Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK z ofertami na studium dla kolei do Zamościa i Bełżca. Dalej bardzo drogo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK z ofertami na studium dla kolei do Zamościa i Bełżca. Dalej bardzo drogo
fot. PKP PLK
Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w przetargu na opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii kolejowych nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec (w sumie 89 km). Wystartowały cztery firmy z ofertami mocno przewyższającymi budżet zamawiającego.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy dwóch nowych tras kolejowych w województwie lubelskim, poprawiających dojazd do Zamościa i Tomaszowa Lubelskiego oraz utworzenie w perspektywie międzynarodowego korytarza transportowego w kierunku Rawy Ruskiej i Lwowa. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.

W rejonie miasta Zamość część przebiegów zakłada przejście pod miastem tunelem wraz z lokalizacją podziemnej stacji pasażerskiej. Założono ruch mieszany – pasażerski i towarowy, obsługę pociągów towarowych o długości do 750 m oraz zasilanie 2x25 kV AC (zmiana względem pierwotnego opisu przedmiotu zamówienia, gdzie zakładano 3 kV DC). Prędkość projektowa dla pociągów pasażerskich na liniach 54 oraz 56 to – w zależności od wariantu trasowania – to 200 lub 250 km/h, a dla pociągów towarowych 100 lub 120 km/h. Więcej o szczegółach pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (26 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły cztery oferty. Konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika proponuje 23,955 mln zł brutto. Konsorcjum Voessing Polska, Infra Centrum Doradztwa proponuje 29,508 mln zł brutto. Konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, IDOM Consulting, Engineering and Consulting, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, Arcadis zaproponowało 34,379 mln zł brutto. Firma TPF proponuje 47,945 mln zł brutto. Wszystkie oferty znacząco przewyższają budżet, określony na blisko 8 mln zł brutto.

Jeśli zamawiający zdecyduje się dołożyć środki, to o wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.

W sumie CPK rozpisał przetargi na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla ponad 700 km linii. Otwarto już oferty w postępowaniach dotyczących studium dla linii nr 58 i 632 Łętownia – Rzeszów (szprycha nr 6) oraz linii nr 170 na odcinku Chybie – Jastrzębie-Zdrój – Godów – granica z Czechami (szprycha nr 7), gdzie również złożone propozycje znacząco przewyższały budżet. Lepiej wypadły otwarcia ofert na studium dla budowy węzła kolejowego CPK w rejonie przyszłego lotniska oraz dokumentację projektową budowy tunelu KDP pod Łodzią.

Przed nami otwarcia ofert dotyczące:
  • Studium dla linii kolejowej nr 29 Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko (139 km), element tzw. szprychy nr 3
  • Studium dla linii nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (136 km ), szprycha nr 9
  • Studium dla linii nr 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny (201 km), szprycha nr 9
  • Studium dla linii nr 267 i 268 na odc. Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica z Czechami (62 km), szprycha nr 9
Jeszcze w tym roku zostaną rozpoczęte kolejne prace przygotowawcze na kolejnych liniach kolejowych:, w tym na następujących zadaniach inwestycyjnych:
  • CPK – Płock – Włocławek i Grochowalsk – Grudziądz –Warlubie,
  • Katowice – Kraków i Biała Błotna – WMŚ – Chełmek,
  • Wąsosz Konecki – Kielce,
  • Sieradz – Kalisz – Poznań.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura i lotniska

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Łomża, Kolno i Orzysz. Nowe miasta na kolejowej mapie Polski dzięki CPK

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Katowice – Ostrawa. CPK z umową na studium wykonalności

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Ostrołęka – Łomża – Giżycko. CPK wybrał wykonawcę prac przygotowawczych

Infrastruktura i lotniska

Rzeszów – Warszawa prawie dwa razy szybciej. Dzięki CPK powstanie nowa linia kolejowa

Infrastruktura i lotniska

CPK wybrał wykonawcę studium dla KDP Łódź – Wrocław

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura i lotniska

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Łomża, Kolno i Orzysz. Nowe miasta na kolejowej mapie Polski dzięki CPK

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Katowice – Ostrawa. CPK z umową na studium wykonalności

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Ostrołęka – Łomża – Giżycko. CPK wybrał wykonawcę prac przygotowawczych

Infrastruktura i lotniska

Rzeszów – Warszawa prawie dwa razy szybciej. Dzięki CPK powstanie nowa linia kolejowa

Infrastruktura i lotniska

CPK wybrał wykonawcę studium dla KDP Łódź – Wrocław

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5