Partner serwisu
Prawo i polityka

Boeing 737 MAX uznany przez EASA za bezpieczny!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Boeing 737 MAX uznany przez EASA za bezpieczny!
fot. Piotr Bożyk
Czołowy europejski regulator lotnictwa jest zadowolony ze zmian wprowadzonych do Boeingów 737 MAX. Samolot powróci do latania jeszcze przed końcem 2020 roku, nawet jeśli jego dalsza modernizacja potrwa dłużej niż dwa lata – poinformował Bloomberg.

– Po lotach testowych przeprowadzonych we wrześniu EASA (Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego) przeprowadza ostateczne przeglądy dokumentów przed projektem dyrektywy zdatności do lotu. Ma on zostać wydany w przyszłym miesiącu – mówi Patrick Ky, dyrektor Agencji.

Modernizacja jeszcze potrwa

Jak dodaje, następnie czekają cztery tygodnie konsultacji, podczas gdy opracowanie czujnika syntetycznego może potrwać od 20 do 24 miesięcy. Rozwiązanie oparte na oprogramowaniu będzie wymagane w większym wariancie Max 10 przed debiutem planowanym na 2022 rok i zostanie następnie zmodernizowane w innych wersjach.

Opracowywany czujnik ma uprościć pracę pilotom, gdy jeden lub oba mechaniczne czujniki kąta natarcia w Maxie ulegną awarii. Urządzenie, które monitoruje, czy samolot jest skierowany w górę, czy w dół w stosunku do nadlatującego powietrza, uległo awarii w obu wypadkach – pierwszej u wybrzeży Indonezji w październiku 2018 roku i drugiej, pięć miesięcy później, w Etiopii.

– Nasze analizy pokazują, że będzie to wystarczająco bezpieczne. To, o czym rozmawialiśmy z Boeingiem, to fakt, że dzięki trzeciemu czujnikowi możemy osiągnąć jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa – podkreśla Ky w wywiadzie.

Podczas gdy Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), główny organ regulacyjny bezpieczeństwa lotniczego w Stanach Zjednoczonych, przygotowuje się do wprowadzenia samolotu z powrotem, poglądy EASA również mają ogromne znaczenie – zwłaszcza w świetle błędów w pierwotnym procesie certyfikacji, które nadszarpnęły dobrą reputację amerykańskiego organu.

Zaufanie największą stratą

MAX, najnowsza wersja wąskokadłubowego Boeinga 737, została uziemiona w marcu 2019 roku w następstwie dwóch wypadków, w których zginęło 346 osób. Uziemienie tych samolotów, zamówionych przez linie lotnicze na całym świecie, rozpoczęło kryzys Boeinga, który kosztował producenta miliardy dolarów, częściową utratę reputacji i zaufania klientów, a ówczesny dyrektora generalnego – pracę.

Katastrofy MAX-ów nadwyrężyły stosunki między FAA a światowymi władzami lotniczymi, w tym EASA, które działały szybciej, aby ustawić odrzutowiec i postawiły żądania wykraczające poza wymagania USA, aby umożliwić jego powrót. Teraz relacje muszą zostać odbudowane w sposób, który nie utrudnia rozwoju, a zapewnia bezpieczeństwo. – Dla FAA katastrofy MAX-ów były tragedią – opowiada Ky.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Czy Chiny staną się przeszkodą dla powrotu MAX-ów?

Biznes i przemysł

Czy Chiny staną się przeszkodą dla powrotu MAX-ów?

Emilia Derewienko 30 listopada 2020

Boeingi 737 MAX wkrótce rozpoczną testy w locie

Biznes i przemysł

Boeingi 737 MAX wkrótce rozpoczną testy w locie

Emilia Derewienko 27 sierpnia 2020

FAA: Skróciliśmy listę rzeczy do poprawy w 737 Max

Biznes i przemysł

FAA: Skróciliśmy listę rzeczy do poprawy w 737 Max

Aleksander Domański 12 lutego 2020

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Czy Chiny staną się przeszkodą dla powrotu MAX-ów?

Biznes i przemysł

Czy Chiny staną się przeszkodą dla powrotu MAX-ów?

Emilia Derewienko 30 listopada 2020

Boeingi 737 MAX wkrótce rozpoczną testy w locie

Biznes i przemysł

Boeingi 737 MAX wkrótce rozpoczną testy w locie

Emilia Derewienko 27 sierpnia 2020

FAA: Skróciliśmy listę rzeczy do poprawy w 737 Max

Biznes i przemysł

FAA: Skróciliśmy listę rzeczy do poprawy w 737 Max

Aleksander Domański 12 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5