Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK: Przetarg na studium dla linii Ostrołęka – Giżycko


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK: Przetarg na studium dla linii Ostrołęka – Giżycko
fot. pixabay.com/pl//bart-ms
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła kolejny w ostatnich dniach przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Przedmiotem prac analitycznych będzie linia kolejowa nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej.

Wśród założonych celów szczególnych inwestycji znajdują się stworzenie szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego powiązania transportowego Łomży z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym, możliwość wykorzystania linii nr 29 jaki uzupełniającej w międzynarodowym ruchu i transporcie towarów, a także poprawa spójności terytorialnej, również w aspekcie mobilności wojskowej. Inwestycje miałyby też ograniczyć wykluczenie transportowe w północno-wschodnich rejonach kraju, a także zwiększyć potencjał turystyczny Mazur.

Dla pociągów pasażerskich na linii nr 29 założono prędkość do 250 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Przewidziano obsługę pociągów towarowych o długości do 750 m oraz zasilanie 2x25 kV AC na głównym ciągu linii kolejowej.

Linia ta będzie łączyć się z liniami kolejowymi nr 36 w rejonie miasta Ostrołęka, nr 49 w rejonie miasta Łomża, nr 219 w rejonie miasta Pisz, nr 223 w rejonie miasta Orzysz i
nr 38 w rejonie miasta Giżycko. W ramach analiz ruchowo-eksploatacyjnych wykonawca zidentyfikuje potrzeby inwestycyjne dla przyległej infrastruktury PKP PLK, których realizacja będzie niezbędna dla uzyskania celów projektu.

Termin składania ofert mija 28 stycznia. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację prac przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.

Wcześniej CPK ogłosił przetargi na podobne opracowania dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana oraz nr 58 Łętownia – Rzeszów. W obu postępowaniach nie minął jeszcze termin składania ofert. Wczoraj pisaliśmy natomiast o studium dla nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura i lotniska

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2020

Ruszyły konsultacje strategii rozwoju regionu Centralnego Portu Komunikacyjnego

Infrastruktura i lotniska

Ruszyły konsultacje strategii rozwoju regionu Centralnego Portu Komunikacyjnego

inf. pras. 18 grudnia 2020

ZOPI ponawia apel o sprawiedliwe zasady przetargów na kolej do CPK

Infrastruktura i lotniska

ZOPI ponawia apel o sprawiedliwe zasady przetargów na kolej do CPK

Redakcja 17 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5