Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

American Airlines odebrały 25. Boeinga 737 MAX-8. Kolejne siedem jeszcze w grudniu


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-14 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

American Airlines odebrały 25. Boeinga 737 MAX-8. Kolejne siedem jeszcze w grudniu
Fot. American Airlines
Linie lotnicze American Airlines odebrały nowego Boeinga 737 MAX-8. To 25 odrzutowiec tej wersji we flocie największej linii lotniczej Stanów Zjednoczonych.
Samolot zarejestrowany jako N323SG odleciał 10 grudnia z Seattle i po trzech godzinach lotu wylądował na lotnisku w Tulsie. Do końca bieżącego roku przewoźnik z Teksasu zyska jeszcze kolejnych siedem odrzutowców producenta z Chicago. Na tym oczywiście nie koniec.

18 maszyn w przyszłym roku, kolejnych 10 w 2022 roku

Osiemnaście Boeingów 737 MAX-8 dołączy do floty American Airlines w 2021 roku. Następnych dziesięć maszyn tej wersji wzmocni największe linie lotnicze Stanów Zjednoczonych w 2022 roku.

Pozostałe zamówionych 40 odrzutowców mają być dostarczone w 2025 roku lub nawet później. Termin odbioru tych maszyn jest wciąż jednak elastyczny. Niektóre z tych dostaw mogą być bowiem jeszcze przesunięte na późniejszą datę. Wszystko zależy od procesu odnowy i popytu na podróże powietrzne w najbliższych latach.

American Airlines zamówiły tylko Boeingi 737 MAX-8. Samoloty mogą pomieścić 172 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej. 126 z tych miejsc jest w standardowej ekonomicznej, kolejnych 30 w ekonomicznej premium, a pierwsza klasa oferuje szesnaście foteli z większym komfortem dla podróżnych.

Na początek trasa Miami - Nowy Jork

Nowe maszyny są częścią programu modernizacji floty przewoźnika z Teksasu, zdominowanej przez Boeingi 737-800, których posiada ponad 300. Wersja MAX ma jednak zalety, których nie jest w stanie zrekompensować 737-800, nawet po wdrażanej konfiguracji.

American Airlines wyznaczyły nowe odrzutowce do obsługi trasy Miami - Nowy Jork, na rejsy zaplanowane od 29 grudnia do 4 stycznia. Największe linie lotnicze Stanów Zjednoczonych zamierzają tymi maszynami obsługiwać również połączenia do Ameryki Środkowej i Południowej z Miami, w tym do stolicy Ekwadoru - Quito. Spodziewanych jest również więcej krajowych tras, realizowanych z pomocą uziemionego wcześniej przez blisko 20 miesięcy samolotu, co było spowodowane katastrofami Ethiopian Airlines i Lion Air.

Przewoźnik z Teksasu skupia się obecnie na dodatkowych szkoleniach swoich 2600 zatrudnionych pilotów i przygotowania ich do rejsów odrzutowcami, które po kilku miesiącach starań zyskały certyfikację Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) oraz Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Pierwsze loty testowe i obserwacyjne, które miały odnowić zaufanie operacyjne do samolotu wśród pracowników, odbyły się w minionym tygodniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
USA: 90 tys. miejsc pracy w branży lotniczej zniknie do końca roku

Biznes i przemysł

USA: 90 tys. miejsc pracy w branży lotniczej zniknie do końca roku

Rafał Dybiński 17 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5