Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny
fot. MJ
Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie tunelu kolei dużych prędkości na terenie Łodzi. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty. Tunel będzie elementem trasy kolejowej łączącej Warszawę z Łodzią i Wrocławiem, która ma zostać uruchomiona jednocześnie z Portem Solidarność.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej i dokumentacji projektowej dla budowy tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85, na zachód od stacji Łódź Fabryczna, wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14. Przewidziano też zadania opcjonalne – m.in. niezbędną aktualizacje i złożenie przygotowanych w ramach, sporządzenie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji zezwalających na budowę PODG Retkinia, sporządzenie materiałów niezbędnych do ogłoszenia przetargu czy nadzór autorski.

Trzy oferty

Dzisiaj (24 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły trzy oferty. Firma Multiconsult Polska proponuje 44,809 mln zł brutto. Konsorcjum firm Biuro Projektów Metroprojekt i SUD-Architekt Polska proponuje 73,616 mln zł brutto. Konsorcjum firm Egis Poland, Egis Structures & Environnement, SWS Engineering – 75,753 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosi 148,273 mln zł brutto, z czego na zadanie podstawowe przeznaczono 135,811 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (50%) oraz doświadczenie personelu (50%). Koncepcja programowo-przestrzenna ma zostać opracowana w ciągu czterech miesięcy od zawarcia umowy. Dokumentacja wraz z uzyskaną decyzją środowiskową ma być gotowa do końca października 2022 r.

Tunel ma być ważnym elementem szprychy nr 9, czyli nowej kolejowej trasy z Warszawy przez CPK, Łódź i Sieradz, a dalej w stronę Wrocławia i Poznania. Zakładany w harmonogramach CPK czas budowy tunelu to lata 2023-2027. Szacowany wstępnie koszt realizacji kolejowego całego odcinka Warszawa – CPK – Łódź (wraz z tunelem) wynosi ok. 10 mld zł.

To kolejny przetarg w tym tygodniu

Jest to już czwarty przetarg, w którym spółka CPK otworzyła oferty w ciągu ostatniego tygodnia. Oprócz przetargu na projekt tunelu w Łodzi dotyczy to także postępowaniach na STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe) dla odcinków: Łętownia-Rzeszów, Katowice – Jastrzębie – granica i dla węzła CPK.

Przetarg na tunel dalekobieżny w Łodzi został ogłoszony 31 grudnia ub. roku. CPK poszukuje wykonawcy projektu budowlanego oraz niezbędnych opracowań i decyzji administracyjnych dla tunelu dalekobieżnego pod centrum Łodzi. Chodzi o opracowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla tunelu dalekobieżnego wzdłuż linii kolejowej nr 85 (linia KDP): od stacji Łódź Fabryczna do włączenia w linię nr 14.

Budowa tunelu dalekobieżnego oznacza liczne korzyści dla pasażerów. Dzięki tunelowi CPK na terenie Łodzi oddzielnie zostanie poprowadzony ruch dalekobieżny, a oddzielnie, w tunelu budowanym przez PKP PLK, aglomeracyjny i regionalny (podobna zasada obowiązuje w Warszawie na linii średnicowej).

Tunel będzie elementem planowanej KDP łączącej Warszawę z Łodzią, Sieradzem, Wrocławiem, Wałbrzychem i granicą z Czechami, która ma zostać uruchomiona jednocześnie z Portem Solidarność. To rozwiązanie zapewni pasażerom atrakcyjne czasy przejazdu, np. z Łodzi na nowe lotnisko w 30 minut, do Warszawy 45 minut, a z Poznania i Wrocławia do Warszawy w mniej niż 2 godziny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Spółka CPK wybrała projektanta tunelu KDP w Łodzi

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Spółka CPK wybrała projektanta tunelu KDP w Łodzi

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5