Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

"Katastrofy 737 MAX były przerażającą kumulacją błędów Boeinga i FAA"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-29 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

"Katastrofy 737 MAX były przerażającą kumulacją błędów Boeinga i FAA"
fot. Piotr Bożyk
Komisja ds. Transportu i Infrastruktury rządu Stanów Zjednoczonych zagłosuje w środę nad projektem reformy procesu certyfikacji samolotów przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) - informuje Agencja Reutera.
Nowy akt prawny wymagałby od Boeinga zaadoptowania oceny panelu ekspertów, który wydawałby stosowne zalecenia dotyczące ewentualnych ulepszeń. Poza tym producent z Chicago byłby zobowiązany do przeprowadzenia analiz bezpieczeństwa systemu w przypadku znacznych zmian projektowych oraz zapewnienia, że obliczenia ryzyka są oparte na realistycznych założeniach dotyczących czasu reakcji pilota.

Boeing 737 MAX jest uziemiony od marca 2019 roku, po dwóch w ciągu pięciu miesięcy katastrofach maszyn Lion Air oraz Ethiopian Airlines. Zginęło w nich w sumie 346 osób. W najbliższą środę Steve Dickson z FAA wykona kolejny testowy rejs za sterami 737 MAX, który być może przyspieszy uzyskanie zgody na wznowienie lotów.

- Kongres może w istotny sposób zająć się lukami w systemie regulacyjnym certyfikacji statków powietrznych i przyjąć krytyczne reformy, które poprawią bezpieczeństwo publiczne i zapewnią w przyszłości odpowiedzialność na wszystkich poziomach - podkreślił Peter DeFazio, przewodniczący Komisji ds. Transportu i Infrastruktury rządu Stanów Zjednoczonych, która oznajmiła również w opublikowanym raporcie, że katastrofy samolotów 737 MAX były "przerażającą kumulacją błędów" Boeinga i FAA, wzywając do pilnych reform.

Projekt nowej ustawy rozszerza równocześnie ochronę pracowników produkcyjnych branży lotniczej w Stanach Zjednoczonych oraz wymaga zgody organu regulacyjnego na zatrudnienie osób wykonujących delegowane zadania certyfikacyjne. Ponadto możliwe będzie także nałożenie kar dla tych, którzy utrudniają wykonywanie obowiązków autoryzowanych przez FAA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
EASA: Boeing 737 MAX może wrócić na niebo pod koniec roku

Biznes i przemysł

EASA: Boeing 737 MAX może wrócić na niebo pod koniec roku

Rafał Dybiński 25 września 2020

MAX na dobrej drodze do powrotu. Zakończyły się loty testowe

Biznes i przemysł

MAX na dobrej drodze do powrotu. Zakończyły się loty testowe

Emilia Derewienko 15 września 2020

Boeing broni swoich decyzji dotyczących programu B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing broni swoich decyzji dotyczących programu B737 MAX

Emilia Derewienko 14 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5