Partner serwisu
Biznes i przemysł

Etihad Airways zaparkowały A380. Przewoźnik skupi się na węźle w Abu Zabi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Etihad Airways zaparkowały A380. Przewoźnik skupi się na węźle w Abu Zabi
fot. Etihad Airways
Linie lotnicze Etihad Airways wycofają ze swojej floty wszystkie dziesięć airbusów A380. Tak zapowiedział Tony Douglas, prezes przewoźnika z Bliskiego Wschodu.

– Podjęliśmy właśnie strategiczną decyzję o zaparkowaniu A380. Jestem przekonany, że bardzo prawdopodobnie nie zobaczymy ich więcej w naszych operacjach - wyznał Douglas dla serwisu "One mile at the time". Kilka miesięcy wcześniej sympatycy Super Jumbo mogli jeszcze liczyć na ewentualny powrót największych samolotów pasażerskich świata w barwach przewoźnika z Abu Zabi.

– Wszyscy kochają A380. Przez długi czas były szczytowym produktem naszej branży. Ich powrót będzie utrudniony choćby ze względu na dwa silniki więcej od innych samolotów, które podobną pracę mogą wykonać wydajniej i bardziej ekologicznie. Złamałoby mi to serce, gdybyśmy je wykluczyli już na tym etapie – podkreślał Douglas, przypominając jednak o losie jaki spotkał również czterosilnikowe Boeingi 747. – Prawie wszędzie zostały już wycofane. Myślę, że podobnie będzie z flotą A380 - ostrzegał prezes linii lotniczych ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która straciła ponad 6 mld dolarów w ciągu ostatnich pięciu lat i próbuje odzyskać rentowność, stając się bardziej lokalnym usługodawcom, skupionym jedynie na węźle w Abu Zabi. Podróżnym pozostaną więc wspomnienia z rejsów A380 w cenionych First Class Apartments oraz słynnych trzypokojowych The Residence z obsługą lokaja, reklamowanych przez Nicole Kidman.

Silna konkurencja w regionie ze strony Emirates i Qatar Airways wymusiła zmianę modelu biznesowego Etihad Airways, które będą operować na krótszych trasach. To wręcz wyklucza wykorzystywanie takich gigantów jak A380. – Zrewidowaliśmy nasze prognozy w oparciu o obecne realia. Pozostajemy wciąż optymistami, że przewieziemy więcej pasażerów, kiedy zwiększymy liczbę lotów po ponownym otwarciu międzynarodowych granic – podsumował dyplomatycznie Douglas.

Etihad Airways odebrały pierwszego Super Jumbo w 2014 roku. Ostatni pękaty gigant dołączył do floty przewoźnika z Bliskiego Wschodu w połowie 2017 roku. Największe samoloty pasażerskie świata zastąpią w najbliższych latach boeingi 787, które będą latać na prestiżowych i kluczowych trasach. Przewoźnik z Abu Zabi musi bowiem do 2023 roku czekać na realizację zamówienia na sześciu boeingów 777-9, które mogą zabrać na pokład 426 pasażerów. To efekt opóźnień w dostawach producenta z Chicago. Dlatego linie lotnicze znad Zatoki Perskiej postawią w najbliższych latach na Dreamlinery.

Etihad Airways posiadają w swojej flocie 39 boeingów 787. Wszystkie są aktywne i obsługują klientów najważniejszych destynacji. Trzydzieści z nich to boeingi wersji 787-9, a pozostałych dziewięć to boeingi 787-10. – Skupiamy się obecnie na kręgosłupie naszej floty. Podstawą dla nas są teraz Dreamlinery – deklarował jeszcze jesienią Douglas.

Linie lotnicze znad Zatoki Perskiej wcześniej wiązały największe nadzieje z airbusami A350. Przewoźnik znad Zatoki Perskiej odebrał na razie pięć tych samolotów producenta z Tuluzy, ale wszystkie szybko trafiły do magazynu we Francji.

Etihad Airways początkowo zamówiły nawet 62 szerokokadłubowe A350. Pandemia przyniosła jednak drastyczną korektę planów i zamówienie zredukowano do 20 samolotów. Niewykluczone są dalsze anulacje, bowiem przewoźnik nad Zatoki Perskiej chce wprowadzić ostatecznie do floty w niedalekiej przyszłości najwyżej tuzin A350.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Rafał Dybiński 18 lipca 2023

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Rafał Dybiński 18 lipca 2023

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5