Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-06-17 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com/ onemileatatime.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X
fot. Boeing Media
Emirates prowadzi rozmowy z Boeingiem w sprawie częściowego, a może i całkowitego, anulowania zamówienia na 777X. Wartość kontraktu, o którym mowa to 76 mld dolarów.
Podczas trwającego Paris Air Show wypłynęła informacja, że przewoźnik znad Zatoki  Perskiej prowadzi rozmowy z amerykańskim producentem w sprawie zmiany zamówienia na 150 nowych samolotów szerokokadłubowych ze składanymi skrzydłami. Pierwsza dostawa 777X do Emirates miałyby nastąpić w połowie 2020 roku. 14 czerwca prezes linii, Tim Clark, potwierdził negocjacje z Boeingiem w sprawie zamówienia linii 777X. Według Clarka rozmowy są bliskie zakończenia, ale oficjalna informacja ma zostać ogłoszona na Dubai Air Showm, który odbędzie się w listopadzie.

Jest to o tyle istotne, że obecnie Boeing ma podpisane kontrakty na 344 maszyny. Potencjalne zamówienie ze Zjednoczonych Emiratów stanowi więc blisko połowę tej wartości. Teraz jednak pojawiają się nieoficjalne informacje mówiące o całkowitej rezygnacji z umowy albo ograniczeniu ilości maszyn, o których będzie w niej mowa.

Powodem decyzji przewoźnika ma być rezygnacja Airbusa z produkcji A380. To zmieniło dotychczasowe plany flotowe linii, które obecnie operuje wyłącznie wspomnianymi A380 oraz boeingami 777. Jednocześnie Emirates miałoby zdecydować się na pozyskanie Dreamlinerów. Linie już w 2017 r. podał do wiadomości, że podpisał list intencyjny w sprawie nabycia 40 największych modeli 787. Transakcja jednak nigdy nie została sfinalizowana.

Teraz sami przedstawiciele przewoźnika sugerują, że bardziej prawdopodobne jest, że zakupione zostaną „Dziewiątki” zamiast anonsowanych „Dziesiątek”. Emirates uważają 787-10 za podobny do A330-900neo, których Emiratczycy zamówili 40 sztuk. Nie ma więc potrzeby posiadania obu typów samolotów a 787-9 ma znacznie lepszy zasięg od 787-10. Pierwsza z maszyn może pokonać do 14 140 km, podczas gdy większa wersja Dreamlinera ma zasięg oceniany na 11 910 km.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates przetworzyły stare billboardy na ekologiczne torby i plecaki

Pasażer i linie lotnicze

Emirates przetworzyły stare billboardy na ekologiczne torby i plecaki

inf. pras. oprac. ad 08 czerwca 2019

Emirates otwiera niecodzienne połączenie. A380 jako samolot regionalny

Pasażer i linie lotnicze

Emirates otwiera niecodzienne połączenie. A380 jako samolot regionalny

Aleksander Domański 05 czerwca 2019

Emirates będą transmitować finał Ligi Mistrzów w powietrzu

Pasażer i linie lotnicze

Emirates będą transmitować finał Ligi Mistrzów w powietrzu

Redakcja 30 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5