Partner serwisu
Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390
Fot. Embraer Media
Embraer oraz Niderlandy podpisały w Paryżu umowę na dostawę najnowocześniejszego systemu modułowego do ewakuacji medycznej (MedEvac) dla przyszłej floty samolotów C-390 Millennium należących do Królewskich Sił Powietrznych Niderlandów.

Umowa, obejmująca jeden moduł oraz opcje na siedem kolejnych, została podpisana podczas Paris Air Show przez wiceadmirała Jana Willema Hartmana (MSc), dowódcę Materiel and IT Command, oraz Bosco da Costa Juniora, prezesa i dyrektora generalnego Embraer Defense & Security.

Sercem systemu ewakuacji medycznej jest moduł medyczny typu roll-on/roll-off – samodzielna, transportowana drogą powietrzną jednostka, która funkcjonuje jako mini szpital. Umożliwia ona leczenie i transport pacjentów, w tym tych wymagających pełnego wsparcia życiowego. Jej konstrukcja pozwala również na transport pacjentów z chorobami zakaźnymi, chroniąc personel medyczny i załogę.

- System ten rozszerzy możliwości operacyjne naszej floty C-390 Millennium, przekształcając ją w modułową powietrzną placówkę medyczną zdolną do udzielania ratującej życie pomocy zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Dzięki tym nowym możliwościom będziemy w stanie zapewnić niezbędną pomoc wtedy, gdy będzie ona najbardziej potrzebna – powiedział wiceadmirał Jan Willem Hartman z Królewskich Sił Powietrznych Niderlandów.

Wszystkie elementy modułu medycznego są w pełni kompatybilne z systemem obsługi ładunku (CHS) samolotu C-390 i można je szybko zainstalować przez tylną rampę samolotu, co zapewnia płynną integrację i wdrożenie. Ten innowacyjny system znacznie zwiększy możliwości Holandii w zakresie prowadzenia operacji humanitarnych, pomocy w przypadku katastrof i operacji medycznych o charakterze wojskowym.

- Integracja tego systemu medycznego stanowi znaczący krok naprzód w ewolucji samolotu C-390 Millennium. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Holandię w wzmacnianiu jej zdolności w zakresie ratownictwa lotniczego dzięki temu innowacyjnemu i gotowemu do użycia rozwiązaniu. Ten modułowy system medyczny, który pozwoli uratować wiele istnień ludzkich w całym okresie eksploatacji samolotu, jest doskonałym przykładem niezwykłego potencjału ewolucyjnego samolotu C-390 – powiedział Bosco Da Costa Junior.

Informacyjnie o C-390

Od momentu wejścia do eksploatacji w brazylijskich siłach powietrznych w 2019 r., w portugalskich siłach powietrznych w 2023 r. i węgierskich siłach powietrznych w 2024 r., samolot C-390 udowodnił swoją wszechstronność i wydajność. Obecna flota ma nalot ponad 16,5 tys. godzin, ze wskaźnikiem gotowości do misji na poziomie ponad 93 proc. i wskaźnikiem ukończenia misji powyżej 99 proc.

Samoloty C-390 posiadają możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 21/22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, KC-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac. Warto także dodać, że Embraer z powodzeniem przetestował w 2022 roku na samolotach C-390 ruchomy zestaw gaśniczy nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Bridges Air Cargo pierwszym użytkownikiem E190F

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Paryskie zamówienia i kontrakty De Havilland Canada

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Bridges Air Cargo pierwszym użytkownikiem E190F

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij