Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Sniedziewski

Data publikacji:
2018-10-19 08:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)
fot. LS Airport Services/ Michał Woźny
LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)
LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)
LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)
LOT czasowo pozyska airbusa A340 od linii lotniczych Hi Fly Malta (zdjęcia)
Od dzisiaj do 15 listopada część lotów dalekodystansowych PLL LOT będzie obsługiwał czterosilnikowy airbus A340, pozyskany na zasadzie wynajmu wet lease (wraz z załogą) od linii lotniczych Hi Fly.
– W ramach umowy ACMI pozyskaliśmy dla naszej siatki Airbusa A340-300 od przewoźnika Hi Fly Malta. Samolot będzie latał z pasażerami LOT-u od dzisiaj do 15 listopada – potwierdza Konrad Majszyk, ekspert ds. PR Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Samolot będzie wykorzystywany głównie do obsługi tras transatlantyckich oraz do lotów na Daleki Wschód. – Skierujemy A340 na trasy do Newark z Warszawy i Rzeszowa, z Warszawy do Toronto, a sporadycznie także do Pekinu i Tokio-Narity – informuje Majszyk.

Polecimy w pierwszej klasie

Podobnie jak należące do Lotu boeingi 787, airbus A340-300 Hi Fly posiada trzyklasową konfigurację foteli, choć klasy podróży są inne niż w lotowskich maszynach. Na pokładzie znajduje się 12 foteli w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes oraz 213 w klasie ekonomicznej. Ogółem wyleasingowany samolot będzie mógł zabrać na pokład 267 pasażerów.

Hi Fly to portugalska spółka lotnicza, specjalizująca się w oferowaniu czarterów, jak również średnio- i krótkoterminowego najmu maszyn innym przewoźnikom na zasadzie wet-lease. Firma posiada certyfikat przewoźnika lotniczego wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), jest również członkiem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA). W skład floty Hi Fly, wliczając w to oddział Hi Fly Malta, wchodzą wyłącznie samoloty airbus: jeden airbus A321, cztery airbusy A330-300, cztery airbusy A340 (po dwa airbusy A340-300 oraz 340-500) oraz jeden airbus A380 – przewoźnik jako pierwszy w historii programu zdecydował się pozyskać tę maszynę na rynku wtórnym.

Hi Fly jest sprawdzonym partnerem PLL LOT. Polski przewoźnik po raz pierwszy skorzystał z oferty Hi Fly już w 2013 r., pozyskując wtedy od portugalskiej spółki airbusa A330-200. Co ciekawe, rok później to LOT wynajął linii Hi Fly jednego ze swoich boeingów 787-8 wraz załogą. Maszyna obsłużyła łącznie dwa rejsy z Portugalii do Brazylii w związku z trwającymi wtedy Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej.

Wynajem z powodu i na koszt Rolls Royce’a

Airbus A340 Hi Fly nie jest jedynym samolotem szerokokadłubowym wykonującym obecnie operacje dla PLL LOT. Od września do końca tego roku rejsy transatlantyckie z Budapesztu wykonywane są boeingami 767-300ER. Wynajęcie dodatkowych samolotów jest konieczne dlatego, że dalekodystansowa flota LOT jest uszczuplona w związku z problemami z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 napędzającymi należące do przewoźnika boeingi 787.

– Umowa ACMI została podpisana w celu wzmocnienia siatki i utrzymania ciągłości połączeń dalekodystansowych LOT-u w obliczu silnikami Rolls-Royce’a, które dotyczą przewoźników na całym świecie – przypomina Majszyk. Według zapewnień przedstawicieli LOT, koszty wynajmu airbusa A340-300, podobnie jak i inne należności w ramach rekompensaty za uziemienie Dreamlinerów, poniesie firma Rolls Royce.

– LOT pozostaje w bliskim kontakcie z firmą Rolls Royce’a i egzekwuje rekompensaty finansowe z tytułu utraconych przychodów i kosztów ACMI. Na bieżąco monitorujemy całą flotę 787, co pozwala nam podejmować działania prewencyjne jak leasing 767-300ER od EuroAtlantic, który lata do końca roku – zapewnia Majszyk.

Dzisiaj LOT w trybie doraźnym pozyskał także dodatkowego Boeinga 737-500 od Blue Air oraz B737-800 od Travel Service. Mają one zapewnić sprawną obsługę pasażerów na czas strajku, o czy więcej piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Fokker w służbie. Przez strajk

Biznes i przemysł

LOT: Fokker w służbie. Przez strajk

Aleksander Domański 19 października 2018

Ryanair: Istnieje ryzyko fali strajków pod koniec roku

Prawo i polityka

Ryanair: Istnieje ryzyko fali strajków pod koniec roku

Justyna Urbaniak 19 października 2018

Modlin – porażka z Wizz Air, ugoda z Mostostalem

Prawo i polityka

Modlin – porażka z Wizz Air, ugoda z Mostostalem

Aleksander Domański 19 października 2018

 

Singapore Airlines polecą do Seattle

Pasażer i linie lotnicze

Singapore Airlines polecą do Seattle

06 listopada 2018

American Airlines kupuje nowe Embraery

Biznes i przemysł

American Airlines kupuje nowe Embraery

06 listopada 2018

EasyJet ponownie zainteresowany pozyskiwaniem części Alitalii

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet ponownie zainteresowany pozyskiwaniem części Alitalii

06 listopada 2018

Airbus A330-800neo – pierwszy lot techniczny

Biznes i przemysł

Airbus A330-800neo – pierwszy lot techniczny

06 listopada 2018

Wrocław: Jeszcze większa płyta do odladzania samolotów

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Jeszcze większa płyta do odladzania samolotów

06 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS