Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-11-23 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/CNN Travel/Hi Fly

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Fot. Hi Fly
Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Historyczny lot A340 linii Hi Fly na Antarktydę. "Im chłodniej, tym lepiej"
Czterosilnikowy airbus A340 linii lotniczych Hi Fly wylądował po raz pierwszy w historii na Antarktydzie - informuje stacja "CNN Travel".
Kapitan Carlos Mirpuri, wiceprezes przewoźnika z Portugalii, a także jego załoga przylecieli 2 listopada szerokokadłubowym samolotem z południowoafrykańskiego Kapsztadu. Lot na dystansie 4630 km trwał dokładnie pięć godzin i pięć minut.

Oznaczony rejestracją 9H-SOL odrzutowiec A340-313HGW (High Gross Weight) o maksymalnej masie startowej 275 ton będzie wykorzystywany w sezonie zimowym do rejsów turystycznych. Na pokładzie maszyny znalazło się również miejsce dla naukowców i niezbędnych ładunków na potrzeby stacji badawczej.

A340 nie został wybrany przypadkowo do takich misji. Nadzwyczajny zasięg i redundancja czterech silników sprawiają, że idealnie nadaje się do tego typu lotów. Jego celem na Białym Kontynencie był Wolf’s Fang Runway (WFR), projekt firmy turystycznej White Desert.

Nowy obóz do wypraw zyskał dzięki A340 bardzo potrzebne zapasy na najbliższe miesiące. Droga startowa posiada kod referencyjny typu "C", czyli najwyżej dla airbusów A320 i A321 oraz boeingów 737. Dodając wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne oznacza to, że może tam lądować tylko wysoce wyspecjalizowana załoga. Przy odpowiednich zabiegach technicznych, takich jak rowkowanie, nawet A340 jest jednak w stanie wyhamować na specjalnie przygotowanej drodze startowej o długości 3000 metrów.

Niebezpieczny dla pilotów jest także oślepiający blask lodu. – Pomagają odpowiednie okulary, pozwalające szybko dostosować oczy do widoku zewnętrznego i oprzyrządowania w kabinie. Im chłodniej, tym lepiej – wyjaśnił kapitan Mipuri.

Pierwszy zarejestrowany lot na Antarktydę zrealizowano w 1928 roku. Pilotowany przez George'a Huberta Wilkinsa, australijskiego pilota wojskowego i badacza, jednopłat Lockheed Vega 1 wystartował z Deception Island na Południowych Szetlandach. Misja została sfinansowana przez Williama Randolpha Hearsta, amerykańskiego potentata wydawniczego.

Loty badawcze dostarczyły naukowcom i twórcom map ważnych informacji o topografii Antarktydy. Na Białym Kontynencie wciąż nie ma żadnego lotniska, ale jest 50 dróg startowych. Zdecydowana większość podróżujących na Antarktydę dociera tam drogą morską i statkami.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Mauritius sprzedają cztery samoloty. Piąty czeka jeszcze na kupca

Biznes i przemysł

Air Mauritius sprzedają cztery samoloty. Piąty czeka jeszcze na kupca

Rafał Dybiński 05 stycznia 2021

Francja wystawia na aukcję dwa Airbusy A340

Biznes i przemysł

Francja wystawia na aukcję dwa Airbusy A340

Emilia Derewienko 15 grudnia 2020

 

LOT Flight Academy. Polecieliśmy symulatorem B737

Biznes i przemysł

LOT Flight Academy. Polecieliśmy symulatorem B737

26 listopada 2021

Modlin. Ryanair poleci do Trapani od 2022

Pasażer i linie lotnicze

Modlin. Ryanair poleci do Trapani od 2022

26 listopada 2021

Pierwszy lot techniczny Beechcrafta Denali

Biznes i przemysł

Pierwszy lot techniczny Beechcrafta Denali

26 listopada 2021

Emirates i airBaltic z umową code-share

Biznes i przemysł

Emirates i airBaltic z umową code-share

26 listopada 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5