Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla nowej linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Również w tym przypadku zamawiający o szczęściu mówić nie może, gdyż oferty znacząco przewyższają budżet.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej. Więcej o zamierzeniu piszemy
tutaj.
We wtorek (30 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm, ale zaskoczenia nie było – wszystkie oferty znacząco przewyższają budżet określony na kwotę 9,025 mln zł netto (11,100 mln zł brutto). Konsorcjum Egis Polska, Egis Rail, Jaf-Geotechnika proponuje 20,145 mln zł netto (24,779 mln zł brutto), BBF – 24,400 mln zł netto (30,012 mln zł brutto), konsorcjum Voessing Polska i Instytut Kolejnictwa – 27,295 mln zł netto (33,573 mln zł brutto), Databout – 30,720 mln zł netto (37,786 mln zł brutto), konsorcjum Transprojekt Gdański, Multiconsult Polska, Arcadis i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 32,500 mln zł netto (39,975 mln zł brutto) oraz TPF – 59,978 mln zł netto (73,772 mln zł brutto).
Jeśli zamawiający zdecyduje się zwiększyć budżet, to o wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację prac przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.
CPK rozpisał przetargi na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla ponad 700 km linii. We wszystkich przetargach liniowych złożone oferty znacząco przekraczają budżet zamawiającego. Oferty poznaliśmy w przetargach dotyczących:
Lepiej wypadły otwarcia ofert na
studium dla budowy węzła kolejowego CPK w rejonie przyszłego lotniska oraz
dokumentację projektową budowy tunelu KDP pod Łodzią (drugiego pod tym miastem). W pierwszym przypadku znalazła się oferta mieszcząca się w budżecie, w drugim – generalnie większość ofert jest poniżej budżetu.
Jeszcze w tym roku zostaną rozpoczęte kolejne prace przygotowawcze na kolejnych liniach kolejowych, w tym na następujących zadaniach inwestycyjnych:
- CPK – Płock – Włocławek i Grochowalsk – Grudziądz –Warlubie,
- Katowice – Kraków i Biała Błotna – WMŚ – Chełmek,
- Wąsosz Konecki – Kielce,
- Sieradz – Kalisz – Poznań.