Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli
fot. Dirk GrotheA321XLR w barwach American Airlines
American Airlines w ubiegłym tygodniu przejęły na papierze pierwszego airbusa A312XLR, ale jak podaje agencja Bloomberg, samolot pozostanie na razie w Europie z powodu problemów z łańcuchem dostaw, które spowodowały brak dostępności nowych foteli dla tej maszyny.

Jak informuje portal branżowy ch-aviation, linia lotnicza potwierdziła, że samolot o rejestracji N300NY i numerze seryjnym MSN 11520 ma zostać oficjalnie dostarczony „jeszcze w tym roku”. Dodano, że opóźnienie we wprowadzeniu do eksploatacji nie ma związku z amerykańskimi cłami. Według danych portalu, przewoźnik wkrótce może odebrać także kolejnego A321XLR o rejestracji N302NY i numerze MSN 12368. Linia AA zamówiła 50 samolotów tego typu i planuje początkowo obsługiwać nimi trasy transkontynentalne w Stanach Zjednoczonych.

Na pokład nowe maszyny zabiorą 155 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 20 w klasie biznes (1-1), 12 w klasie premium (2-2) oraz 123 w ekonomicznej (3-3). Więcej na temat samej kabiny pisaliśmy w artykule „American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR”.

American Airlines planuje w tym roku odebrać jeszcze pięć airbusów A321neo, 10 B737-8 MAX, siedem B787-9 i 10 E175 w 2025 r., zgodnie z wynikami finansowymi za drugi kwartał tego roku.

Delta z podobnymi problemami

Delta Air Lines również posiada nowe samoloty Airbusa zaparkowane w Europie. Tutaj głównym powodem jest brak certyfikacji nowych foteli przez organy regulacyjne. Amerykańska linia wykorzystuje ten czas, na demontaż silników w nowych samolotach i instalacje ich w uziemionych maszynach w USA.

Flota amerykańskiego przewoźnika

Flota American Airlines składa się z 995 samolotów:: 132 airbusów A319, 48 A320, 218 A321, 84 A321neo, jednego A321XLR, 303 boeingów B737-800, 78 B737-8 MAX, 47 B777-200, 20 B777-300ER, 37 B787-8 oraz 27 B787-9 Dreamliner.

Przewoźnik oczekuje na dostawę 308 samolotów: 96 airbusów A321neo, 49 A321XLR, 23 boeingów 737-8 MAX, 115 737-10 MAX oraz 25 B787-9.

XLR - wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy

Airbus A321XLR został ogłoszony podczas Paris Air Show w 2019 r. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR posiada większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostało przeprojektowane. Maszyna posiada także zwiększony zasięg do 4 700 mil morskich (8 797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4 000 mil morskich – 7 408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot może zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów. Więcej na temat tego samolotu w naszych artykułach "Airbus A321XLR. Nadzieja dla regionalnych lotnisk i tras o niższym LF?" oraz "Pierwszy lot techniczny airbusa A321XLR z Hamburga (zdjęcia)".

Fot. główne Dirk Grothe (digroaero.com).
Zdjęcie wykorzystane za zgodą autora / Photo used by permission of the photographer.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

USA vs Brazylia. Cła podwyższą ceny embraerów

Biznes i przemysł

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 30 lipca 2025

Zobacz również:

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Pasażer i linie lotnicze

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Piotr Bożyk 11 maja 2025

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Prawo i polityka

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

American Airlines: „Jedynie” 846 mln dolarów zysku netto w 2024

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Biznes i przemysł

Air Peace zamieniają zamówione E175 na E195-E2

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

USA vs Brazylia. Cła podwyższą ceny embraerów

Biznes i przemysł

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 30 lipca 2025

Zobacz również:

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Pasażer i linie lotnicze

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Piotr Bożyk 11 maja 2025

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Prawo i polityka

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

American Airlines: „Jedynie” 846 mln dolarów zysku netto w 2024

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij