Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK: Oferty na studium dla linii przez Świdnicę i Wałbrzych także drogie


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-30 16:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK: Oferty na studium dla linii przez Świdnicę i Wałbrzych także drogie
fot. PKP PLK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na kolejne studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe – tym razem dla nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami. Ten nowy korytarz międzynarodowy ma stanowić łącznik pomiędzy polskimi i czeskimi odcinkami Kolei Dużych Prędkości (KDP).
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Projekt zakłada powstanie dwóch nowych linii – nr 267, łączącej linię kolejową nr 274 (szlak Żarów – Jaworzyna Śl.) ze stacją Świdnica Miasto oraz nr 268, pomiędzy stacjami Świdnica Miasto i Lubawka oraz dalej do granicy z Czechami (w okolicy miejscowości Královec). Niektóre warianty zakładają budowę podziemnej stacji w Świdnicy. Więcej o założeniach piszemy tutaj.

We wtorek (30 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm, ale nie udało się przełamać drogiej passy i wszystkie propozycje – jak w innych przetargach CPK na STEŚ – znacząco przewyższają zaplanowany budżet, określony na 5,699 mln zł netto (7,010 mln zł brutto).

BBF proponuje 15,080 mln zł netto (18,548 mln zł brutto). Konsorcjum Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika zaoferowało 16,270 mln zł netto (20,013 mln zł brutto), firma Databout ¬¬– 17,240 mln zł netto (21,205 mln zł brutto), konsorcjum Voessing Polska i Instytut Kolejnictwa – 19,800 mln zł netto (24,354 mln zł brutto), konsorcjum firm Arcadis, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 33,479 mln zł netto (41,179 mln zł brutto), a TPF – 33,978 mln zł netto (41,973 mln zł brutto).

Jeśli CPK zdecyduje się dołożyć środki, to o wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację całości zamówienia przeznaczono 584 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PKP PLK wspierają działania CPK w zakresie budowy tunelu w Łodzi

Biznes i przemysł

PKP PLK wspierają działania CPK w zakresie budowy tunelu w Łodzi

Redakcja/inf. pras. 30 marca 2021

CPK: Bardzo drogie oferty na studium dla KDP Łódź – Wrocław

Infrastruktura i lotniska

CPK: Bardzo drogie oferty na studium dla KDP Łódź – Wrocław

Witold Urbanowicz 29 marca 2021

CPK z ofertami na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź. Również drogo

Infrastruktura i lotniska

CPK z ofertami na studium dla linii KDP Warszawa – Łódź. Również drogo

Witold Urbanowicz 29 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5