Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Czwarta z rzędu kwartalna strata Boeinga. Likwidacja 30 tys. miejsc pracy


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-10-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czwarta z rzędu kwartalna strata Boeinga. Likwidacja 30 tys. miejsc pracy
fot. Piotr Bożyk
Boeing poinformował w oficjalnym komunikacie o czwartej z rzędu kwartalnej stracie. Producent z Chicago realizuje wdrożony w lipcu plan obniżonej wydajności, zakładający tempo budowy 31 samolotów miesięcznie do 2022 roku.
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i dłuższe niż się spodziewano uziemienie wersji 737 MAX zahamowały gwałtownie sprzedaż maszyn i spowolniły dostawy. – Chociaż utrata pieniędzy i przepalenie pięciu mld dolarów w ciągu trzech miesięcy nie były dobrymi wiadomościami, to przynajmniej nie były gorsze od innych – stwierdził Rob Stallard, analityk Vertical Research Partners, mając na myśli bankructwa linii lotniczych, masowe zwolnienia i cięcia kosztów w całej branży lotniczej.

Prezes Boeinga Dave Calhoun ujawnił w wywiadzie dla stacji CNBC, że firma zbliża się do mety w sprawie ponownej certyfikacji wersji 737 MAX i oczekuje, że globalny ruch lotniczy osiągnie do końca bieżącego roku poziom około 30-35 proc. tego z ubiegłego roku. Proces odnowy całego sektora zakończy się jednak najwcześniej za trzy lata.

Producent z Chicago, oprócz obniżenia wydajności, zlikwidował tysiące miejsc pracy i zmienił strategię rozwoju odrzutowców. 737 MAX ma powrócić na niebo na początku przyszłego roku, kiedy Federalna Administracja Lotnictwa cofnie nakaz uziemienia nałożony w marcu 2019 roku po dwóch katastrofach samolotów Ethiopian Airlines i Lion Air.

Boeing zlikwiduje jednak do końca przyszłego roku aż 30 tys. miejsc pracy. To prawie dwukrotnie więcej niż początkowo planowano. Roczna strata zwiększyła się do kwoty 3,5 mld dolarów z czego tylko 466 mln dolarów dotyczyło trzeciego kwartału. Przychody spadły o 29 proc. do 14,14 mld dolarów, ale i tak przekroczyły szacunki analityków, którzy przewidywali 13,90 mld dolarów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
American Airlines: 737 MAX wrócą do obsługi lotów pod koniec roku

Biznes i przemysł

American Airlines: 737 MAX wrócą do obsługi lotów pod koniec roku

Rafał Dybiński 19 października 2020

Boeing 737 MAX uznany przez EASA za bezpieczny!

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX uznany przez EASA za bezpieczny!

Emilia Derewienko 16 października 2020

Kiepski wrzesień Boeinga. Stracone trzy zamówienia i dostawa 11 maszyn

Biznes i przemysł

Kiepski wrzesień Boeinga. Stracone trzy zamówienia i dostawa 11 maszyn

Rafał Dybiński 14 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5