Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

ATR ogłosił w Paryżu nową wersję 42-600S


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-06-20 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ATR ogłosił w Paryżu nową wersję 42-600S
fot. ATR Media
Irlandzka firma leasingowa Elix Aviation Capital podpisała w Paryżu list intencyjny z ATR-em i została pierwszym klientem (launch customer) nowego ATR-a 42-600S. Elix zobowiązał się do zakupu 10 takich samolotów.
Nowość w regionalnej rodzinie ATR-a

Nowa wersja ATR 42-600S oferuje możliwość startu i lądowania na pasach startowych o długości nieprzekraczającej 800 m, dlatego w oznaczeniu pojawiła się litera "S", która w skrócie oznacza, że jest to wersja STOL (Short Take Off and Landing) czyli ATR krótkiego startu i lądowania. Nowy samolot w wersji 42-600S będzie potrzebował tylko 800 m do startu, a nie jak do tej pory 1050 m. ATR finalizuje obecnie proces oficjalnej premiery modelu 42-600S, ale otrzymał już specjalne zezwolenie na przyjmowanie zamówień na ten samolot, pod warunkiem ostatecznego potwierdzenia przez zarząd spółki, które to oczekiwane jest przed końcem tego roku. Nowy pomysł ATR-a, to strzał w dziesiątkę jeżeli chodzi o bardzo małe porty lotnicze. Samolot umożliwi otwarcie wielu nowych połączeń, a także pozwoli wykonać wiele czarterów na lotniska, na których nie mógł wylądować tego typu samolot.

Życzenie Elix Aviation, aby zostać pierwszym wynajmującym, który zaoferuje sloty dostawcze na nowego ATR-a 42-600S, jest częścią strategii wzmocnienia pozycji lidera jako największego leasingodawcy samolotów turbośmigłowych na świecie i nadal koncentruje się na wydajnym segmencie turbośmigłowego rynku. Po raz pierwszy firma złożyła zamówienie bezpośrednio u producenta samolotów, a wybór ATR 42-600S dowodzi pewności co do jakości i wartości samolotu, a także potencjału rynkowego jaki będzie miała wersja STOL na regionalnym rynku lotniczym. Pierwsze zamówione samoloty zostaną dostarczone w latach 2022 - 2024.

- Jesteśmy dumni móc powitać Elix Aviation jako naszego leasingodawcę numer jeden dla modelu 42-600S. Strategiczna decyzja Elixa o tym, że jako pierwszy zaoferuje sloty ATR 42-600S potwierdza naszą wiarę w ten produkt. Jako leasingodawca specjalizujący się w turbośmigłowcach, rozumieją rynek i chcą wyprzedzić branżę. W ATR-ze bardzo poważnie traktujemy naszą wiodącą pozycję na regionalnym rynku lotniczym, a dzięki nowym innowacjom produktowym, takim jak 42-600S, staramy się reagować na potrzeby linii lotniczych i ich pasażerów - skomentował Stefano Bortoli prezes ATR-a.

ATR ma jasną perspektywę komercyjną dotyczącą 42-600S. W najbliższych latach trzeba będzie wymienić około 1200 turbośmigłowców o pojemności od 30 do 50 foteli. Dzięki swojej ekonomicznej wydajności i elastyczności operacyjnej ATR 42-600S jest idealnie dopasowany do tego wymagania. Poza osiągami na krótkich pasach startowych samolot oferuje 50 miejsc przy tych samych kosztach operacyjnych, co samoloty 30-miejscowe.

- To dla nas doskonała okazja, aby być w czołówce innowacji na naszym rynku. Ten nowy samolot dobrze wpisuje się w długoterminową strategię Elix Aviation, polegającą na oferowaniu szerokiej gamy specjalistycznych i kompletnych rozwiązań regionalnym operatorom turbośmigłowym na całym świecie oraz byciu wiodącym i innowacyjnym leasingodawcą na rynku. Samolot ma możliwość zapewnienia znacznych korzyści liniom lotniczym, zwiększając potencjał przychodów i otwierając dla nich nowe możliwości lotów na lotniska z krótszymi pasami startowymi. Istnieje wiele społeczności na całym świecie, które będą mogły skorzystać ze zwiększonej łączności, którą ten samolot dostarczy - powiedział John Moore, dyrektor operacyjny Elix Aviation Capital.

Zainteresowane są dwie linie lotnicze

Air Tahiti i ATR potwierdzili w Paryżu zamówienie na dwóch ATR-ów 42-600S, nowej wersji ATR-a 42 oferującą zwiększone możliwości startu i lądowania na krótkich pasach startowych. Dzięki tej aktualizacji ATR da możliwość operowania na kilkuset kolejnych portach lotniczych, oferując przewoźnikom nowe możliwości komercyjne i zapewniając lokalnym społecznościom lepszy dostęp do światowej gospodarki, opieki zdrowotnej, edukacji czy kultury. Kolejne zamówienie na pięć samolotów tego typu złożyła linia, która na razie chce pozostać anonimowa. Prawdopodobnie jest to linia z Afryki. Łącznie na start ATR otrzymał zamówienia na 17 samolotów tego nowego typu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nordic Aviation Capital zamawia do 105 ATR-ów

Biznes i przemysł

Nordic Aviation Capital zamawia do 105 ATR-ów

Piotr Bożyk 18 czerwca 2019

Brak pilotów i niesprzedane samoloty dobijają dostawy ATR

Biznes i przemysł

Brak pilotów i niesprzedane samoloty dobijają dostawy ATR

Tomasz Śniedziewski 16 czerwca 2019

ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji

Biznes i przemysł

ATR, Braathens i Neste Air BP z doskonałym lotem w Szwecji

Piotr Bożyk 19 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5