Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Rebranding linii Saudia czyli stare nowe malowanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Kiedy władcy Arabii Saudyjskiej zdecydowali się wpompować miliardy dolarów w stworzenie zupełnie nowych międzynarodowych linii Riyadh Air, oczywistym pytaniem było, co to oznacza dla Saudii, długoletniego, ale bardzo krytykowanego flagowego przewoźnika Królestwa? Teraz linia zaprezentowała swoją nową markę, która nie jest nowa, ale jak twierdzi Saudia w rzeczywistości "oznacza początek nowej ery" dla przewoźnika.

Pojawiały się też spekulacje, że Saudia zostanie przekształcona w niewiele więcej niż specjalną linię lotniczą obsługującą muzułmanów na całym świecie podczas pielgrzymek religijnych do Mekki. Marka Saudia, choć niekoniecznie "toksyczna i zła" na arenie światowej, z pewnością nie była dobrze postrzegana, zwłaszcza gdy Królestwo próbuje zmienić swój globalny wizerunek i przyciągnąć miliony turystów do kraju w nadchodzących latach.

Okazuje się jednak, że Saudia ma zupełnie inny pomysł. W rzeczywistości linia nie tylko wykorzystuje swoje dziedzictwo, ale także planuje rozszerzyć swoją flotę i liczbę obsługiwanych miast w nadchodzących latach. W sobotę (30 września) Saudia zaprezentowała swoją nową markę, która wygląda dość znajomo, ponieważ jest to przerobione logo i czcionka używane przez linię w latach 1971 - 1996!

Wcześniej Logo i barwy pojawiły się na kilku samolotach, a Saudia nawet nie próbowała ich ukryć przed wzrokiem ciekawskich, bo wszyscy po prostu założyli, że samoloty mają pamiątkowe historyczne barwy i są kolejnymi retrojetami.

Nowa era dla linii

Choć logo jest powiewem przeszłości, Saudia twierdzi, że rebranding w rzeczywistości "oznacza początek nowej ery" dla linii lotniczej. W komunikacie prasowym linia poinformowała, że pasażerowie mogą "spodziewać się autentycznych saudyjskich wrażeń podczas podróży, prezentujących to, co najlepsze w Arabii Saudyjskiej i jej bogatej kulturze. Obejmuje to charakterystyczny zapach i tożsamość dźwiękową, lokalnie inspirowaną kuchnię, a wszystko to wykonane przez wykwalifikowanych saudyjskich rzemieślników".

Nowa tożsamość kolorystyczna marki, składająca się z zieleni, błękitu i piasku, reprezentuje cel Saudii, jakim jest rozszerzenie floty i miejsc docelowych, łącząc świat z Arabią Saudyjską, podkreślając autentyczność i głęboko zakorzenione wartości Królestwa.

Równolegle z rebrandingiem, Saudia podjęła również ogromną transformację cyfrową, całkowicie poprawiając cyfrowe doświadczenia klientów. Saudia jest liderem wśród międzynarodowych linii lotniczych w obsłudze generatywnej sztucznej inteligencji (AI) jako wirtualnego asystenta o nazwie "SAUDIA", który jest jednym z pierwszych tego typu rozwiązań w regionie. Do końca roku Saudia umożliwi gościom przeprowadzenie całej transakcji za pośrednictwem tego wydajnego procesu.

Wizja 2030

Saudia nie tylko wdraża w pełni zintegrowany program cyfrowy i zmienia swój wygląd, ale także skutecznie i szybko pomaga w realizacji wizji Arabii Saudyjskiej 2030 (Vision 2030), współpracując ze wszystkimi interesariuszami z branży, aby osiągnąć cele krajowej strategii lotniczej.

Arabia Saudyjska najwyraźniej wierzy, że jej rynek lotniczy jest wystarczająco duży, aby obsługiwać dwie duże międzynarodowe linie (w tym Riyadh Air), a Saudia ma kluczowe znaczenie dla krajowej strategii lotniczej Kingom, która ma ambitny cel przyciągnięcia ponad 330 mln turystów do Arabii Saudyjskiej do 2030 r.

Saudia przyleci do Polski?

Warto dodać, że Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o podpisaniu w sierpniu br. umowę między rządem Rzeczpospolitej Polskiej a rządem Królestwa Arabii Saudyjskiej o komunikacji lotniczej. Dokument umożliwi uruchomienie przez Polskie Linie Lotnicze LOT, a także przez linie lotnicze Saudia, bezpośrednich połączeń lotniczych między tymi krajami. Najbardziej prawdopodobne nowe trasy połączą Warszawę z Rijadem i Dżuddą. Więcej na ten temat w artykule "LOT i Saudia połączą Polskę z Arabią Saudyjską?".

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Biznes i przemysł

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Piotr Bożyk 01 października 2023

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 29 września 2023

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Zobacz również:

Arabia Saudyjska ze strategią dual hubu. Rijad bazą nowych linii

Biznes i przemysł

Arabia Saudyjska ze strategią dual hubu. Rijad bazą nowych linii

Mateusz Kieruzal 21 maja 2022

Saudia. CFM dostarczy silniki dla 65 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Saudi Arabian Airlines chcą zamówić 70 samolotów od Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Biznes i przemysł

Pierwszy boeing 767-300F dołączył do floty SkyTaxi

Piotr Bożyk 01 października 2023

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cathay Group zamawia 32 airbusy z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 29 września 2023

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Zobacz również:

Arabia Saudyjska ze strategią dual hubu. Rijad bazą nowych linii

Biznes i przemysł

Arabia Saudyjska ze strategią dual hubu. Rijad bazą nowych linii

Mateusz Kieruzal 21 maja 2022

Saudia. CFM dostarczy silniki dla 65 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Saudi Arabian Airlines chcą zamówić 70 samolotów od Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5