Partner serwisu
Biznes i przemysł

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii
Fot. Boeing
Nowy przewodniczący rady nadzorczej Boeinga piastuje funkcję niecałe dwa tygodnie i wprowadza zmiany. Steve Mollenkopf odwołał kolejne spotkania z dyrektorami generalnymi linii lotniczych, w których uczestniczyli m.in. Michael O’Leary, prezes Ryanaira, który jest największym klientem programu 737, i prezesi największych linii lotniczych z USA.

Ostatnie lata dla Boeinga były bardzo trudne. Presja czasu i konkurencja ze strony Airbusa sprawiły, że Dreamlinery, krótko po certyfikacji, zostały uziemione. Błędnie zaprogramowany system MCAS doprowadził do dwóch katastrof z udziałem B737 MAX. Z kolei styczniowy „incydent” tylko nasilił skalę problemów, których efektem są zmiany na najwyższych szczeblach kierowniczych Boeinga.

Dave Calhoun, z końcem roku, przestanie pełnić funkcję dyrektora generalnego amerykańskiego producenta. Stephanie Pope, która w grudniu objęła nowo utworzone stanowisko dyrektora operacyjnego, ze skutkiem natychmiastowym, stała się dyrektorem działu Boeing Commercial Airplanes – najważniejszej jednostki firmy, odpowiadającej za sprzedaż i dostawę nowych samolotów.

Zmiany nastąpiły również w radzie nadzorczej amerykańskiego koncernu. Larry Kellner, dotychczasowy przewodniczący rady nadzorczej, który nie zamierza ubiegać się o reelekcję na nadchodzącym dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy, został zastąpiony przez Steva’a Mollenkopfa. Nowy przewodniczący, na którym ciąży obowiązek wyboru nowego dyrektora generalnego, dokonał już pierwszych zmian. Do zmian na najwyższym szczeblu kierowniczym w Boeingu doprowadziły rozmowy przy okrągłym stole z prezesami największych linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych i Ryanaira.

Według raportu agencji Bloomberga, powołującego się na osoby zaznajomione ze sprawą, Mollenkopf odwołał zaplanowane spotkania z dyrektorami generalnymi amerykańskich linii lotniczych, takich jak Alaska Airlines, American Airlines, Southwest Airlines i United Airlines, które są jednymi z największych klientów programu 737 MAX.

Pod koniec marca linie lotnicze zwróciły się do Boeinga o bezpośrednie spotkanie z zarządem koncernu, ponieważ opóźnienia w dostawach B737 MAX 8, opóźnienia w certyfikacji najmniejszego i największego wąskokadłubowego samolotu nowej generacji, jak również uchybienia w jakości produkcji nowych samolotów w dalszym ciągu nadwyrężają relacje na linii klienci – producent.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij