Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2019


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-06-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2019
fot. Piotr Bożyk
Nieco ponad 890 nowych samolotów zamówiono podczas zakończonego 53. Międzynarodowego Salonu Lotniczego Le Bourget w Paryżu. Od przeglądu zamówień rozpoczynamy nasz cykl podsumowań Paris Air Show 2019.
Naszym głównym partnerem Paris Air Show 2019 były Polskie Linie Lotnicze LOT. Na pokazach przetestowaliśmy także sprzęt fotograficzny Sony Polska.

893 sprzedane samoloty

Łącznie zamówiono 893 nowe maszyny, to o 27 proc. mniej niż w 2017 r. kiedy na Le Bourget kupiono 1226 samolotów. W ilości potwierdzonych zamówień (tzw. firm orders) bez wielkiego zaskoczenia wygrał Airbus. Ostatecznie ranking ułożył się następująco: Airbus, Boeing, ATR, Embraer oraz Mitsubishi. Samoloty sprzedał też De Havilland Canada, który przejął program Q400 od Bombardiera i oferuje samoloty Dash 8-400. Wielkimi nieobecnymi wśród firm zbierających zamówienia był Bombardier, COMAC czy Suchoj. Ci producenci nie otrzymali ani jednego zamówienia na samoloty komercyjne.

Warto dodać, że największe zamówienia złożyły cztery firmy: grupa IAG, która kupi 228 samolotów: 200 B737 MAX oraz 14 A321XLR (plus 14 opcji), Nordic Aviation Capital, który zamówił 105 ATR-ów i 20 A220, Air Lease Corporation, która zamówiła 100 airbusów (A220, A321neo, A321XLR) oraz linia Saudia 65 samolotów z rodziny A320neo.

Nasze zestawienie producentów zostało ułożone według każdego rodzaju zamówień czyli tzw. Firm - firm orders, a także zobowiązań do zakupu (tzw. MoU lub LoI).

Airbus - 388 zamówionych samolotów


Producent z Tuluzy otrzymał zamówienia na 388 samolotów. Najpopularniejszym modelem samolotów Airbusa okazał się A321XLR, który oficjalnie został ogłoszony podczas tegorocznej imprezy. Tych maszyn zamówiono lub zobowiązano się do zakupu aż 226 sztuk. Samolot, który ma być rewolucją ekonomiczności wśród samolotów wąskokadłubowych na dalekich dystansach, cieszył się największym zainteresowaniem. Ponownie zaczęły się sprzedawać airbusy A220 i A330neo, a Air Asia zamieniła zamówione A320neo na większe A321neo. Dużym jednak zaskoczeniem był brak zamówień na A350. Zamówienia Airbusa kształtują się następująco:


Boeing - 267 zamówionych samolotów

Boeing uplasował się na drugim miejscu wśród producentów samolotów. Mimo kryzysu amerykański producent otrzymał zamówienia i zobowiązania na 268 samolotów. Najbardziej popularnym samolotem, ku zaskoczeniu całej branży, okazał się boeing 737 MAX, a wśród samolotów szerokokadłubowych zaskoczenia B787 nie było. Boeing sprzedał też kilka samolotów cargo. Zamówienia Boeinga kształtują się następująco:


ATR - 145 zamówionych samolotów

ATR uplasował się na trzecim miejscu wśród ilości zamówień. Producent na Le Bourget zaprezentował najnowszy model ATR-a 72-600, który został dostarczony do linii Silver, a także ogłosił nowego ATR-a 42-600S, który oferuje możliwość startu i lądowania na pasach startowych o długości nieprzekraczającej 800 m. Dla ATR-a był to jeden z najlepszych salonów lotniczych w całej historii firmy. Zamówienia ATR-a kształtują się następująco:


Embraer - 78 zamówionych samolotów


Czwarte miejsce przypadło brazylijskiemu Embraerowi. Producent otrzymał zamówienia na 78 samolotów. Na targach największym zainteresowaniem cieszyły się modele nowych E-Jetów drugiej generacji E2 oraz E-Jety E175 Plus. Producent zaprezentował najnowszego E195-E2, który niebawem otrzyma certyfikację. Zamówienia Embraera kształtują się następująco:


Mitsubishi SpaceJet - 15 zamówionych samolotów

Piąte miejsce przypadło japońskiemu Mitsubishi. Producent otrzymał zamówienia na 15 samolotów. Na targach Mitsubishi zaprezentowało nową strategię i nazwę programu, który został przemianowany z MRJ na SpaceJet. Zamówienia Mitsubishi kształtują się następująco:


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: Niezmącony optymizm. Przewidywania na następne 20 lat

Biznes i przemysł

Boeing: Niezmącony optymizm. Przewidywania na następne 20 lat

Aleksander Domański 24 czerwca 2019

Mitsubishi z nową strategią. MRJ to teraz SpaceJet (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Mitsubishi z nową strategią. MRJ to teraz SpaceJet (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 24 czerwca 2019

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Aleksander Domański 23 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5