Partner serwisu
Prawo i polityka

Korea Płd. zniesie zakaz lotów boeingami 737 MAX. Zostają tylko Chiny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Korea Płd. zniesie zakaz lotów boeingami 737 MAX. Zostają tylko Chiny
fot. Piotr Bożyk
Minister Transportu Korei Południowej Noh Hyeong-ouk zapowiedział w piątek 19 listopada ponowną certyfikację boeingów 737 MAX. Zakaz lotów odrzutowcami zostanie zniesiony w poniedziałek 22 listopada - informuje serwis "Simple Flying".

Jedynym istotnym krajem dla branży lotniczej, który wciąż zwleka z ponowną certyfikacją samolotów producenta z Chicago, pozostaną w ten sposób Chiny. Jesienią bieżącego roku zakaz lotów odrzutowcami zniosły kolejno Indie, Malezja oraz Etiopia. Pod koniec wiosny uczyniła to również Nowa Zelandia.

Zainteresowane nie tylko Eastar Jet

Jedynymi liniami lotniczymi w Korei Południowej, posiadającym w tej chwili w swojej flocie boeingi 737 MAX, są restrukturyzujące się niskokosztowe Eastar Jet. Certyfikat przewoźnika (AOC) jest nieaktywny od maja 2020 roku. Sąd w Seulu niedawno zezwolił południowokoreańskiemu deweloperowi prawo do nabycia 80 proc. udziałów tych tanich linii lotniczej za 53 mln dolarów.

Według doniesień z Azji niskokosztowe Eastar Jet mają otrzymać nowy AOC w styczniu i wznowią swoje usługi w kolejnym miesiącu. Tani przewoźnik ma obecnie w swojej flocie tylko dwa odrzutowce wersji 737 MAX 8, a także dwa boeingi 737-800. To nie oznacza jednak, że to będą jedyne samoloty producenta z Chicago latające w Korei Południowej. Zamówienie na 40 boeingów 737 MAX 8 złożyły bowiem również niskokosztowe Jeju Air, a kolejnych 30 odrzutowców tej wersji wzmocni jeszcze flotę państwowej Korean Air.

Chiński bastion też już sforsowany?

Po zniesieniu zakazu w Korei Południowej tylko Chiny pozostaną bez ponownej certyfikacji samolotów amerykańskiego producenta. Regulator lotniczy Państwa Środka (CAAC), ujawnił jednak Agencji Reutera na początku bieżącego tygodnia, że jest zadowolony ze zmian, jakie Boeing wdrożył w samolocie.

Odrzutowce 737 MAX zostały globalnie uziemione w marcu 2019 roku po katastrofach maszyn należących do indonezyjskich Lion Air oraz Ethiopian Airlines. Od tego czasu producent z Chicago wprowadził wymagane zmiany w oprogramowaniu MCAS, nieprawidłowo działającym systemie kontroli lotu, a także kwestionowanego okablowania.

Boeingi 737 MAX już od prawie roku latają nad Stanami Zjednoczonymi. Tylko w listopadzie wykonają w sumie ponad 19 tys. startów i lądowań. Rejsy międzynarodowe stanowić będą łącznie 18 proc. tych operacji lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5