Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ostatni A380 dla Emirates opuścił fabrykę w Tuluzie i poleciał do Hamburga


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-24 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostatni A380 dla Emirates opuścił fabrykę w Tuluzie i poleciał do Hamburga
fot. Airbus
Ostatni A380 wyprodukowany dla Emirates opuścił fabrykę Airbusa w Tuluzie i poleciał do Hamburga, gdzie zyska barwy linii lotniczych z Dubaju oraz przejdzie ostateczne testy. Więcej zamówień na Super Jumbo już nie będzie.
Linia produkcyjna największych samolotów pasażerskich świata przeszła w ten sposób do historii. Niebawem zostanie przekształcona w linię montażową dla A321. Oprócz malowania samolot MSN272 w porcie nad Łabą zostanie wyposażony również w kabiny i fotele od ekonomicznej do pierwszej klasy plus wyjątkowej premium, które będą instalowane przez techników na ziemi.

Ostatni A380 otrzyma emirackie znaki rejestracyjne A6-EVS. Maszyna zaoferuje podróżnym dodatkowy komfort w klasie premium. 56 foteli zamontowanych w konfiguracji 2-4-2, znajdujących z przodu dolnego pokładu, mają 49,5 cm szerokości oraz nachylenie do 101,6 cm, oferując dodatkowo wysuwany podnóżek, przydatny podczas snu lub drzemki. Gustowne drewno i jasnozłote dekoracje nadają kabinie wrażenie przestronności.

Airbus wierzył w momencie rozpoczęcia projektu, że można sprzedać od 1200 do 1500 egzemplarzy. Ostatecznie program A380 zakończy się z zamówieniami na 251 samolotów Super Jumbo. Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko producent z Tuluzy. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przypieczętował koniec A380 w takich liniach jak Lufthansa, Etihad Airways, Thai Airways czy Air France.

Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do floty Qatar Airways. Oprócz przewoźnika z Dubaju operacje z podróżnymi zamierzają kontynuować z pomocą pękatych gigantów jeszcze All Nippon Airways, British Airways, China Southern Airlines, Korean Air, a także australijskie Qantas oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn.

Do floty Emirates dołączy jeszcze pięć A380. Dwa Super Jumbo rozpoczną obsługę pasażerów jeszcze w tym roku, natomiast ostatnie trzy dotrą do przewoźnika z Dubaju do końca maja przyszłego roku. Według zapowiedzi zarządzających narodowymi liniami lotniczymi Zjednoczonych Emiratów Arabskich największe samoloty pasażerskie świata będą latać z podróżnymi jeszcze przez dekadę. Flota A380 przewoźnika z Dubaju zamknie się ostatecznie liczbą 122 maszyn.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5