Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP
fot. ZRK
Centralny Port Komunikacyjny rozpisał przetarg na kolejne studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe – tym razem dla nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami. Ten nowy korytarz międzynarodowy ma stanowić łącznik pomiędzy polskimi i czeskimi odcinkami Kolei Dużych Prędkości (KDP).

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Projekt zakłada powstanie dwóch nowych linii – nr 267, łączącej linię kolejową nr 274 (szlak Żarów – Jaworzyna Śl.) ze stacją Świdnica Miasto oraz nr 268, pomiędzy stacjami Świdnica Miasto i Lubawka oraz dalej do granicy z Czechami (w okolicy miejscowości Královec). Nowe linie będą stanowić łącznik pomiędzy polską i czeską siecią Kolei Dużych Prędkości.

Wśród celów inwestycji znajdują się utworzenie międzynarodowego kolejowego korytarza transportowego w osi Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław – Świdnica – Wałbrzych – Kamienna Góra/Jelenia Góra – Lubawka – Praga – Norymbergia / Monachium, a także stworzenie szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego powiązania transportowego Jeleniej Góry (i kurortów karkonoskich), Wałbrzycha i Pragi, z Wrocławiem, Warszawą i CPK. Zamawiający zakłada też, że efektem projektu powinno być zwolnienie przepustowości linii kolejowych nr 274 (poza odcinkiem Wrocław Świebodzki – Żarów) i 276 na rzecz pasażerskiego ruchu regionalnego i ruchu towarowego w związku z przeniesieniem na nowe linie nr 267 i 268 części ruchu dalekobieżnego wykorzystującego istniejące linie. Ponadto inwestycja ta ma się przyczynić do ograniczania wykluczenia komunikacyjnego w transporcie kolejowym i poprawa powiązań o zasięgu regionalnym, w tym dojazdów z Lubawki i terenu powiatu kamiennogórskiego do Wałbrzycha i Wrocławia, z wykorzystaniem linii dużych prędkości również na potrzeby szybkich połączeń wojewódzkich.

Infrastruktura nowych linii ma zostać przystosowana do prędkości wynoszącej 250 km/h i obsługi pociągów towarowych o długości 750 m. Założono zasilanie 2x25 kV AC na głównym ciągu linii kolejowej. Zamawiający zakłada konieczność zapewnienia rozwiązań infrastrukturalnych, które przeniosą zakładany ruch pociągów. Dla przejścia przez obszar śródmieścia Świdnicy będzie się to wiązało z koniecznością przeanalizowania wariantów podziemnej stacji kolejowej i odcinków tunelowych linii kolejowych na obu podejściach do niej. Również na odcinku Wałbrzych – Lubawka przewidywane są odcinki tunelowe.

Nowo projektowane linie będą się łączyć z liniami nr 274 na szlaku pomiędzy stacjami Żarów i Jaworzyna Śl., nr 137 na stacji Świdnica Miasto i przyległym szlaku Świdnica Miasto – Jaworzyna Śl., nr 274 na szlaku Świebodzice – Wałbrzych Szczawienko wraz ze stacją Wałbrzych Szczawienko, nr 274 na szlaku Boguszów Gorce Zach. – Sędzisław, nr 298 i 299 na stacji Kamienna Góra (łącznica od linii nr 268), nr 299 na stacji Lubawka i szlaku granicznym Lubawka – Královec. Dlatego też wykonawca powinien współpracować z PKP PLK i Sž (Sprava železnic) – czeskim zarządcą infrastruktury kolejowej.

Termin składania ofert mija 28 stycznia. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację całości zamówienia przeznaczono 584 dni.

Wcześniej CPK ogłosił przetargi na podobne opracowania dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana oraz nr 58 Łętownia – Rzeszów. W obu postępoiwaniach nie minął jeszcze termin składania ofert.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

CPK: Wybrany wykonawca studium dla linii Katowice – Ostrawa przez Jastrzębie-Zdrój

Infrastruktura i lotniska

Klinowski: CPL i KDP to projekty od siebie uzależnione

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

CPK: Wybrany wykonawca studium dla linii Katowice – Ostrawa przez Jastrzębie-Zdrój

Infrastruktura i lotniska

Klinowski: CPL i KDP to projekty od siebie uzależnione

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5