Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?
fot. The Boeing Company
Boeing, tworząc nowe stanowisko, powołał Stephanie Pope na dyrektora operacyjnego i wiceprezesa amerykańskiego producenta samolotów. Ma ona nadzorować jednostki biznesowe koncernu i zapewnić „przewidywalność niezbędną do wywiązania się z zobowiązań” wobec m.in. klientów (linii lotniczych) i organów regulacyjnych. ​​„The Seattle Times” wskazuje, że Pope w przyszłości przejmie schedę po Dave’ie Calhounie, zostając pierwszą dyrektorką generalną Boeinga.

Stephanie Pope, jako dyrektor operacyjny Boeinga, będzie nadzorować wyniki trzech jednostek biznesowych amerykańskiej firmy, a kierownicy tych jednostek, wraz z głównym inżynierem Boeinga i prezesem Boeing Global, będą jej bezpośrednio podlegać. Nowa wiceprezeska amerykańskiego producenta statków powietrznych ma ponadto kierować łańcuchami dostaw, jakością, produkcją i doskonałością inżynieryjną.

– Stephanie [Pope, od red.] wnosi ogromne doświadczenie zarówno operacyjne, finansowe, jak i związane z klientami, a także udokumentowaną historię wyników w naszych jednostkach biznesowych zajmujących się handlem, obronnością – powiedział Dave Calhoun, dyrektor generalny Boeinga.

– Przyszły rok będzie znaczącym rokiem przejściowym w naszych wynikach, ponieważ będziemy kontynuować przywracanie naszej sprawności operacyjnej i siłę finansową. Dyrektorka operacyjna pomoże zapewnić stabilność i przewidywalność niezbędną do wywiązania się z naszych zobowiązań wobec klientów, pracowników, organów regulacyjnych, inwestorów i innych interesariuszy – dodał Calhoun.

Rosnące problemy

Boeing zmaga się z problemami od dłuższego czasu, a dwie katastrofy z udziałem boeingów 737 MAX czy pandemia, która wymusiła zamknięcie granic i spadek liczby podróży lotniczych, jeszcze bardziej spotęgowały poziom problemów koncernu. Boeing stara się bezskutecznie certyfikować najmniejszy i największy samolot z rodziny 737 MAX. Katastrofy w Etiopii i Indonezji spowodowały, że amerykański Kongres podjął działanie regulacyjne, które zaostrzyły proces certyfikacyjny nowych samolotów.

Boeing stracił prawo do autocertyfikacji dużej liczby podzespołów, a Federalna Administracja Lotnictwa wydłuża proces uzyskiwania certyfikatu przez B737 MAX 7 i 10, żądając kolejnych dokumentów, czego Boeing nie może zrozumieć. Ostatnio informowaliśmy, że producent będzie starał się o uzyskanie ułatwień w procesie certyfikacyjnym. Boeing dostarczy do końca roku mniej MAX-ów niż pierwotnie planował. Ryanair – największy klient programu 737 – rozważa nawet rezygnację z niedostarczonych w terminie nowych samolotów.

Oprócz problemów operacyjnych, wykrywanych nowych usterek, koncern zmaga się także z rosnącymi kosztami produkcji m.in. nowych Jumbo Jetów, zamówionych przez administrację prezydenta Donalda Trumpa. Produkcja nowych Air Force One zabija finanse Boeinga.

Nowa dyrektor generalna Boeinga?

Przed objęciem stanowiska kierowniczego w Boeing Global Services Pope była dyrektorką finansowym Boeing Commercial Airplanes. Od kwietnia ubiegłego roku, kiedy objęła funkcję szefowej działu Boeing Global Services, jest odpowiedzialna za kierowanie modelem firmy w zakresie rozwoju i świadczenia usług lotniczych i kosmicznych dla klientów komercyjnych, rządowych i branży lotniczej na całym świecie. Pope skupiła się także na dystrybucji globalnych łańcuchów dostaw i części, modyfikacjach i konserwacji samolotów, rozwiązaniach cyfrowych, inżynierii posprzedażowej, analityce i szkoleniach.

– Razem będziemy w dalszym ciągu poprawiać wyniki operacyjne i nadal będziemy zaangażowani w realizację dostaw [nowych samolotów, od red.] dla naszych klientów, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa, jakości i przejrzystości we wszystkim, co robimy – wskazała Stephanie Pope, która jest na dobrej drodze, aby zostać pierwszą kobietą na stanowisku dyrektora generalnego Boeinga.

Według „The Seattle Times” 51-letnia weteranka branży „jest teraz w kolejce do bycia pierwszą kobietą na stanowisku dyrektora generalnego Boeinga”. Mający 66 lat Dave Calhoun „prawdopodobnie” przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych kilku lat, a nowe stanowisko dla Pope, ma być zapoznaniem z kierowaniem tak dużej firmy. Chociaż niektórzy mogą oczekiwać, że kolejnym dyrektorem generalnym zostanie osoba z doświadczeniem inżynierskim, to jak wskazuje „The Seattle Times”, wykształcenie ekonomiczne Pope może być pomocne, aby Boeing przestał tracić pieniądze. W 2020 r. koncern zanotował największą od 1997 roku roczną stratę netto.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Biznes i przemysł

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Biznes i przemysł

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Biznes i przemysł

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Biznes i przemysł

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5