodzinom ofiar, które doświadczyły osobistej tragedii. Chcemy, żeby członkowie rodzin otrzymali pieniądze szybko, i będziemy nad tym pracować – dodała Camille Biros.

Chodzi o ofiary dwóch katastrof lotniczych wąskokadłubowych samolotów Boeing 737 MAX indonezyjskiej linii lotniczej Lion Air w październiku ubiegłego roku i etiopskiego przewoźnika Ethiopian Airlines z marca tego roku. W obu wypadkach zginęło łącznie ponad 350 osób. Szybko zauważono wiele podobieństw pomiędzy katastrofami i zaczęto podejrzewać, że przyczyny wypadku leżą po stronie wadliwej maszyny. Kolejne linie lotnicze zaczęły uziemiać swoje samoloty, ostatecznie uziemiono je wszystkie. W toku śledztwa udało się stwierdzić, że istotnie u podłoża obu katastrof leży ten sam powód – wada podsystemu MCAS, czyli automatu, który miał zapobiegać przeciągnięciu.

Nieznana jest dokładna data powrotu MAX-ów do służby, wiadomo na pewno, że nie nastąpi to przed styczniem 2020 roku. Po przygotowaniu wszystkich poprawek Boeing będzie potrzebował zgodę FAA i EASA, które muszą je zatwierdzić, ale także i linii lotniczych, które muszą wprowadzić własne procedury techniczne zaimplementowania tych poprawek w swoich flotach. To może zająć kolejne cenne miesiące, podobnie jak wznowienie dostaw produkowanych obecnie samolotów B737 MAX, których amerykański producent powoli nie ma gdzie ustawiać.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Rekordowy maj dla Boeinga

Biznes i przemysł

Rekordowy maj dla Boeinga

Mateusz Kieruzal 13 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Rekordowy maj dla Boeinga

Biznes i przemysł

Rekordowy maj dla Boeinga

Mateusz Kieruzal 13 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij