Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Kiepski wrzesień Boeinga. Stracone trzy zamówienia i dostawa 11 maszyn


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-10-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kiepski wrzesień Boeinga. Stracone trzy zamówienia i dostawa 11 maszyn
Fot. Boeing
Boeing stracił we wrześniu kolejne trzy zamówienia na swojego uziemionego odrzutowca 737 MAX - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Producent z Chicago dostarczył klientom w dziewiątym miesiącu bieżącego roku jedenaście samolotów. To mniej niż połowa z września przed rokiem. 
Pandemia koronawirusa SARS-coV-2, wykryte niedawno wady konstrukcyjne w fabryce Dreamlinerów 787, a także wydłużający się proces ponownej certyfikacji 737 MAX ograniczyły mocno popyt na samoloty Boeinga. Problemy z klientami, którzy starają się odroczyć lub anulować dostawy, ma również europejski Airbus, niemniej nie są one tak wyraźne jak w przypadku producenta z Ameryki Północnej.

Boeing stracił we wrześniu zamówienia na dwa odrzutowce 737 MAX dla firmy leasingowej BOC Aviation i na kolejną maszynę tej wersji dla anonimowego odbiorcy. W ten sposób liczba usuniętych zamówień na uziemiony samolot powiększyła się od początku bieżącego roku do 1006. Klienci wymienili w sumie już 436 pechowych odrzutowców na inne wersje maszyn. - Liczba odroczeń i anulacji rośnie z każdym tygodniem. Boeing musi do końca roku podjąć trudne decyzje, jak sobie z tym poradzić - podkreślił Steven Udvar-Hazy, prezes Air Lease Corporation.

Producent z Chicago przekazał we wrześniu odbiorcom zaledwie dziesięć pasażerskich samolotów. Przed rokiem w analogicznym miesiącu klienci odebrali 25 maszyn, natomiast dwanaście w sierpniu bieżącego roku. Łączna liczba tegorocznych dostaw osiągnęła 98 samolotów. Przed rokiem do końca września klienci odebrali aż 301 maszyn.

Ostatnie dostawy objęły jeden morski samolot patrolowy P-8 i trzy frachtowce - w tym jeden 747 dla United Parcel Service, jeden 767 dla FedEx i jeden 777 dla Lufthansy Cargo. Poza tym klienci odebrali siedem Dreamlinerów 787. Jeden trafił do AerCap Holdings, trzy do United Airlines, dwa do Turkish Airlines i jeden wersji 787-10 do EVA Air z Tajwanu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
FAA proponuje nowe metody szkolenia pilotów B737 MAX

Prawo i polityka

FAA proponuje nowe metody szkolenia pilotów B737 MAX

Emilia Derewienko 07 października 2020

Kobielski: 737 MAX to najlepszy na świecie samolot średniego zasięgu

Biznes i przemysł

Kobielski: 737 MAX to najlepszy na świecie samolot średniego zasięgu

Rafał Dybiński 07 października 2020

LOT: 245 mln zł odszkodowania za uziemienie MAX-ów. Kwota może być większa

Biznes i przemysł

LOT: 245 mln zł odszkodowania za uziemienie MAX-ów. Kwota może być większa

Emilia Derewienko 01 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5