Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Singapore Airlines: Odbiór B777X dopiero w 2022 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-08 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Singapore Airlines: Odbiór B777X dopiero w 2022 r.
fot. Boeing Media
Singapore Airlines poinformowały wczoraj (6 listopada), że wprowadzą do floty pierwszego Boeinga 777X do eksploatacji dopiero w 2022 r. To kolejna aktualizacja wcześniejszych informacji, ponieważ początkowo przewoźnik miał odebrać pierwszego B777X na początku 2021 r.
Goh Choon Phong, prezes Singapore Airlines (SIA), powiedział podczas prezentacji wyników finansowych linii, że nowy harmonogram dostaw w 2022 r. uwzględnia różne problemy produkcyjne i testowe, które obecnie występują w programie B777X. Singapore zamówiły łącznie 20 maszyn B777-9X oraz posiadają opcje na kolejnych sześć samolotów tego typu.

- Oczekujemy, że przy wszystkich ogłoszeniach opóźnień, które zostały do ​​tej pory przekazane, wejście samolotu do eksploatacji nastąpi jeszcze w 2022 roku - powiedział Goh Choon Phong, portalowi FlightGlobal.

Boeing opóźnił pierwszy lot B777-9 z powodu problemów z silnikami General Electric GE9X, które będą go napędzać. Firma GE Aviation wykryła przedwczesne zużycie stotora sprężarki (compressor stator). Informowaliśmy o tym w artykule "GE musi przeprojektować część silnika do boeinga 777X". Następnie we wrześniu, podczas prób ładunkowych i ciśnieniowych, w hangarach w Everett, eksplodowały na zewnątrz jedne z drzwi cargo 777X. Po zapoznaniu się z potrzebami klientów i harmonogramami rozwoju programu wstrzymano również opracowywanie wariantu 777-8 o bardzo dalekim zasięgu.

Największy dwusilnikowy samolot pasażerski świata

Samoloty 777X mają mieścić od ok. 350 do ok. 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży) i stanowić uzupełnienie nowoczesnej floty samolotów szerokokadłubowych amerykańskiego producenta. „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego 747-8I, którego docelowo mają zastąpić na rynku. Rodzina B777X to model 777-8X (następca 777-200LR) oraz 777-9X (następca 777-300ER). Modyfikacje maszyn polegały na zmianie konstrukcji kadłuba, który został wydłużony (dłuższy o 2,84 m od B77W), nowym kokpicie, a także wyposażeniu maszyn we wnętrze Boeing Sky Interior. Rodzinę B777X napędzają nowe silniki GE9X opracowane przez firmę General Electric, dlatego samoloty mają także być bardziej oszczędne i zużywać 20-23 proc. mniej paliwa niż obecne modele rodziny B777. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm. Więcej o samolocie w naszym artykule "Boeing bez rozgłosu zaprezentował B777X"

Program 777X zdobył zamówienia i zobowiązania na 325 samolotów od dziewięciu klientów. Produkcja pierwszych maszyn rozpoczęła się pod koniec 2018 r., oblot techniczny zaplanowano w pierwszym kwartale 2019 r., a pierwszą dostawę na drugą połowę 2020. Niestety już teraz wiemy, że oblot jest opóźniony o kilka miesięcy do początku 2020 r., ale Boeing twierdzi, że mimo tego w 2020 r. dostarczy pierwszą maszynę. Złośliwi komentatorzy twierdzą, że prawdopodobnie tym 2020 rokiem dostawy, będzie ostatni dzień - 31 grudnia. Ale i ta data po ostatnich wydarzeniach może stać pod znakiem zapytania. Na razie także nie wiadomo kto otrzyma pierwszego B777X, bo pierwszy odbiorca, linia Emirates, prowadzi rozmowy z Boeingiem w sprawie częściowego, a może i całkowitego, anulowania zamówienia na 777X.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rozszerzone partnerstwo Singapore Airlines i Malaysia Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Rozszerzone partnerstwo Singapore Airlines i Malaysia Airlines

Piotr Bożyk 02 listopada 2019

Singapore Airlines poleciały do Seattle

Pasażer i linie lotnicze

Singapore Airlines poleciały do Seattle

Piotr Bożyk 10 września 2019

Singapore i ANZ zwiększą oferowanie na trasie Singapur – Auckland

Pasażer i linie lotnicze

Singapore i ANZ zwiększą oferowanie na trasie Singapur – Auckland

Piotr Bożyk 16 sierpnia 2019

 

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

09 listopada 2019

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

09 listopada 2019

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

09 listopada 2019

Starlux zamieni część A350-1000 na mniejsze A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Starlux zamieni część A350-1000 na mniejsze A350-900

08 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5