Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Katastrofa 737 MAX 8 linii Lion Air


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-10-29 12:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Katastrofa 737 MAX 8 linii Lion Air
fot. Lion Air
Boeing 737 MAX 8 (PK-LQP) linii Lion Air rozbił się kilka minut po starcie z lotniska w Dżakarcie. Do zdarzenia doszło dziś (29 października) o 6:20 czasu lokalnego (0:20 czasu polskiego). Katastrofy prawdopodobnie nikt nie przeżył.
Maszyna wykonywała lot o numerze JT610 z Dżakarty do Pangkal Pinang. Na pokładzie znajdowało się 189 osób: 181 pasażerów oraz 8 członków załogi. Boeing był pilotowany przez doświadczoną załogę. Kapitan miał wylatane ponad 6000 godzin, a pierwszy oficer prawie 5000. Po osiągnięciu wysokości około 5400 stóp (1640 m) samolot zaczął tracić wysokość, a kontakt radarowy został utracony około 35 mil na północny-wschód od Dżakarty nad Morzem Jawajskim. Według indonezyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego oraz przedstawicieli Lion Air, załoga zgłaszała chęć powrotu na lotnisko w Dżakarcie z powodu drobnej usterki.

Władze Indonezji poinformowały, że samolot rozbił się na północ od obszaru Karawang na wodach Morza Jawajskiego, a głębokość wody w tym miejscu wynosi około 30-35 metrów. Z powierzchni wody zebrano pierwsze szczątki, w tym telefony komórkowe, kawałki kadłuba i pierwsze ciała. Miejsce katastrofy znajduje się w odległości około 3 km od ostatniej znanej pozycji samolotu na radarze. Według wstępnych danych nie pojawił się także sygnał z awaryjnego nadajnika lokalizacyjnego (ELT). Indonezja wysłała na miejsce sprzęt podwodny, a płetwonurkowie próbują zlokalizować wszystkie ofiary oraz czarne skrzynki.

Samolot, który uległ katastrofie, to raptem trzymiesięczny boeing 737 MAX w wersji 8, który został odebrany przez Lion Air 15 sierpnia tego roku. Ze wstępnych danych wynika, że boeing wczoraj miał usterkę techniczną, która została usunięta przed ostatnim lotem. Według doniesień internetowych samolot doświadczył błędu prędkości i wysokości lotu, a instrumenty kapitana zostały zidentyfikowane jako wadliwe i kontrola została przekazana pierwszemu oficerowi. Lot był kontynuowany do miejsca docelowego poniżej pułapu FL290 ze zmniejszoną minimalną separacją pionową (RVSM).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zimowa oferta lotniska w Pyrzowicach

Pasażer i linie lotnicze

Zimowa oferta lotniska w Pyrzowicach

Piotr Adamczyk/ Aleksander Domański 30 października 2018

Rezygnacja z megalotniska w Meksyku rozpocznie kryzys?

Biznes i przemysł

Rezygnacja z megalotniska w Meksyku rozpocznie kryzys?

Aleksander Domański 30 października 2018

Brytyjczycy alarmują: Dron może zniszczyć duży pasażerski samolot

Pasażer i linie lotnicze

Brytyjczycy alarmują: Dron może zniszczyć duży pasażerski samolot

Michał Szymajda 16 października 2017

 

Kolej do CPK – czy będzie spoiwem całej sieci?

Infrastruktura i lotniska

Kolej do CPK – czy będzie spoiwem całej sieci?

01 listopada 2018

Koniec strajku w PLL LOT!

Prawo i polityka

Koniec strajku w PLL LOT!

01 listopada 2018

Port Olsztyn-Mazury w poszukiwaniu ścieżek rozwoju

Infrastruktura i lotniska

Port Olsztyn-Mazury w poszukiwaniu ścieżek rozwoju

01 listopada 2018

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

31 października 2018

Czasowe utrudnienia z dojazdem na Lotnisko Chopina

Infrastruktura i lotniska

Czasowe utrudnienia z dojazdem na Lotnisko Chopina

31 października 2018

Jakie pociągi do obsługi CPK? Wystartował dialog techniczny

Biznes i przemysł

Jakie pociągi do obsługi CPK? Wystartował dialog techniczny

31 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS